Toon posts:

Adapter voor PVI naar PIII ???

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

ik weet nog van vroeger dat mbv een adapter kon men op een P II moeder board een PIII cpu installeren. Kan dat ook tegenwoordig met een P III MB hetzelfde doen? Of zijn er geen adapters hiervoor?
Ik wil eigenlijk mijn PC-tje upgraden ,maar die PIII cpu (1400) zijn nog steeds te duur. Of is het beter om een PVII MB te kopen die ook PC133 werkgeheugen ondersteunt? (want 1Gb aan werkgeheugen was toch ook kostbaar en dat weg doen in dit stadium vind ik zonde)

Kan iemand misschien een antwoord geven?
merci,
grts,
testm@n

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 09:22:
Dag,

ik weet nog van vroeger dat mbv een adapter kon men op een P II moeder board een PIII cpu installeren. Kan dat ook tegenwoordig met een P III MB hetzelfde doen? Of zijn er geen adapters hiervoor?
Ik wil eigenlijk mijn PC-tje upgraden ,maar die PIII cpu (1400) zijn nog steeds te duur. Of is het beter om een PVII MB te kopen die ook PC133 werkgeheugen ondersteunt? (want 1Gb aan werkgeheugen was toch ook kostbaar en dat weg doen in dit stadium vind ik zonde)

Kan iemand misschien een antwoord geven?
merci,
grts,
testm@n
ik zou een nieuw mobo kopen icm een P4...
die convertors bestaan naar mijn weten niet

¯\_(ツ)_/¯

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee, kan niet :+

Die met PII en P!!! was wel mogelijk omdat de hele CPU input/output in wezen niet verschilt (afgezien van de core uiteraard), maar de pinout en de voltages wel. Zeg maar dat de P!!! gewoon een voortborduursel is van de PII. Daar waren converters dus voor bestemd. De P4 is een compleet ander ontwerp en gaat no-way werken in PII/P!!! mobo's en vice versa.

Gewoon even doorsparen :)

/kansloos

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 18-03-2003 09:31 ]

Dit topic is gesloten.