Toon posts:

[6150] display-kuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Nokia 6150 waarvan het beeld vaak gewoon wegvalt of alles als een schuifpuzzeltje door elkaar staat.

Soms kan je het probleem (tijdelijk) oplossen door op het schermpje te drukken of in de zijkanten te knijpen, maar soms hangt ie dan ook.

Ik heb al gezocht in de search en zo en gelezen dat je de gsm moet openschroeven en aan het rubbertje moet prutsen of zo, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk :

1. is het zeker dat het probleem op die manier op te lossen valt? (kan het bvb. niet zijn dat er iets los zit ofzo of dat het een ander probleem is?)

2. kan er iemand mij aub in detail uitleggen wat ik precies moet doen als ik de gsm openschroef & hoe ik juist het rubbertje moet verleggen/verbuigen (als het hieraan ligt); ik heb namelijk nog nooit een gsm opengeschroefd en ik wil geen stommiteiten begaan

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 18:01
Tja, zal vuil (oxidatie) tussen de contacten met phone <=> display zitten.
Je kan hem openschroeven ja, opletten waar je de schroefjes uithaalt (welk gat).
Eerst ff de verwarming beet pakken voor je begint (statische electriciteit).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

je kan het frontje er ff afhalen en dan op het rubber dat je ziet rondom het deel waar het scherm in valt op je frontje wat papier of iets anders te leggen . daardoor zit het scherm vaster en hoef je het niet steeds aan te drukken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 09:29:
je kan het frontje er ff afhalen en dan op het rubber dat je ziet rondom het deel waar het scherm in valt op je frontje wat papier of iets anders te leggen . daardoor zit het scherm vaster en hoef je het niet steeds aan te drukken
maar ik weet niet precies waar het verkeerde contact zit, als ik erop duw verdwijnt het beeld soms volledig en soms komt het juist weer goed...

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 18:01
Zoals ik al zei: Gewoon uitelkaar schroeven, met een kwast (!) voorzichtig over de printplaat en dan weer terug inelkaar zetten.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Ballebek schreef op 18 March 2003 @ 10:20:
Zoals ik al zei: Gewoon uitelkaar schroeven, met een kwast (!) voorzichtig over de printplaat en dan weer terug inelkaar zetten.
over de printplaat? is dat de achterkant van het lcd-display?
en ik moet er dus over wrijven? schoonwrijven? mag het oog met een doek?

Verwijderd

Topicstarter
hallo
effe geïnformeerd bij de lokale GSM-boer & die wil 'm herstellen voor 15 €
is dat een goede prijs? of véél te duur?
(ik heb zelf geen schroevendraaier, noch ervaring met het zelf openschroeven)
Pagina: 1