Ik heb een klein netwerkje van 11 pc's thuis met een Proliant3000/D500
met daarin 72 Gb UW-320 SCSI schijfjes in raid5.
Nu heb ik tussen mijn server en mijn eigen pc heel veel netwerk verkeer.
Ik RIP namelijk regelmatig een DVD omdeze op de server om tezetten naar VCD. (voor eigen gebruik
natuurlijk) En de server doet verder dienst als fileserver/webserver.
Nu ben ik van plan om een nieuw Game systeempje te bouwen op een
A7V8XSATA met onboard een GLAN netwerkkaart.
Nu ben ik opzoek naar een oplossing om de verbinding met mijn server sneller te maken zodat ik kan profiteren van mijn snelle SCSI schijven.
Ik dacht zelf aan een Gigabit kaart in de server bij te plaatsen. En zo een peer to peer verbinding te maken tussen mijn server en mijn game PC en voor "normale" verkeer nog een 100Mbit NIC erin.
Maar nu vraag ik mij af hoe ik dit kan realiseren omdat ik de verbinding met de rest van het netwerk wil behouden.
Ideeen zijn welkom!
met daarin 72 Gb UW-320 SCSI schijfjes in raid5.
Nu heb ik tussen mijn server en mijn eigen pc heel veel netwerk verkeer.
Ik RIP namelijk regelmatig een DVD omdeze op de server om tezetten naar VCD. (voor eigen gebruik
Nu ben ik van plan om een nieuw Game systeempje te bouwen op een
A7V8XSATA met onboard een GLAN netwerkkaart.
Nu ben ik opzoek naar een oplossing om de verbinding met mijn server sneller te maken zodat ik kan profiteren van mijn snelle SCSI schijven.
Ik dacht zelf aan een Gigabit kaart in de server bij te plaatsen. En zo een peer to peer verbinding te maken tussen mijn server en mijn game PC en voor "normale" verkeer nog een 100Mbit NIC erin.
Maar nu vraag ik mij af hoe ik dit kan realiseren omdat ik de verbinding met de rest van het netwerk wil behouden.
Ideeen zijn welkom!