Toon posts:

[FIREWALL] Port-settings voor MOHAA

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het kort houden. Ik heb een SWITCH/ROUTER/FIREWALL/PRINTERSERVER-combinatie van SMC. (ze hebben er maar 1) Ik speel van Medal of Honor, maar kan geen games hosten. Onderstaand informatie heb ik uit de FAQ op een EA-site gevonden:
Q. I'm trying to play online from behind a firewall. What ports do I need to open?

You will need to open the following ports to any host:

tcp 12201 udp 12201
tcp 12203 udp 12203
tcp 12204 upd 12300
tcp 12205 upd 12301
tcp 12206 upd 12302
tcp 12207 upd 12303
tcp 12208 upd 12304
tcp 12209 upd 12305
tcp 12210 upd 12306
tcp 28900 upd 12307
tcp 29900 udp 13139
tcp 29901 udp 27900
tcp 6667 udp 3783
En dit is het instellingen scherm van mijn ROUTER/PRINTSERVER/FIREWALL/SWITCH-kastje:

Afbeeldingslocatie: http://www.endless-brainless.com/zooi/smc.gif

Hoe moet ik dit invullen? Ik snap d'r helaas geen zak van en kan op internet werkelijk nergens nadere uitleg vinden. SMC is tevens niet bepaald behulpzaam met het maken van FAQ's en dergelijke...

Verwijderd

Ken heel het ding niet, maar triggerport zal de poort op de router zelf zijn die benaderd wordt van buitenaf. TCP/UDP is het protocol daarbij. Zie je ook in je lijstje staan. ;)

Public Port zal het IP-adres en de poort van de interne host zijn, waarna geforward moet worden. Zal waarschijnlijk de vorm IP_Adres:Poort aannemen (bijv 192.168.0.2:12206).

Type vul je hetzelfde in als het type dat je bij Trigger Port ingevuld hebt. Enabled geeft simpelweg aan of die regel van toepassing moet zijn of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog wat meer info...
Setup | Advanced Settings | Special Application
Some applications require multiple connections, such as Internet gaming, video conferencing, Internet telephony and others. These applications cannot work when Network Address Translation (NAT) is enabled. If you need to run applications that require multiple connections,-specify the port normally associated with an application in the "Trigger Port" field,select the protocol type as TCP or UDP, then enter the public ports associated with the trigger port to open them for inbound traffic.

Example:

code:
1
2
3
4
ID - Trigger Port - Trigger Type - Public Port      - Public Type - Comment
1  - 28800        - UDP          - 2300-2400, 47624 - UDP         - MSN Game Zone
2  - 28800        - UDP          - 2300-2400, 47624 - TCP         - MSN Game Zone
3  - 6112         - UDP          - 6112             - UDP         - Battle.net
Dit brengt me dus helemaal in verwarring! Dit is weer best een beetje anders dan jij net zei... Grrrr, waarom kunnen zie setting-screens niet allemaal hetzelfde maken!! :(

Verwijderd

Hier staat simpelweg, dat er voor sommige protocols meerdere inbound poorten open moeten staan voor de buitenwereld. Vaak worden dergelijke protocols geinitieerd middels een bepaalde poort, gevolgd door een aantal dynamische poorten (die dus open zouden moeten staan op de router, wat een veiligheidsrisico met zich mee kan brengen).

Pas als de trigger poort benaderd wordt, worden de poorten inbound voor de host die de triggerpoort benaderd opengezet.

Dit is dus niet het scherm dat jij nodig hebt voor MOHAA ;)
Ergens zal er vast wel een scherm zitten, waarbij je portmappings naar je interne netwerk kunt maken.

Verwijderd

Het idee is:
trigger port 12201 met trigger type tcp dan public port 12201 met public type udp en dan uiteraard enabled. Vergeet niet dan op apply te drukken, dat doe ik altijd en kan je weer overnieuw beginnen :( ! Je kan volgens mij ook ranges invullen bij public ports, maar dat weet ik niet zeker.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor het gemak de hele firewall maar ff gedisabled. Blijkt het uiteraard nog niet te doen, want uiteindelijk gaat het om het NAT/router-verhaal. Ik kan echt nergens fatsoenlijk portmappings opgeven...

Alleen bovenstaand scherm en een virtual server scherm heb ik ook nog.

Afbeeldingslocatie: http://www.endless-brainless.com/zooi/smc2.gif
Pagina: 1