Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] N00b vraagt experts om hulp :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt mijn case te gaan modden.

Ten eeste komt er een kleurtje op de kast (wit -> zwart). Mijn kast is gedeeltelijk metaal en gedeeltelijk plastic (zoals elke el cheapo kast).
Nu vraag ik me af, is het echt nodig om eerst de kast te primeren? Ik heb wel eens een oude computer met motip verf blauw gespoten en dat werkte prima; de verflaag was mooi egaal en zat prima op de lak. Heb ik hier geluk gehad? Wat kan er gebeuren als ik niet primer? Zijn er hier veel mensen die geen primer gebruiken?
Welke verf is trouwens aan te raden? Ik lees dat veel mensen hier Motip gebruiken. Is dit beter dan zeg maar een spuitbus Flexa oid van de Praxis?

Ik ga ook nog een raampje erin snijden. Aangezien dit raampje nogal gekke vormen gaat krijgen (bochten van 180 graden over 2cm afstand) vraag ik me af hoe ik dit het beste kan doen met een dremel.
Kan ik het beste een klein snijschijfje gebruiken? Of ben ik beter af met die o-zo-dure diamantschijfjes? Ik weet dat je zodra je gekke bochten maakt met een gewoon schijfje, deze vaak in 1000 stukjes uitelkaar spat. Zijn die diamantschijfjes ook zo gevoelig ervoor, of valt dit wel mee?

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:56

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:21
Diamant slijpschijfje is in dat geval stukken beter en eigenlijk is dat beter in elk geval. Zal niet zo snel breken als een gewone, voorderest is idd de FAQ lezen het beste wat je kan doen als je daarna nopg vragen heb.

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Als je je case spuit zonder primer doe t dan in een aantal dunne laagjes.
Zeker de eerste even heel dun en dan steeds iets dikker tot t goed dekt.
En goed laten drogen .. hoop dat je een beetje geduldig bent :P
Raampjes heb ik nog nooit gemaakt dus daar kan ik je weinig over vertellen.
Suc7

Verwijderd

Topicstarter
Beste luitjes, die FAQ heb ik al lang gelezen... maar de vragen die ik hier stel worden in de FAQ niet beantwoord :)

Verwijderd

Dan moet je m beter lezen :z ;)

Verwijderd

Topicstarter
Slimpie... :)

Er staat nergens vermeld hoe en wat indien je zonder primer besluit te werken... net zoals de vraag of extreem scherpe/kleine bochten met gewone slijpschijfjes...

• Scarfish
  • Laatst online: 06-05 17:53
offtopic:
Is 180 graden niet gewoon rechtdoor??

Erm...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 11:44:
[...]

Slimpie... :)

Er staat nergens vermeld hoe en wat indien je zonder primer besluit te werken... net zoals de vraag of extreem scherpe/kleine bochten met gewone slijpschijfjes...
Dan biedt Omega uitkomst :)
Searchen naar primer, en als dat niet helpt, gewoon toch maar doen he. Liever het zekere voor het onzekere.
Als je extreem moeilijke figuren wil, dan denk ik dat je beter water kunt gebruiken i.p.v. diamand >:) En nee, ik ben niet gek :+
The_Resetter schreef op 18 March 2003 @ 11:49:
maar een bocht van 180 graden bestaat niet echt hè :D want dat is een rechte lijn :P
Idd :+

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 11:50 ]

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-11 07:15
maar een bocht van 180 graden bestaat niet echt hè :D want dat is een rechte lijn :P

[ Voor 3% gewijzigd door The_Resetter op 18-03-2003 11:51 . Reden: shit iemand voor me :p ]

Verwijderd

Topicstarter
Scarfish schreef op 18 maart 2003 @ 11:47:
offtopic:
DoH :Y) je hebt helemaal gelijk.. ik doelde meer op een <-vormige bocht, nja zeg maar een 270 graden ;)

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:24
Scarfish schreef op 18 maart 2003 @ 11:47:
offtopic:
Idd... :D
offtopic:
Wrom is dat offtopic?

[EDIT]
270 graden is volgens mij gewoon haaks. Ook wel 90 graden genoemt. Dat kun je met een haakseslijptol ook makkelijk doen.

[ Voor 23% gewijzigd door My-life op 18-03-2003 11:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Janmaster: met water bedoel je snijden met water naar ik aanneem. Leuk, maar zo'n installatie heb ik thuis niet en die ga ik ook niet kopen :)

Dan doe ik het nog liever met een figuurzaagje....

Met slijpkopjes kom je ook een aardig eind denk ik zo...

• Scarfish
My-life schreef op 18 maart 2003 @ 11:50:
[...]

Idd... :D
offtopic:
Wrom is dat offtopic?

[EDIT]
270 graden is volgens mij gewoon haaks. Ook wel 90 graden genoemt. Dat kun je met een haakseslijptol ook makkelijk doen.
Offtopic omdat ik dit niet echt relevant vind voor het modden. Dee-ehn zal alstie gaat modden ook wel door hebben dat t niet klopt.

Er is wel degelijk verschil in 270 en 90 graden. bij 270 graden zal de kast een punt hebben en bij 90 zal het gat een punt hebben. (hoop dat t te begrijpen is)

Er zijn toch gewoon kleine slijptolletjes voor de dremel of niet?

Erm...

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dit eruit gaan snijden:
Afbeeldingslocatie: http://www.geekculture.com/geekculturestore/webstore/webstoreimages/buttons/tux.jpg

Dan snappen jullie wel wat ik met die scherpe bochten bedoel :)

• Scarfish
Tjeez. Das wat gepiel.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Als t lukt!!

En post wat foto's als het gelukt is!!

Sorry maar voor de rest kan ik je niet helpen...

Erm...

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk post ik foto's.... en de snij-mal is al klaar :)

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:24
Dat zul je toch met een Dremel moeten doen denk ik. Het zal wel ff een werkje zijn, maar het resultaat lijkt me wel blij :9 .
Ik zou de Dremel pakken met glasvezel schijfjes erin. (Doe ik ook) Dan alles ruim uitslijpen. Daarna alles met een slijpsteentje bijwerken en de scherpte dingen even met een (hand-) vijl doen.

Verwijderd

Topicstarter
Glasvezel schijfjes? vertel me meer ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 11:51:
Janmaster: met water bedoel je snijden met water naar ik aanneem. Leuk, maar zo'n installatie heb ik thuis niet en die ga ik ook niet kopen :)

Dan doe ik het nog liever met een figuurzaagje....

Met slijpkopjes kom je ook een aardig eind denk ik zo...
Kopen... :D Ik weet niet of je achternaam toevallig Gates is en je oom Bill heet, maar zo'n ding is niet echt betaalbaar voor een particulier :P

Je moet, omd ie tux uit te snijden, idd gewoon de dremel pakken, of een kloon. Die zijn misschien minder goed maar vaak al voor enkele tientallen euro's te krijgen. Half dozijn slijpschijfjes erbij, en je zit goed.

Verwijderd

Topicstarter
Euh ik heb al een dremel.. nja kloontje dan :)

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
naja...slijp ze zullen we dan maar zeggen :9 ...jij bent denk ik nog wel ff bezig :+

en post ff snel t resultaat, wil weleens zien wat je dr wel en niet uitgehaald heb...

Verwijderd

Ga je die snavel ook verven? Lijkt me echt stoer als het lukt :+

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Dat pinguinnetje is eenvoudig vergeleken met wat ik nu aan het doen ben :P

Zo'n kleine draaicirkel kan je doen door 'schuin' te dremelen (je moet wat meer weghalen om de draai te kunnen maken):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/dremel1.jpg
Het ziet er op het eerste gezicht niet zo mooi uit zo aan de achterkant...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/dremel2.jpg
Maar het resultaat aan de voorkant is er wel (t is nog niet afgewerkt) :)

Dus dat moet zeker wel lukken, wel met geduld anders kan je er beter niet aan beginnen.

Succes!

[ Voor 9% gewijzigd door Tentacle1 op 18-03-2003 13:53 . Reden: 'z' erbij... ]

System specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga die snavel niet verven... achter die snavel komt geel plexiglas :)

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Verkeerd knopje :X

[ Voor 136% gewijzigd door Tentacle1 op 18-03-2003 13:54 ]

System specs

Verwijderd

Die soort verf die je gaat gebruiken maakt niet zoveel uit. Als het maar geschikt is voor de ondergrond!
Pagina: 1