Toon posts:

[Word] Wilt u terugkeren naar het oude bestand? probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee het is weer zover.
Elke gebruiker met een vader die geen hout van software weet, zal het herkennen.

Mijn vader wordt dus door zijn bedrijf gedwongen om Microsoft Word te gebruiken voor de stukjes die hij moet schrijven. En dat wordt dan getransporteerd met diskettes, terwijl mijn ouders adsl hebben.

Documenten op diskettes en op de harddisk tegelijk, dat is natuurlijk vragen om problemen.

Om een lang verhaal kort te maken.
"Bestand wordt al gebruikt door een andere applicatie. Wilt u terugkeren naar het oude bestand?" Typt hij ja in natuurlijk. Uren werk kwijt.

Gelijk belde hij mij in paniek op. Ik heb hem bezworen de computer niet meer aan te raken, er niet eens meer naar te kijken.

Is er nu nog een manier om het bestand terug te halen of niet?
(Ik heb zelf geen idee, ik werk nooit met Word)

Ik ben dankbaar voor elke hulp!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Windows Operated Systems => Software Algemeen en titelfix, paniek is nergens voor nodig ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

sla je pa tegen de oren (voor je iets anders open doet, eerst het huidige opslaan (als hij uren kwijt is, staat zijn 'autosave-functie' dan niet aan...???)
verder denk ik dat hij alles gewoon kwijt is...

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:44
misschien staat er in je temporary map nog zon *.~doc bestand
Volgens mij moet je die gewoon hernoemen naar .doc en dan heb je hem weer.

Maar wat is er nu fout gegaan, volgens mij staat de goede file nog steeds op de diskette, maar stond toevallig de oude versie van de HD nog open.
Door op ja te klikken heeft je pa aangegeven dat hij de oude versie wil openen.
Voorzover ik begrijp is er niets overschreven...

Verwijderd

Topicstarter
Titelfix is nergens voor nodig, vind ene black d. Nou ik dacht het wel! Zelf nog nooit meegemaakt zeker.

En "eerst het huidige opslaan", wat dacht je dat hij aan het doen was toen hij die melding kreeg?

Verder snap ik niet dat bedrijven mensen nog verplichten om van die kneuzensoftware te gebruiken als .. nou goed, laat ik maar ophouden.

Ik hoop dat iemand nog iets weet om het "terugkeren naar het oude document" ongedaan te maken.

Ik begrijp niet hoe makers van een tekstverwerker zo'n ontzettend kneuzenontwerp kunnen maken waarbij mensen met een druk op de knop alles kwijt kunnen zijn, zonder het terug te kunnen halen. Ongelofelijk!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Brokenp
Ik ga direct bellen!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 23:00:
Titelfix is nergens voor nodig, vind ene black d. Nou ik dacht het wel! Zelf nog nooit meegemaakt zeker.
Nog nooit meegemaakt, maar schreeuwen hoeft niet ;)
Ik begrijp niet hoe makers van een tekstverwerker zo'n ontzettend kneuzenontwerp kunnen maken waarbij mensen met een druk op de knop alles kwijt kunnen zijn, zonder het terug te kunnen halen. Ongelofelijk!
Daar zijn backups voor :)

offtopic:
Bovendien vind ik het best netjes dat er om een druk op de knop wordt gevraagd (een bevestiging dus)... stel nou dat Word dat automatisch zou doen? Dat zou pas een rotontwerp zijn. De user drukt op de knop, niet Word zelf.

[ Voor 20% gewijzigd door blackd op 17-03-2003 23:08 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier eens.

User friendly cartoon
Daar zijn backups voor.
Tja, sommige users zijn gewoon stom. Dat is een fact of life. Als je een database server of een Apache module ontwerpt hoef je daar wat mij betreft geen rekening mee te houden, maar als je iets algemeens als een tekstverwerker ontwerpt, en dan nog wel voor het algemeenste helse kolere loser platform wat er is, dan moet je daar wel rekening mee houden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 00:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
brokenp schreef op 17 March 2003 @ 22:57:
misschien staat er in je temporary map nog zon *.~doc bestand
Volgens mij moet je die gewoon hernoemen naar .doc en dan heb je hem weer.
Nee, helaas in de c:/temp stond niks meer
Maar wat is er nu fout gegaan, volgens mij staat de goede file nog steeds op de diskette, maar stond toevallig de oude versie van de HD nog open.
Door op ja te klikken heeft je pa aangegeven dat hij de oude versie wil openen.
Voorzover ik begrijp is er niets overschreven...
Nee, wat er aan de hand bleek te zijn was dat m'n vader het document twee keer had geopend. Door dubbelklikken voor gevorderden zeg maar. (4x)

Verwijderd

Oplossing: De extensie .doc loskoppelen en opnieuw koppelen aan Word.

Reden: Registry van Windows is dan een beetje gaar. Een reinstall van Word wil niet altijd helpen omdat de oude registry settings blijven staan.

edit: ik lees de draad nog even wat door enzo.. Ik zie dat hij het document meerdere keren wil openen. Dat is volgens mij niet het probleem. Wanneer een document (kan ik niet testen want ik heb geen windows hier) meerdere keren wordt geopend zal word zeggen dat het document al geopend is door gebruiker blah blah. Kortom gewoon mijn oplossing hierboven doorvoeren en alles weer kalm :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 17:37 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 00:10:
en dan nog wel voor het algemeenste helse kolere loser platform wat er is, dan moet je daar wel rekening mee houden.

Waarom gebruik je het dan :? 'doc inleveren kan ook zonder Word te gebruiken tijdens het werken...
(Zie ook het SA policy over M$ bashing ;) )
offtopic:
Het is gewoon een gebruiker die 'niet handig' bezig is. Daar doet een OS weinig aan. FWIW: ik heb al jaren geen problemen met Windows of Office 2000 die niet door mezelf of hardware kwamen. Maar dit is compleet offtopic dus doe maar niet :P

Edit:
*.~doc
~*.doc ;)

Een verborgen bestand trouwens

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 18-03-2003 17:42 . Reden: oeh, toch nog even ontopic. Sowwy :P ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 00:10:
Tja, sommige users zijn gewoon stom. Dat is een fact of life. Als je een database server of een Apache module ontwerpt hoef je daar wat mij betreft geen rekening mee te houden, maar als je iets algemeens als een tekstverwerker ontwerpt, en dan nog wel voor het algemeenste helse kolere loser platform wat er is, dan moet je daar wel rekening mee houden.
Ben ik het niet mee eens. Word vráágt het netjes. De user klikt ja. Dat de user dan dom is, dat beaam je zelf ook al. Waarom dan ook nog wensen dat de software daar extra tegen beveiligd is? Je kunt nou eenmaal niet met alles rekening gaan houden, dán krijg je pas stupide software.
Nee, wat er aan de hand bleek te zijn was dat m'n vader het document twee keer had geopend. Door dubbelklikken voor gevorderden zeg maar. (4x)
Daar is dus echt niets aan te doen. Daar was je misschien al achter, maar ik bevestig het maar effe - m'n moeder heeft het ook wel eens gehad. Gewoon jammer.
Pagina: 1