[Server]HD begint te ratelen server kan niets meer

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb hier een Linux Server draaien. Een PII 350 Mhz, met daarin een WD 4,3 GB. Alleen af en toe gaat mijn hd spontaan ratelen. Niet eentonig maar gewoon net als of hij iets aan het lezen of schrijven is. Vervolgens valt alle netwerkverbinding weg en er valt ook niets meer te typen op dat ding. Maar na ongeveer 10 minuten kan ik gewoon weer verder werken. De netwerkverbinding komt ook weer gewoon terug.

Ik wist niet percies waar dit thuis hoorde in NOS of in dit topic.

Op de search kon ik niet vinden. Ik heb ook nog via Google Linux wat proberen te weten te komen maar helaas zonder oplossing. Weet iemand misschien de oplossing? Ik denk zelf de HD, maar ik wil het ff zekerweten omdat het installeren van de server een aantal dagen in beslag neemt.

Twitter | Linkedin

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

wat voor een geluid maakt je HD dan precies?
Eerder een getik, of eerder enkele seconden een soort geratel.

Hoe klinkt het geluid? eerder beangstigend, of is het een vrij normaal geluid (dan wel op ongepaste tijdstippen)?

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
type is dmesg in nadat je weer kunt werken op die bak, als er veel errors met betrekking van de hd staat is je schijf rot.

• Mavvie
-FoX- schreef op 18 March 2003 @ 00:26:
wat voor een geluid maakt je HD dan precies?
Eerder een getik, of eerder enkele seconden een soort geratel.

Hoe klinkt het geluid? eerder beangstigend, of is het een vrij normaal geluid (dan wel op ongepaste tijdstippen)?
Nee hij geeft geen tikken.. ook geen bangstigend geluid, gewoon net of hij iets aan het lezen is.

Twitter | Linkedin

• Mavvie
eppie schreef op 18 March 2003 @ 00:34:
type is dmesg in nadat je weer kunt werken op die bak, als er veel errors met betrekking van de hd staat is je schijf rot.
Waar moeten die fouten dan staan? Ik zie zo 123 geen fouten staan in die lijst

Twitter | Linkedin