Toon posts:

*wanted* ps2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb voor 50 euro een ouwe ragbak gekocht (pentium 166, 32mb) en die heeft een com poortje en geen ps2.
nu heb ik nog een logitech mouseman+ met een ps2 -> com verloopstukje werken, maar daar wil ik vanaf, een com poort is niet echt prettig... slechte reactietijd enzo, haperig dus.

ik zoek dus een PCI kaart waar ps2 poortjes opzitten of zo... waar kan ik die krijgen? ik kan echt nergens meer zoiets vinden :|

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-08 01:14
koop s wat meer intern geheugen ofzo?

Echt niet dat je COM poort te traag is... Is de muisbal + wieltjes wel schoon enzo? Daar kan t ook aan liggen dat je muisaanwijzer schokt enzo...

Verwijderd

Zit er geen USB op?

Een P166 zonder PS2 poort vind ik erg vreemd eigenlijk. PCI kaartjes daarvoor zal moeilijk worden. Ik ben bv. pas nog op zoek geweest naar een PCI kaartje met com poorten. Ook al zo iets onmogelijks vandaag de dag.

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-08 01:14
Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 04:23:
Zit er geen USB op?

Een P166 zonder PS2 poort vind ik erg vreemd eigenlijk. PCI kaartjes daarvoor zal moeilijk worden. Ik ben bv. pas nog op zoek geweest naar een PCI kaartje met com poorten. Ook al zo iets onmogelijks vandaag de dag.
OFFTOPIC aan hlpdsk: HCC / PC Discount beurzen willen nog wel eens stands hebben met superoude bagger als I/O controllers enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
EdwinB schreef op 18 March 2003 @ 04:22:
koop s wat meer intern geheugen ofzo?

Echt niet dat je COM poort te traag is... Is de muisbal + wieltjes wel schoon enzo? Daar kan t ook aan liggen dat je muisaanwijzer schokt enzo...
geloof mij nou dat ik wel weet waar ik over praat, ik wil een ps2 poort met minstens een refresh rate van 100 hertz... com poorten redden maar 40 ofzo, is te haperig.
ik kan trouwens geen usb kwijt maar WEL zo'n insteekdingetje waar een ps2 poortje en een lpt poort op zit. en dat die draden dan naar het mobo lopen. de standaard manier dus.

Verwijderd

Topicstarter
EdwinB schreef op 18 maart 2003 @ 04:25:
[...]

OFFTOPIC aan hlpdsk: HCC / PC Discount beurzen willen nog wel eens stands hebben met superoude bagger als I/O controllers enzo :)
is dus niet offtopic want die tip zou in principe ook op mij van toepassing zijn... maareh ik kan niet echt wachten op een beurs :|

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 04:28 ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik meen een I/O controller een jaar geleden bij de Vobis hier in den bosch gezien te hebben. Je kan het altijd proberen (of daar vragen bij de technische dienst).

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

der zitten dus wel aansluitingen op het moederbord voor ps2?
dan ist slechts een kwestie van ff een kabeltje opvissen ergens, (is knap lastig soms :/)

Verwijderd

Je zoekt toevallig zo'n los bracket-kabeltje met een printerpoort en een ps2 aansluiting erop?!

ik heb er toevallig eentje liggen op mijn deskje. Ik wilde hem weggooien. je kan hen zo krijgen van me als je hem zelf komt halen. ;)

Ps. die printerstekker heb ik er al jaren geleden af gesloopt maar die PS2 connector zit er dus nog aan met het bijbehorende kabletje. de steker van dit kabletje is 8-polig (2x4pins) waarvan er 1tje dicht is gemaakt om verkeerd om aansluiten onmogelijk te maken. 8)7

Ik woon in Dordrecht. Als je interesse hebt, mail me dan even op j_hoek@wish.net

Wat ik echter niet begrijp is dat je muis traag is.... Die data die verstuurd wordt is zo minimaal, dat dit zelden een probleem moet zijn. Ten tweede is het nog maar de vraag of die ps2 aansluiting op je mamaplankje wel snel genoeg werkt. Kans is groot van niet, maar goed..... kabeltje ligt hier....

Verwijderd

Zit er geen USB op?

bij alternate hebben ze ze nog (van sweex) : http://www7.alternate.nl/html/nodes_info/gzzw02.html

PS2 is nergens meer te vinden (een pci kaartje dus)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 07:20:
Ps. die printerstekker heb ik er al jaren geleden af gesloopt maar die PS2 connector zit er dus nog aan met het bijbehorende kabletje. de steker van dit kabletje is 8-polig (2x4pins) waarvan er 1tje dicht is gemaakt om verkeerd om aansluiten onmogelijk te maken. 8)7
Mocht dit niet de goede zijn, dan heb ik er nog wel twee liggen met een iets andere stekker.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 17:47

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik had vroeger op m'n P133 ook geen PS2. Een aantal verloopstukjes geprobeerd maar vaak werkte het helemaal niet..

Twitter

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt ook gewoon een USB kaartje kopen met een USB muisje. Die zijn beter/makkelijker verkrijgbaar en de prestaties/features van USB liegen er ook niet om ;)

Moet je alleen niet NT4 op die bak draaien :+

Verwijderd

BalusC schreef op 18 March 2003 @ 08:00:
Je kunt ook gewoon een USB kaartje kopen met een USB muisje. Die zijn beter/makkelijker verkrijgbaar en de prestaties/features van USB liegen er ook niet om ;)

<small>Moet je alleen niet NT4 op die bak draaien :+</small>
Probleem is alleen dat de meeste USB kaartjes een MMX proc vereisen of een moederbord met een bepaalde PCI revisie. De kans is dus groot dat een USB kaart niet gaat werken.

Als er een PS2 aansluiting op het moederbord zit kun je eventueel ook even opzoeken wat de pin aanluiting is en dan zelf een stekkertje solderen, dat zou volgens mij ook moeten werken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 08:45:
[...]

Probleem is alleen dat de meeste USB kaartjes een MMX proc vereisen of een moederbord met een bepaalde PCI revisie. De kans is dus groot dat een USB kaart niet gaat werken.

Als er een PS2 aansluiting op het moederbord zit kun je eventueel ook even opzoeken wat de pin aanluiting is en dan zelf een stekkertje solderen, dat zou volgens mij ook moeten werken.
MMX is niet nodig voor een USB kaartje hoor.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 18 March 2003 @ 11:06:
[...]

MMX is niet nodig voor een USB kaartje hoor.
precies' (denkt aan USB in 486 topic)

Verwijderd

Topicstarter
reactie van alternate:
Geachte Heer/Mevrouw,

Aan een losse PS/2 poort adapter kunnen we u niet helpen.

Met Vriendelijke Groet,

Het Alternate Team
:(

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:54
waarom zou je zon hoge eisen stellen aan je muis als die bak zelf zo low-end is?

Wil je de nieuwste heftige games met een goede muis gaan spelen ofzo? met zo weinig geheugen en die proc trek je het zowiezo toch al niet :+

en voor programmas die op die bak goed tot redelijk draaien heb je wensen als 100hz muis niet nodig imho

Verwijderd

Topicstarter
Hennie-M schreef op 19 March 2003 @ 21:41:
waarom zou je zon hoge eisen stellen aan je muis als die bak zelf zo low-end is?

Wil je de nieuwste heftige games met een goede muis gaan spelen ofzo? met zo weinig geheugen en die proc trek je het zowiezo toch al niet :+

en voor programmas die op die bak goed tot redelijk draaien heb je wensen als 100hz muis niet nodig imho
waarom zou je zo'n muis alleen in spellen nodig hebben? ik heb zelf een usb muis en daarvoor een ps2 muis... als je dat gewend bent is de geringe datadoorvoer van een com muis echt storend... ja, ook gewoon als je in windows werkt.
ik heb soms gewoon moeite met raakklikken :\

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:11

Sabbi

je denkt aan mij.

Is muizen over de com-poort dan daadwerkelijk trager dan over de ps/2?
ps/2 muis heeft theoretische max van 300 keer zeggen waar die is per seconde, ik heb alleen geen idee hoeveel overhead van protocol enzo je hebt bij een serial muis. wat is de max daarvan dan als iemand dat weet?

Verwijderd

Topicstarter
seriële muizen zijn 40 hertz, en dat is ook meteen de maximale doorvoer... niet echt om over naar huis te schrijven dus :|

quote van www.tweak3d.net:
Serial mice sample at some horrible rate, around 40Hz. This is generally below the frame rates on a good computer setup, making the movement seem jerky, even though everything else is fine.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 14:45 ]

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

zoals al eerder opgemerkt: koop een PCI USB kaart en hang er een USB muis aan.

de betaler vervuilt

• Jimanez
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 07:10
Zit er geen USB op?

die heb ik nog wel liggen hier hoor:P hebben?:)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:07
Zit er geen USB op?

Geen PS/2 maar wel USB ;)

Verwijderd

Topicstarter
GA!S schreef op 20 March 2003 @ 14:45:
zoals al eerder opgemerkt: koop een PCI USB kaart en hang er een USB muis aan.
ja, dat is het beste plan.
sjonge, koop ik een usb pci kaart en een usb muis voor meer dan ik die pc gekocht heb... 8)7 ;)

Verwijderd

k heb hier ook nog een kabeltje ;) losse contactjes dus zelf in de juiste volgorde te stoppen :P

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 04:28:
[...]

is dus niet offtopic want die tip zou in principe ook op mij van toepassing zijn... maareh ik kan niet echt wachten op een beurs :|
Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 15:56:
reactie van alternate:

[...]

:(
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 15:29:
[...]

ja, dat is het beste plan.
sjonge, koop ik een usb pci kaart en een usb muis voor meer dan ik die pc gekocht heb... 8)7 ;)
Trek je eigen conclusie zou ik zeggen... Of je loopt nu naar de winkel voor een usb muis + kaart, of je wacht op een wonder tot je ergens nog een PCI ps/2 kaart voor een onbekend bedrag uit een grabbelton kan vissen.

de betaler vervuilt

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:46

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 04:23:
Zit er geen USB op?

Wat is daar vreemd aan? Pas sinds we ATX planken hebben hebben we standaard PS/2 poorten. P166 mobo's zijn vaak zat nog gewoon AT.

Vaak zijn er wel wat pinnen op het mobo aanwezig voor USB en/of PS/2. Heb ik hier ook (alleen niks op aangesloten, seriele muis is genoeg en USB gebruik ik toch niet).

Btw, zelfs de lokale computershop hiero heeft PCI kaartjes met com poorten..
http://www.kbcs.nl/prijze...%20Seriele%20kaarten.html

Prijs is alleen minder :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1