De 64 MB uitvoering was gewoon goedkoper. Een andere overweging was dat ik dacht met mijn 235 Watt PSU nogal aan de krappe kant te zitten en snel video RAM gebruikt ook sap. Achteraf blijkt het prima te werken, dus een 128 MB had waarschijnlijk ook gekund.
Tegen de tijd dat er games uitkomen die echt 128 MB RAM op de videokaart nodig hebben is de hele PC zowiezo niet meer snel genoeg, dus is het idd een beetje weggegooid geld.
Nog een tip: koop een fatsoenlijk merk product. Ik heb een AOpen gekocht, maar de analoge circuits op deze kaart waren nogal brak. Als de kaart op temperatuur kwam, verbleekte plotseling de kleur (de helderheid werd gewoon minder) , in DOS en safe mode (dus bij 60 Hz refresh) was er een interferentiepatroon zichtbaar (erg storend) en erg scherp was het beeld in totaliteit niet (misschien was ik tezeer verwend door de oude Matrox kaart). Achteraf dacht ik dus: had ik maar de MSI gekocht, was maar een paar eurootjes duurder.
Nu heb ik er een Hitachi TFT op aangesloten via de DVI en al deze effecten zijn weg. Het beeld is nu superstrak
edit:
Ik heb met UT2003 meestal iets van 30-40 FPS, soms zakt ie wel eens tot 20 FSP of iets lager. Het hangt van de map af en hoeveel players er mee doen (hoe meer, hoe zwaarder de PC het krijgt).
[
Voor 9% gewijzigd door
EXX op 18-03-2003 12:10
]