Toon posts:

Internet Gescrambled

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem,

Ik heb 2 PC's die ik allebei op internet wil hebben via Chello.

PC1: Win XP Pro (legaal) met een 3Com 3C900B-TPO waar Chello op binnenkomt en een Realtek RTL 8029(AS) (gekocht onder naam Trust) netwerkkaart met ingebouwde 4 poorts hub.

PC2: Win XP Home (legaal) met een 3Com 3C905C-TX.

Vanaf PC1 gaat er een -->straight<-- kabel naar PC2 omdat die kabel natuurlijk van die ingebouwde hub afkomt. Op PC1 heb ik de wizard thuisnetwerk gedraaid en daarmee een diskette gemaakt die ik op PC2 heb gebruikt, netwerk draait, internet wordt gedeeld, zover geen problemen, op 1tje na...:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Vaaggg.gif

Juist jah, niet leuk om zo te moeten internetten....

Dit gebeurt precies hetzelfde met win 2000 pro die ik eigenlijk wilde draaien, ik werd alleen zo gek hiervan dat ik win XP Home maar geinstalleerd heb, maar daar ligt het dus blijkbaar niet aan.
Ik krijg wel continue de melding tussendoor dat de Pagina niet goed weergegeven kan worden...
Ik heb al vaker een netwerkje tussen 2 pc's gemaakt en internet overgedragen, maar altijd nog zonder problemen... Hier kom ik echt niet uit... Wie kan mij helpen??? _/-\o_ Mijn dank is groot _/-\o_

Edit: Als het plaatje te klein is, laat het even weten, maar ik denk dat iedereen zo wel kan zien dat mijn internet aardig gescrambled is...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 12:51 ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:00

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

staat je javascript, activex e.d. goed ingesteld in je IE?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
sh4d0wman schreef op 18 March 2003 @ 12:50:
staat je javascript, activex e.d. goed ingesteld in je IE?
Staat allemaal standaard ingesteld, niks aan gewijzigd, heb er ook nog nooit iets aan hoeven wijzigen...

Verwijderd

heb je alle pathes/updates geinstalleerd? De meest resente videodriver?

Verwijderd

en het is bij alle sites?

gekeken naar de broncode van de site bij de browser met gescrambled beeld en die met normaal beeld ???

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Meet eens de packetlos tussen de pc's mischien gaat er gewoon een deel van de informatie verloren, of zet hem eens op 10mbit inplaats van 100mbit dan is de verbinding stabieler

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Zet auto-negotiation eens uit op alle bakken en forceer ze gewoon 100Mbit/full. Werkt dat niet check je kabels eens.

Verwijderd

Topicstarter
Het is bij alle sites jah, de ene keer krijg ik alleen een wit beeld met allemaal html, de andere keer de site zoals ie er ongeveer uit zou moeten zien, maar dan staat er tussendoor gewoon allemaal html, en alles is en blijft gewoon gescrambled... De netwerkkaart/hub is 10Mbit voor zover ik weet, dus dan draait alles dacht ik ook op 10Mbit.
Hoe meet ik de packetlos??
Ik ga nu even de laatste detonator driver installeren en ik heb Microsoft VM zojuist ook nog even geinstalleerd. Servicepack 1 heb ik nog niet geinstalleerd, het lijkt me dat het daar niet aan ligt, onder 2000 heb ik precies hetzelfde. Ik heb eerder al netwerkjes gehad tussen mijn PC en mijn laptop met XP en dergelijke, toen was servicepack dr nog niet eens, maar dat werkte vlekkeloos...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 13:02:
Zet auto-negotiation eens uit op alle bakken en forceer ze gewoon 100Mbit/full. Werkt dat niet check je kabels eens.
...auto-negotiation :? :? Waar kan ik dat vinden...?

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Eigenschappen van je netwerkkaart.

Het kan ook "hardware default" heten.

Verwijderd

Voordat je het in je hardware zoekt zou ik eerst kijken of de data overdracht die er nu is te vertrouwen is dit kan middels het bezoeken van een website en vervolgens naar de bron te kijken of die correct is overgekomen (vergelijk de bron met de bron die je op een andere computer hebt binnen gehaald die wel correct internet weergeeft) kloppen deze dan ligt niet aan je hardware maar toch software... misschien die diskettes? (zelf paar keer gebruik gemaakt van ICS echter nog nooit diskettes gemaakt/gebruikt bij Win XP/2000 wel bij Win 98SE)....

al trouwens in de Faq gekeken staat namelijk ook wat in over ICS dacht ik me te herinneren
Pagina: 1