Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb dus een vervelend probleem.
de situatie
Met een computer bestuur ik op afstand een kleine waterkrachtcentrale. Deze centrale moet enkele gegevens doorgeven zoals energieoplevering, RPM, enz. Bovendien kan ik op afstand de centrale stil zetten.

specs
modem: Nokia 5510 met datasuite versie 3.0 (serieel)
software: Pcanywhere 9.0

De bedoeling is, dat ik inbel op het GSM nummer. PCanywhere moet vervolgens de lijn accepteren en dan heb ik verbinding. Het vervelende is alleen: dat doet hij niet. Het inkomende gesprek wordt niet opgenomen. De Nokia is ok, ik kan bellen via de PC, maar PCanywhere werkt lekker tegen. De telefoon zou als een normaal modem moeten functioneren, hij zit op COM3.

Het gekke is dat het vroeger wel gewerkt heeft. Ik heb jammer genoeg een crash gehad dus ik moet formatteren. Ik kan zelf bij de instellingen ook niet de optie vinden van zlef opnemen (ik heb een profiel toegevoegd met "zelf host zijn" en het modem toegevoegd)

Het lijkt dus dat PCanywhere er standaard vanuit gaat dat er opgenomen moet worden, maar dat doet hij dus niet :(
Heeft iemand hier ervaring met PCanywhere + Nokia als modem?
Alvast bedankt, want ik kan geen google / helptutorial / seach meer zijn zonder zwarte vlekken voor mijn ogen te krijgen.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Volgens mij geeft de nokia alleen een RING door als er een inkomend gesprek op je data nummer binnen komt... denk dat je eerst een datanummer aan moet vragen; volgens mij moet dat ook in de handleiding van je foon staan..

Open eens een hyperterminal en kijk eens of je een RING statement van je modem krijgt als er een inkomend gesprek op je gsm binnen komt..

[ Voor 25% gewijzigd door Krypt op 18-03-2003 08:57 ]

Pvouput live

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-02 18:12
Er vanuitgaand dat je inderdaad een data nummer heb...

'ATS0=1' als init-string hanteren (na 1 RING opnemen) binnen je OS.

Even wat anders...
Heb je nou daadwerkelijk een Win98 host icm een 5510 toestel op een onbemande locatie staan?

Een mobiele telefoon is er niet op gemaakt om 24/7 op eenzelfde mast van je mobiele provider aangelogd te zijn. Vroeg of laat gaat het fout (praktijk ervaring). Tevens lijkt mij Win98 niet het meest ideale platform om maanden achtereen zonder resource problemen te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
ElbY schreef op 18 March 2003 @ 19:37:
Er vanuitgaand dat je inderdaad een data nummer heb...

'ATS0=1' als init-string hanteren (na 1 RING opnemen) binnen je OS.

Even wat anders...
Heb je nou daadwerkelijk een Win98 host icm een 5510 toestel op een onbemande locatie staan?

Een mobiele telefoon is er niet op gemaakt om 24/7 op eenzelfde mast van je mobiele provider aangelogd te zijn. Vroeg of laat gaat het fout (praktijk ervaring). Tevens lijkt mij Win98 niet het meest ideale platform om maanden achtereen zonder resource problemen te draaien.
Ik heb een datanummer, daar bel ik ook heen. Er is iets aparts aan de hand met de instellingen van het modem. Als ik selecteer dat de sessie te maken heeft met Nokia 3.0 Voice en ik bel met mijn modem via het spraak nummer naar de computer, neemt deze zo op. Zet ik de sessie op Nokia 3.0 Data en ik bel naar de pc met het datanummer, dan neemt deze niet op. Heel irritant dus.

PS: ja ik weet dat Win98se niet ideaal is. Maar de Nokia datasuite wil niet met WinXP samenwerken, dus ik moet wel. Tenzij ik mijn ziel in de handen van WinME wil leggen (ik heb geen vliegenmepper hier)

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-02 18:12
Ben je gebonden aan Nokia? Anders zou je eens kunnen kijken naar het merk Insys. Die units kun je dusdanig configureren dat deze op dagbasis af- en aanmeld op het mobiele netwerk van je provider en zijn cross-platform inzetbaar aangezien het gaat om een standaard 9600-baud modem. Maw goed bruikbaar icm Win2k of WinXP als stabiel platform.