Verwijderd

Topicstarter
Heb een mustek mdc 3000 en vandaag een dane-elc kaarte er bij gekocht van 128 mb. Ik had 16 mb en kon daarop op low reso 201 fotos maken
nu met die van 128 mb op low reso maar 634 iemand een idee hoe dit kan?

Verwijderd

misschien gaat het tellertje niet verder dan 634?
en als je foto's maakt, loopt het telletje wel terug? dus naar 633?

of die camera herkent die 128mb niet volledig, of die 128mb is geen 128mb?
ff proberen in een andere cam en je weet het zeker

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 10:22 ]

Verwijderd

Ik denk dat je camera het niet goed ondersteund en daardoor niet meer foto's kwijt kan.
Jou camera zal dus maar een 64 MB kaart op zn max ondersteunen.

mijn eigen camera ondersteund het volgens de site niet, maar slikt ze in werkelijkheid wel, het tellertje boven gaat dan niet verder dan 999, maar op het scherm zie je dat ie naar de 1300 gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 10:21:
misschien gaat het tellertje niet verder dan 634?
en als je foto's maakt, loopt het telletje wel terug? dus naar 633?

of die camera herkent die 128mb niet volledig, of die 128mb is geen 128mb?
ff proberen in een andere cam en je weet het zeker
niet iedereen heeft nog een cam thuis liggen :9

Verwijderd

Topicstarter
t tellertje loopt wel terug

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-03 02:24

Floor-is

5.2

Het is ongeveer 122.7MB die bruikbaar is volgens mij, althans dat is bij mij het geval. :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Floris schreef op 18 maart 2003 @ 14:22:
Het is ongeveer 122.7MB die bruikbaar is volgens mij, althans dat is bij mij het geval. :)
bij mij dus minder als de helft :?

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

wat zegt ie in Windows? Of is je cam geen aparte drive in de verkenner?

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10-2025

maroesjk

from the ash rose a great bird

Ik heb bij de digicam op mijn werk (HP 618) een soortgelijk probleem gehad. Ik had een kaart van 16 MB (goed voor 29 foto's op hoogste resolutie, medium compression), waar er maar 14 opkonden (de helft dus). Ik :'( natuurlijk...

Nu is die digicam zo ingesteld dat deze in Explorer gewoon een verwisselbare schijf is. Bij de properties stond ook gewoon maar een schijf van 8 MB !!!

Voordat ik des }) s naar de winkel ging het Net maar weer eens afgestruind. Op de site van HP kwam ik tegen dat dit vaker voorkomt. De reden is onbekend (|:(), de oplossing is echter wel bekend (_/-\o_).

In het menu van de camera zit normaliter een optie om een CF kaart te formatteren. Zodra je dat hebt gedaan zou hij wel moeten werken (tenminste, mijn kaart werd 'ineens' 16 MB). Toen was ik weer :).

Ik hoop dat dit help !!! (duh, sorry voor de emoticons, ben wat melig 8)7)

<mierenneukmode> Het is 'minder dan de helft' </mierenneukmode>

[ Voor 16% gewijzigd door maroesjk op 18-03-2003 19:31 ]

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
biij mij werkt dat formatten niet, althans hij format wel maar blijft 634 fotos

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-03 02:24

Floor-is

5.2

634 foto's is al belachelijk veel overigens, verwacht je dat nog wel eens te gebruiken of dat niet?

Ik maak op prosumer niveau foto's op houseparties, vaak meer dan 600. Dit is dan een MB of 550-600, ik werk met CF van 128MB en eentje van 64. Ik kan er wel eentje kopen van 512, maar daar heb ik niet zo veel aan. Ja ik kan dan wel 440 foto's maken als ik geluk heb, maar dat heb ik niet nodig. Waarom heb jij het nodig dat je meer dan 600 foto's op 1 compactflash kaartje kunt proppen eigenlijk?

Bericht hierboven

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In sommige gevallen kan het makkelijk zijn de kaart te formatteren in FAT16 ipv FAT32.
give it a try

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 18 March 2003 @ 23:33:
In sommige gevallen kan het makkelijk zijn de kaart te formatteren in FAT16 ipv FAT32.
give it a try
FAT32 wordt op dit moment nog maar door 1 cam ondersteund.

De rest moet het met FAT16 doen.

Verwijderd

Topicstarter
Floris schreef op 18 March 2003 @ 23:08:
634 foto's is al belachelijk veel overigens, verwacht je dat nog wel eens te gebruiken of dat niet?

Ik maak op prosumer niveau foto's op houseparties, vaak meer dan 600. Dit is dan een MB of 550-600, ik werk met CF van 128MB en eentje van 64. Ik kan er wel eentje kopen van 512, maar daar heb ik niet zo veel aan. Ja ik kan dan wel 440 foto's maken als ik geluk heb, maar dat heb ik niet nodig. Waarom heb jij het nodig dat je meer dan 600 foto's op 1 compactflash kaartje kunt proppen eigenlijk?
ALs ik op vakantie ga gaik toch wel ff wat foto's en filmpjes maken.. En ik zie ook 634 fotos op low reso...dus op 1600x1200 kan ik 400 fotos maken ofzo.
Maar daar gaat t me niet om. Als ik eeen 128 mb koop wil ik ook 128 mb hebben!!!
Terw_Dan schreef op 18 maart 2003 @ 23:33:
give it a try
Ik heb geen cardreader ofzo...dus hoe moet ik ooit naar fat 32 formatten?

Verwijderd

Je doet je cam aan de USB kabel vast aan je pc. Dan is het een soort harde schijf en kun je formatten.

Verwijderd

Heb je em ook al helemaal eens volgeschoten? Ik had op mijn vorige camera dat ik met een 128 mb aangaf dat ik er op hoge resolutie 79 kon schieten terwijl dat in werkelijkheid er zon 117 werden of soms meer...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 08:52:
Je doet je cam aan de USB kabel vast aan je pc. Dan is het een soort harde schijf en kun je formatten.
dan kan ik niet formatten...:S

en ehm helemaal volschietten dan ben ik wel ff besug....
Pagina: 1