Toon posts:

zoek stille HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig mijn pc te upgraden met AMD Duron 650(@900 hoop ik), Abit KT7, nieuw videokaart en 128 Mb (100 of 133). Wat ik nog zoek is een nieuwe HD van zo'n 10-20 Gb die goed past in dit oc-systeem. Maar dan moet'ie wel stil (en goedkoop) zijn. Wie heeft een suggestie?

Verwijderd

Koop een 5400 rpm Maxtor stiller en goedkoper is er bijna niet.
Wil je een snelle stille moet je een seagate hebben denk ik.

suc6

Verwijderd

Er was een tijdje geleden een posting dat je harddisks de 'opdracht' kon geven om in een stillere modus te draaien. Die was dan weliswaar wat langzamer, maar wel stiller.
Iemand die daar wat exactere gegevens van heeft?

Verwijderd

Ik heb zelf een IBM DTPA-372050 Pluto van 20,5 Gb, 7200rpm, U-ATA66 en deze is heerlijk stil en redelijk snel. Ik weet alleen niet of deze nog te koop is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, Kloeloos.
Alleen zou Maxtor het oc-en slikken? In verschillende forums wordt van Maxtor gezegd dat deze schijfen niet echt meewerken bij het oc-en.

• Carloz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11-2025
Ikzelf heb een 7200rpm 30gig maxtor.
superstil je hoort hem helemaal niet.
En ik het oktober nummer van de C'T hebben ze deze schijf ook getest en deze is naast de IBM de snelste schijf die er was.
edit:

Ik was nog vergeten te melden dat de 10gig maxtor helaas erg sloom was.

Verwijderd

Neem een IBM, zijn het stilste. Ik heb nu een Seagate Barracuda II 20,4 gig op 7200rpm, net een koffiemolen :(
Ik mis mijn IBM (Rest in peace...)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb en seagate 10GB 5400rpm schijf en die is ook best stil. maar wat ik vreemd vind is dat ie onder win2000 veel stiller is dan onder win9x...:? (allebei FAT32) klinkt echt ongeloofwaardig maar tis echt zo.. (vooral tijdens het opstarten):) misschien komt het omdat win2000 op E:\ staat en win9x op C:\ (ivm positie v/d koppen) of misschien omdat win2k efficienter met het geheugen omgaat ofzo...

Maar ik vind zelf een te stille HD ook wel weer irritant.. je hoort niet goed of ie bezig is enzo..

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07
Je hebt speciale hoezen voor hd's die de warmte geleiden maar die het lawaai buiten houden!! :)

| I've got permission to color outside the lines |

• Carloz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11-2025
De seagate's die ik ken zijn idd koffiemolens.
Moet je eens zo'n seagate naast een maxtor zetten je hoort duidelijk het verschil.

Ik had eerst een 4gig WD en die vond ik ook al 10x stiller dan de seagate. Toen ik de Maxtor had stond ik verbaast dat deze zelfs NOG veel stiller was dan m'n WD.

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 13:42
Das normaal, bij mijn was zowel de seagate barracuda als IBM muisstil zolang de schijf aan het begin las(schone installatie win98 of wat dan ook). Hoe meer data je erop pleurt hoe meer lawaai lijkt het(omdat ie grote sprongen moet maken denk ik).

Verwijderd

:+ Ik heb er twee IBM's van 30Gb in Raid 0 in draaien. Fluisterstil !

Verwijderd

Ik denk dat de Maxtor's op 7200rpm een hele goede optie voor je is. Goedkoop en stil...
Pagina: 1