Mijn MSI K7T pro heeft een bios setting voor hd block mode. Ik heb een maxtor 15.3 gieg hd op 7200rpm 2mb cache. Ik kan alleen niet vinden of deze hd dat ook ondersteund weet iemand meer?
Volgens mij heb je helemaal niets aan HDD Block Mode. Of je moet nog met DOS werken.
Een modern OS spreekt de HDD direct aan, niet via de BIOS.
Een modern OS spreekt de HDD direct aan, niet via de BIOS.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
ja, je mobo ondersteund dat ja. t'heeft geen zin om handmatig die gegevens in te kloppen.
In't hoofdmenu staat een optie: "scan harddisk parameters", gebruik die optie.
Enkel winNT/2K zoeken zelf de hd op; 9x en ME gebruiken wel degelijk de bios.
In't hoofdmenu staat een optie: "scan harddisk parameters", gebruik die optie.
Enkel winNT/2K zoeken zelf de hd op; 9x en ME gebruiken wel degelijk de bios.
Zoals ik al zei, een modern OS gebruikt de BIOS niet9x en ME gebruiken wel degelijk de bios.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
ja, en zoals ik al zei, winMe en 9x gebruiken wel degelijk de BIOS.
Als wat jij zegt klopt, zou je gewoon een hd fysiek aan kunnen sluiten, en zou die het doen, zonder in de BIOS iets in te stellen, en dat is dus niet zo.
Klopt sowieso niet; als de bios geen HD meld, IS er geeneens een HD om je OS van te starten. Dus helaas voor je 'moderne OS'en' verhaal.
Nog erger: ik ken iemand met een 10GB hd, maar hij heeft een oudere comp met BIOS die niet voorbij 8.4 GB kijkt. Die overige GIG is'tie dus kwijt. Hij draait Me.
Waar is je moderne OS nu???
Als wat jij zegt klopt, zou je gewoon een hd fysiek aan kunnen sluiten, en zou die het doen, zonder in de BIOS iets in te stellen, en dat is dus niet zo.
Klopt sowieso niet; als de bios geen HD meld, IS er geeneens een HD om je OS van te starten. Dus helaas voor je 'moderne OS'en' verhaal.
Nog erger: ik ken iemand met een 10GB hd, maar hij heeft een oudere comp met BIOS die niet voorbij 8.4 GB kijkt. Die overige GIG is'tie dus kwijt. Hij draait Me.
Waar is je moderne OS nu???
Boot maar eens vanaf scsi en heb je ide hd niet in je bios staan. Dan "ziet" win 95/98/me de ide hd toch !.
Do as I say, don't do as I do.
Verwijderd
ja? knap.
Als ik bij het Standard Settings field bij alles 'None' zet, start er toch echt geen OS op.
Met SCSI wordt't sowieso een ander verhaal. De vraag was gebruiken moderne OS'en de BIOS. Antwoord JA. SCSI controller hebben trouwens ook BIOSsen.
Verschillende versies van Windows vissen welis eens een gedisabled apparaat op (een gekilde on board soundcard bv) maar zowel 9x en NT gebruiken wel de BIOS, grootste verschil is dat wanneer NT eenmaal wat verder met booten is, dat'ie de BIOS gegevens overboord gooit en zelf gaat kijken.
Dat neemt niet weg dat'ie de BIOS DUS WEL gebruikt, al is't maar voor even.
Als ik bij het Standard Settings field bij alles 'None' zet, start er toch echt geen OS op.
Met SCSI wordt't sowieso een ander verhaal. De vraag was gebruiken moderne OS'en de BIOS. Antwoord JA. SCSI controller hebben trouwens ook BIOSsen.
Verschillende versies van Windows vissen welis eens een gedisabled apparaat op (een gekilde on board soundcard bv) maar zowel 9x en NT gebruiken wel de BIOS, grootste verschil is dat wanneer NT eenmaal wat verder met booten is, dat'ie de BIOS gegevens overboord gooit en zelf gaat kijken.
Dat neemt niet weg dat'ie de BIOS DUS WEL gebruikt, al is't maar voor even.
Pagina: 1