Toon posts:

[FLASH/SQL]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een project waar ik mee bezig ben zal het nodig zijn om een Flash filmpje dynamisch te maken. Dit wil ik gaan doen door van het bepaalde filmpje een object te maken zodat het makkelijker aan te roepen is. In dat filmpje moet elke keer 1 plaatje + 1 stukje tekst. Deze tekst moet uit een SQL Server database komen en het plaatje van een plaats op de harddisk van de server, eventueel kan de bestandsnaam & de locatie van het plaatje ook nog uit de database getrokken worden. Een eventueel benodigde scripttaal die ik wil gebruiken om Flash te laten communiceren met SQL zou ASP moeten zijn.

Nu zijn mijn vragen, voordat ik blind hieraan ga beginnen:
1) is het uberhaupt mogelijk, of is het een onbegonnen zaak?
2) waar kan ik hier wat meer informatie vinden ter research.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
in principe is Flash is staat XML te parsen, dus misschien kan je dmv een of ander scriptje plaatjes aanleveren

Verwijderd

Als je het heel erg netjes wilt doen laat je idd een asp script de informatie uit de db halen en vervolgens geef je de resultaten als XML door.

Je kan ook kiezen voor loadvariables. Ook hier roep je weer een ASP script aan die de benodigde informatie uit de db haalt, en de variabelen als tekst bestand (wel url encoden die values) doorgeeft.

code:
1
loadVariables("/blaat.asp?id=33", target, method_get_or_post)
2) waar kan ik hier wat meer informatie vinden ter research.
Het dikke boek van macromedia zelf, wat in de doos zat is een goed begin ;)