Toon posts:

[Winroute]501 maximum recipient count exceeded

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er draait hier Winroute pro met mail server.

Nu wilde iemand een berichtje sturen aan 100 verschillende email adressen. maar als ze hem wil sturen krijgt ze een mail van de mailserver waarin staat:

"501 maximum recipient count exceeded"

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen of waar ik die recipient count kan verhogen of resetten?

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand wat dit betekent? :'(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
zitten er toevallig mailadressen bij die bij hetzelfde domain zitten?

het kan een antispam maatregel zijn van de ontvangende partij,

maar goed, google.com had je dat ook kunnen vertellen :z

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Bij welke provider zit je?
Wellicht dat je provider een beperking op de smtp server heeft.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Stuur jij je mail direct naar buiten ?

Of eerst naar je eigen mail en dan naar provider mail server ?

In het laatste geval is mijn vraag welke van de 2 server reageerd met die error ???

En voor meer info moet je een kijken op kerio.com

Verwijderd

Topicstarter
eerst deed hij het wel en nu niet meer..

De mail gaat eerst naar de winroute server en dan naar het internet en de foutmelding komt van winroute.

wat ik dus uit de melding versta is dat de maximum aan verzenders is overschreden...maar ik zie nergens iets waar je dan kan verhogen of uitschakelen

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 11:40 ]

Verwijderd

Het kan zijn dat je internet providers dit tegenhoud. Een aantal providers heeft op de mailservers beperkingen aangebracht ivm spam.
Hiernaast heb je in winroute zelf ook een optie om spam tegen te gaan. Staat uit mijn hoofd bij je mail server instellingen. Bij de anti spam opties. Die gewoon uit vinken.
Ik heb nog in het register gekeken maar daat heb ik niks kunnen vinden van een limiet. Maar ik heb ook geen anti-spam aan staan.
Moet je anders maar even kijken, staat onder //software/kerio/winroute

Succes

Verwijderd

Topicstarter
ik zal er ff naar kijken..

Maar ik krijg een bericht van de mailserver en ze heeft het eerder gedaan.

Edit: Anti-spam staat al uit en het is de ingebouwde van Winroute Pro.

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat werkt dus niet :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 09:41 ]

Verwijderd

Dan zal het echt aan je provider liggen, Ik weet niet of je het gelezen hebt maar Hotmail heeft nu ook al een limiet aangebracht. Tis ruk en je doet er waarschijnlijk niks aan. Misschien toch maar even de HD van je provider bellen. Tenminste als je geen CHELLO hebt want dan kan je beter elk mailtje apart sturen, gaat immers sneller ook.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Zeg, met die anti-spam optie disable je het verzenden door willekeurig wie van mail.

Als je de optie disabled verandert dat niks aan de regels die voor het verzenden van mail (headers, adressencount, weet ik veel) gelden, maar iedereen mag via jouw server mail versturen. Als 1 spammert hier achter komt, loop je grote kans dat je IP op spam-blacklists terecht komt, en kan je een praktisch bruikbare mailserver op dat IP verder wel vergeten - als je wegens die rotzooi niet helemaal door je ISP gekickt wordt, tenminste.

Kortom: anti-spam altijd aangevinkt houden!

En verder ontopic: ik weet niet of het hierop van toepassing is maar er staat een ontzettende lijst instellingen in de registry. Misschien ook 1tje die het aantal verzenders regelt? Als je wilt weten waar, trouwens, probeer de online faq, daar staan meer oplossingen in die je rechtstreeks in het register moet editen ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Ik heb er een wacht woord opzitten, tevens heb ik ook de poort voor verkeer van buiten af dicht gezet. Maar je hebt helemaal gelijk. Het kan behoorlijk beroerd zijn als je geblacklist bent.
Thnx 4 the tip

Verwijderd

Ik heb trouwens nog even zitten kijken en kreeg een briljante ingeving. Heb even je foutmelding in google in gezet.
Ik kreeg daar gelijk een link naar een FAQ van een provider, http://www.gothamweb.com/support/at/index.asp?kb=67
Hier staat:
When attempting to send a single message with more than 15 recipients the mail responds with the error below:

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. Server Response: '501 maximum recipient count exceeded'.

-----------------------

We have placed a limit on the number of recipients per message in order to cut down on SPAM.

Customers will need to:

a) Break down the recipients per message to 15

OR

b) Request to use an alternate mail server for sending mass-mailings.

Dus ik denk dat hiermee je vraag wel beantwoord zou moeten zijn.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 14:12:
Ik kreeg daar gelijk een link naar een FAQ van een provider, http://www.gothamweb.com/support/at/index.asp?kb=67
En welke software gebruiken zij? Anders gezegd: ik heb de foutmelding samen met "winroute" of "kerio" in google getikt, maar mooi dat je dan 0 resultaten krijgt.

Verder heb je geconstateerd dat er meer mensen zijn die hetzelfde probleem hebben, maar (nofi) dat lost natuurlijk niks op. Overigens kan ik het niet beter: ik heb net het register doorgespit, maar niks gevonden dat er ook maar een beetje op lijkt.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Ik heb alleen de foutmelding ingevoerd, niet winroute of kerio erbij. Ik denk dat het gewoon een standaard mail server foutmelding is, dus net als bijvoorbeeld "403 forbidden" bij http.

In winroute zelf heb ik het ook niet kunnen vinden, dus of winroute zelf een limiet aan kan geven weet ik niet zeker.

Een optie zou natuurlijk kunnen zijn het omzeilen van de winroute mail server om te kijken of er dan wel 100 mailtjes tegelijk uit kunnen worden gestuurd. Als dat ook niet kan, ligt het niet aan winroute.

BTW ik beweer niet een oplossing te hebben, ik beweer het probleem te hebben gelocaliseerd. (in mijn bescheide mening bij de provider). Als dit idd zo is dan heb je weinig kans voor een oplossing. Je zal dan over moeten gaan tot workarounds zoals hierboven.
Waarschijnlijk optie a : Break down the recipients per message to 15

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

Installeer een echte mailserver zoals Mdeamon ofzo. probleem opgeslost!

Verwijderd

Heb je dan niet nog steeds het relay probleem?

Verwijderd

als je het pakket gelicenceerd hebt kun je natuurlijk ook even met de helpdesk van winroute bellen telefoonnummer staat op www.winroute.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer wel opnieuw de pc te installeren
Pagina: 1