Tv-out- Compaq evo N1020V

Pagina: 1
Acties:

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 16:19
Ik heb een probleem met de tv-out van mijn compaq laptop.
Op deze laptop zit een s-video out . Ik heb voor mijn s-video een kabel gekocht die verloopt naar een scart stekker deze zit geperst aan het snoer). Ik heb de kabel aangesloten, ik kreeg haarscherp beeld, echter zwart wit. Nu dacht ik dus dat het in de instellingen zat van ntsc-pal, ik heb gekeken en dat stond allemaal goed(hij stond dus op pal-b). Ik heb de kabel toen op een andere laptop uitgeprobeerd, en hier kreeg ik hetzelfde effect. Later heb ik deze kabel ook nog op een pc met geforce 4 uit geprobeerd op een andere tv, en hier werkte het ook niet naar behoren. Ik heb de kabel ingeruild omdat ik dacht dat de kabel niet goed was. Maar met een andere kabel, van hetzelfde type werkte het ook niet. Deze kabel heb ik dus weer ingeleverd. Ik heb toen gekozen voor een s-video naar rca verloop met bijbehorende kabels. Echter dit levert helemaal geen beeld op en ook niet de optie om mijn tv-out aan te zetten. Ik heb toen de TV-out FAQ gelezen op GOT, en hier stond dat ATI kaarten een weerstandje nodig hebben van 75ohm om de tv-out optie te enablen, ik heb dus een weerstandje er tussen gesoldeerd, maar de optie om tv-out te enablen blijft grijs.
Heeft iemand nog een idee hoe ik het beeld in kleur op mijn tv krijg? Ik heb echt geen ideeen meer.

De specs van deze laptop zijn:
Compaq evo N1020V
ATI r200 video kaart
256MB

de rest lijkt me niet van belang, mocht dat wel nodig zijn zeg het dan maar dan zet ik het erbij.

• bsbfx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 13:31
Mijn persoonlijke ervaring is dat het grijsbeeld vooral wordt veroorzaakt door een "verkeerde" beeld output. Door het terugbrengen van de resolutie naar 640*480 16bit kleuren voor de beeld output op de tv-out kreeg ik wel het gewenste resultaat.

Bij bijvoorbeeld windows xp kan via de slider de resolutie niet worden teruggebracht tot 640*480 hiervoor bestaat een simpel truckje: Door de eigenschappen van het beeld op te vragen en in de geadvanceerde opties de adapter (videokaart) tab te selecteren. Hier kan men kiezen voor het tonen van alle modes in deze lijst is het wel mogelijk om 640*480 16bit te selecteren.

Maar ik zou je toch willen aanraden toch even de TV-out FAQ te lezen. Ook de zoekfunctie even gebruiken want er zijn volgends mij al wel meer mensen geweest met die probleem. Misschien dat hun ervaringen je wat verder opweg kunnen helpen.

Verwijderd

Heb je ook naar de eigenschappen van je tv's gekeken ? Ik hoop voor je dat ze s-video ondersteunen, kijk daar even naar. Als dit wel zo is, let er dan ook op dat je de s-video input aanzet, dit wordt meestal niet zelf gedetecteerd en moet je dus aanzetten. :)

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 16:19
Ik heb thuis ook nog een via epia staat, deze heeft tv-out via s-video, hier werkte het wel mee. ook op de tv's die ik heb geprobeerd met de laptop.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00
Ik heb hier wel eens een topic gelezen waarin verteld werd dat de kleuren van het eerste beeldscherm te hoog stonden, en er zodoende niet genoeg memory was voor de 2de output.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:43

duderuud

Sliden is koel

Ik ben stomtoevallig gisteren nog bezig geweest met een laptop->tv, daar was het beeld ook zwart-wit.

Bleek dat ik de verkeerde ingang op de tv had geselecteerd...gewoon even door alle "ingangen zappen" op je tv!

Motor-Forum.nl

Pagina: 1