Zalman CPNS 3100GP waaier zijkant gekoeld!

Pagina: 1
Acties:

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Ik had dus zo'n mooie gouden waaier voor op m'n T-bird 800 heethoofd gekocht en de prestaties waren heel goed, (altijd <50, was eerst wel anders)

Het enige wat ik zo jammer vond is dat die gigantische 92x92mm fan mijn mooie uitzicht zwaar belemmerde, van die waaier kon ik dus helemaal niets meer zien :'(, ik had toch niet voor niets deze gouden pracht gekocht?

Toen kwam ik deze ochtend op het idee om de waaier niet van bovenaf, maar van de zijkant te koelen. Met een beetje improviseren heb ik 'm op een een of andere manier goed vast weten te klemmen, de fan woeit nu naar boven door de waaier heen en de waaier is nu vollop zichtbaar.

Pics:
http://members.lycos.nl/todevries/

De resultaten zijn verbluffend, m'n cpu temps zijn er zeker niet minder op geworden, op deze positie koelt ie gewoon even goed of misschien wel zelfs beter! Natuurlijk even goed gestressed met 3dmark, kwam toen op max 45 graden.

Airflowtechnisch gezien is dit denk ik ook veel beter, de warme lucht wordt nu direct richting de voeding geblazen. Als ik nou bij die linker blowhole een fan zou plaatsen die naar binnen blies zou deze direct frisse lucht kunnen aanvoeren voor de cpu-fan. De circulatie is dan gewoon veel beter, al heb ik natuurlijk wel mazzel dat mijn waaier horizontaal hangt >:)

Ik vind het een aanrader voor iedereen met een Zalman waaier!

www.nintendocasemods.com

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

zo, dit is denk ik iets handiger :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/todevries/Image016.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/todevries/Image017.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/todevries/Image019.jpg

je bent volgens mij niet de enige hoor die zn fan op een andere plaats heeft gezet i.c.m. de zalman waaier ;). Maar leuk dat je het 'zelf' hebt uitgevonden

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lol errug kewl, ik ga denk ik ook maar eens aan de slag met de construx. Gaaf speelgoed was dat trouwens

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Werkt dat Construx een beetje? Want daar heb ik nog een koffer vol van liggen :)

Ik vind het iig een aardige oplossing.

• Digital-DNA
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
DRaakje schreef op 18 March 2003 @ 12:50:
Lol errug kewl, ik ga denk ik ook maar eens aan de slag met de construx. Gaaf speelgoed was dat trouwens
Ik heb van construx een grote standaard gemaakt van een meter hoog om m'n linkerachterspeaker op te zetten >:), m'n andere 3 speakers zijn ook verhoogt met construx constructies :), bijna al m'n construx is er in op gegaan :)
Echt iedereen die die dingen voor het eerst ziet maakt er een opmerking over :)

beetje offtopic wel natuurlijk

Trouwens dat blokje construx dat ik nu gebruikt heb kan ik er gewoon tussenuit halen en die hele bracket gewoon flink omhoogschroeven, was maar een tijdelijke testoplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door Digital-DNA op 18-03-2003 12:57 ]

www.nintendocasemods.com

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat mij vooral opvalt bij koelers, is dat de afstand tot het koelblok niet te klein moet zijn, anders neemt de herrie nog weleens toe.

Nu kan het zijn dat het bij deze fans reuze meevalt, maar naar mijn idee lijkt het me beter als de lucht wat ruimte heeft om een makkelijke weg te zoeken, ipv. tegen koperen vinnen aan geduwd worden.
Maar het hangt dan natuurlijk af of je temperatuur of geluid belangrijker vind

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Je hebt aan één ding niet gedacht. De warmte van je chipset koeler en vga-cooler wordt nu naar je cpu gezuigt. Wat vroeger minder direkt gebeurde...

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 11:18
jvvv schreef op 18 March 2003 @ 19:23:
Je hebt aan één ding niet gedacht. De warmte van je chipset koeler en vga-cooler wordt nu naar je cpu gezuigt. Wat vroeger minder direkt gebeurde...
maar wordt dus ook weer sneller afgevoerd :)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 16:04
haha, zou leuk zijn als je ook nog half ronde fans zouden maken :+

En de fan zou ik idd wat verder ervanaf doen, scheelt herrie en misschien ook wel een paar graden 8)

(met TECC/Meccano kan je em aan je voeding hangen ;) )
Pagina: 1