Toon posts:

[W2K] Veel spontane broadcasts *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Webserver (Win2k advanced server met II)S op een colocation ik kreeg vandaag een mail van onze isp dat onze server aan het broadcasten is. Hier een entry van een tcpdump van naastgelegen linux bak.

09:40:48.991345 www.server.nl.4164 > 255.255.255.255.712: udp 36

Ik heb dit verkeer al geblocked in de firewall op de webserver zelf. Maar kan niet traceren welk process dit veroorzaakt . Kan iemand me hiet misschien wat meer info over geven!?

Verwijderd

Geen virus of trojan die dit veroorzaakt toevallig?

Groetjes 10-ie!

Verwijderd

lijkt er wel op inderdaad, een machine gaat echt niet zomaar zitten broadcasten...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT + titel edit

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Ik weet het: het is een antiek topic, maar ik wilde jullie dit niet onthouden.

Ik heb hetzlfde probleem gehad met onze huisserver die draait op W2kAS met SP4.
Nadat ik in WinRoute Anti-Spoofing had aangezet (wist voorheen niet precies hoe het werkte) stroomde het security-log vol met deze meldingen:

code:
1
2
[01/Oct/2003 13:41:42] Anti spoofing: 3Com: Huisnetwerk: 
mode net, drop packet UDP 10.0.0.150:4219 -> 255.255.255.255:712

Waarbij IP 10.0.0.150 vrolijk opnummerde van poort 1041 naar poort 5000 en dan weer vrolijk van voor af aan begon.

Na 1) TS gemaild te hebben 2) zonder resultaat gezocht te hebben op GOT, Google, Microsoft, Kerio en SARC ;( en 3) mezelf ervan vergewist te hebben dat er geen rare processen en services draaiden en 4) dat er geen freaky shit in de registry stond bij Run, RunOnce en RunOnceEx, besloot ik dat het tijd was om er een packetsniffer op los te laten.

De ingebouwde packetsniffer van W2k vertelde mij dat de boosdoener Promise Array Management was! Deze service (die een aantal zaken rondom mijn Promise Fasttrak 100 TX2 regelt) stond doodleuk elke 15 seconden packets uit te sturen met als inhoud de FQDN van m'n server en de tekst: "Hello World!" Nou vraag ik je!!!! :( Lachen hoor. |:(

Anyway poort 712 dicht gezet, probleem opgelost.
Ga nu :Z

[ Voor 6% gewijzigd door Concrete op 02-10-2003 02:33 ]

Beton is koel. Een Alpha is koeler.