[Excel] Losse tabbladen opslaan/exporteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 8.628 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67691

Topicstarter
Ik zit volgende probleem:

Ik heb een excel bestand met 10 tabbladen. Deze 10 tabbladen moeten elk naar een andere klant. Maar de klanten moeten onderling niet de informatie van de andere klanten kunnen zien.

Mijn idee was om steeds een los tabblad op te slaan en dat te mailen...

alleen... hoe doe ik dat in godsnaam ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kopie van het tabblad maken in de originele werkmap en slepen naar een nieuwe werkmap en mailen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Of rechtermuisknop op tab 'blad verplaatsen of kopieeren' en kiezen voor nieuwe werkmap en kopie maken aanvinken

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67691

Topicstarter
Ok dat werkt, maar dat is voor een gebruiker best omslachtig. Geloof me, voor de gebruiker in kwestie wel. :)

Is het ook mogelijk dat ik iets op zet zodat vanuit dat een Excel bestand, een koppeling met losse excel bestanden gemaakt wordt, die automatisch bijgewerkt worden bij veranderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Anoniem: 67691 schreef op 18 March 2003 @ 12:31:
Ok dat werkt, maar dat is voor een gebruiker best omslachtig. Geloof me, voor de gebruiker in kwestie wel. :)

Is het ook mogelijk dat ik iets op zet zodat vanuit dat een Excel bestand, een koppeling met losse excel bestanden gemaakt wordt, die automatisch bijgewerkt worden bij veranderingen?

Jij zelf moet toch de kopien maken? Voor sommige users is dit idd misschien wel moeilijk. Al redt mijn moeder, die nooit Excel heeft gezien, het ook nog wel geloof ik - maar ik weet dat er users zijn die idd al moeite hebben met het concept van een muis :P

Je kan simpel een macro maken die de data kopieert naar een nieuw document. Met de macro-opneemknop en het gewoon een keertje doen moet je al erg ver komen lijkt me, incl. de juiste bestandsnamen meegeven etc.

Koppeling: kan ook heel simpel: =[bestand.xls]Blad2!$A$2
edit:
Maar dan wil je natuurlijk weer de koppeling verwijderen voor je het mail, en dat zal wel weer te lastig zijn voor ze ;)

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 18-03-2003 14:43 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)