OK, ik kijk er vast over heen of redeneer ergens verkeerd, maar kan iemand me even erop wijzen dan?
Ik zal beginnen met de code:
Copy & Paste deze code in een form, en gooi 3 picture boxes op dat form. Noem die picturoboxes pRed, pGreen en pBlue.
Run de code. Zie je het resultaat? Waarom gaat de code WEL goed met Rood en Blauw, maar NIET met groen?
De methode an sich staat hier niet ter discussie, dit is een snelle test die ik in elkaar heb geflanst om wat te klooien met kleuren. Ik weet dat het sneller, mooier en optimaler kan (desnoods door er een plaatje in te gooien), maar daar gaat het dus niet om. Ik vraag me af waarom Rood en Blauw goed gaan en groen niet? Mis ik een eigenaardigheidje van VB of wat? MSDN was niet erg behulpzaam, net als Google...
Voor de duidelijkheid: Dit is wat er bij mij uit komt:
Ik zal beginnen met de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| Option Explicit
Private Sub Form_Load()
FillBar pRed, "0000xx"
FillBar pGreen, "00xx00"
FillBar pBlue, "xx0000"
End Sub
Private Sub FillBar(pBox As PictureBox, sWich As String)
Dim tppx As Single
Dim tppy As Single
Dim X As Long
Dim Y As Long
Dim fc As Long
Dim pbH As Long
Dim pbW As Long
tppx = Screen.TwipsPerPixelX
tppy = Screen.TwipsPerPixelY
pBox.Visible = False
pBox.AutoRedraw = True
pbW = 256 * tppx
pbH = 15 * tppy
pBox.Width = pbW
pBox.Height = pbH
X = 0
For Y = 0 To pbH Step tppy
fc = 0
For X = 0 To pbW Step tppx
pBox.PSet (X, Y), Val("&H" & Replace(sWich, "xx", Hex(fc)))
fc = fc + 1
Next
Next
pBox.Visible = True
End Sub |
Copy & Paste deze code in een form, en gooi 3 picture boxes op dat form. Noem die picturoboxes pRed, pGreen en pBlue.
Run de code. Zie je het resultaat? Waarom gaat de code WEL goed met Rood en Blauw, maar NIET met groen?
De methode an sich staat hier niet ter discussie, dit is een snelle test die ik in elkaar heb geflanst om wat te klooien met kleuren. Ik weet dat het sneller, mooier en optimaler kan (desnoods door er een plaatje in te gooien), maar daar gaat het dus niet om. Ik vraag me af waarom Rood en Blauw goed gaan en groen niet? Mis ik een eigenaardigheidje van VB of wat? MSDN was niet erg behulpzaam, net als Google...
Voor de duidelijkheid: Dit is wat er bij mij uit komt:
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij