"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Vaag. Kheb nog nooit in een kale MSSQL installatie zoveel db's gezien, hooguit Northwind (sample db) maar al die testdb's is wel vaag... Je kunt kijken of je de properties kunt opvragen van die db's en kijken waar ze zouden moeten staan, en kijken of je iets kunt vinden met die naam, maar als het een kale installatie kun je ze volgens mij gewoon detachen (tenzij je een programma hebt geinstalleerd die die db's heeft aangemaakt, hoewel dat bij die testdb's wel heel twjifelachtig is).
Exact expert nodig?
Ik weet zeker dat ze door niks en niemand worden gebruikt aangezien de machine compleet fris is, alleen MSSQL staat erop. Verder zijn er in de Data directory van MSSQL ook geen vage database files te vinden.
Bij ons staan ze er ook niet in.
Ik zou zeggen backuppie maken voor de zekerheid en dan verwijderen....(dan kan je ze altijd weer terugzetten)
Ik zou zeggen backuppie maken voor de zekerheid en dan verwijderen....(dan kan je ze altijd weer terugzetten)
Quod licet lovi, non licet bovi
al eens een andere versie geprobeert? misschien is het gewoon een versie waar van te voren mee geknoeit is?....je weet maar nooit...
Een echte golver is nooit uitgeput
backup maken... detachen en via query analyzer weer attachen....
Op eigen risico, heb weinig ervaring met SQL maar dit had ik laatst ook in een productie omgeving en toen is het zo opgelost. Transactie logs weggegooid, en met de query analyzer weer een nieuwe trasaction log gemaakt waardoor de DB weer online was....
Ik weet niet meer precies wat de query was om te attachen, moet je even op attach zoeken in de help van SQL2000.
Is het een test omgeving, of een productie omgeving?
Op eigen risico, heb weinig ervaring met SQL maar dit had ik laatst ook in een productie omgeving en toen is het zo opgelost. Transactie logs weggegooid, en met de query analyzer weer een nieuwe trasaction log gemaakt waardoor de DB weer online was....
Ik weet niet meer precies wat de query was om te attachen, moet je even op attach zoeken in de help van SQL2000.
Is het een test omgeving, of een productie omgeving?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
Installeer je mdse een met de volgende entry in je setup.ini:
SECURITYMODE=SQL
Het lijkt of dit maken maken heeft, met het windows account waarmee de installatie gedaan wordt.
SECURITYMODE=SQL
Het lijkt of dit maken maken heeft, met het windows account waarmee de installatie gedaan wordt.
Klopt, dan kan ik namelijk als "sa" inloggen vanuit een Enterprise Manager. Moet opzich kunnen. Ik installeer hem onder het Administrator account.Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 17:33:
Installeer je mdse een met de volgende entry in je setup.ini:
SECURITYMODE=SQL
Ik heb nu de meeste databases kunnen droppen, op een paar na, die worden voor replicatie gebruikt. Vervolgens heb ik MSDE gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd (zonder SP eerst), maar de database die ik daarvoor niet kon verwijderen blijven erin zitten. De andere zijn eruit.
Pagina: 1