Toon posts:

Divx hapert op snelle machine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem:
AMD 1400
512MB intern
Geforce Ti4200 128MB

Mijn probleem is dat divx-films en in mindere mate VCD's afentoe (zeg eens in de 10 minuten) haperen. Soms heeft dit een vastloper tot gevolg maar meestal gaat de film gewoon door. Mijn systeem loopt voor de rest volledig stabiel.

Ik gebruik SLD CODEC PACK 1.5 PRO.
Aangezien ik voorheen er nooit problemen mee had vraag ik me af wat hiervan de oorzaak kan zijn.

ik had wel een aantal ideeen wat het zou kunnen zijn:
1. Verkeerde codec's
2. Me geluidskaart (onboard AC97)
3. DirectX 9.0

Pls help!

Verwijderd

In het kader van open deuren week:

Gebeurt dit ook als je alle programma's verder uitzet?
Gebeurt het ook als je ander codecs installeerd?
Geberurt het ook als je direct 8.x installeerd?
Gebeurt het met nieuwe geripte films of alleen met oudere?
Gebeurt het met 1 speler of met meerdere spelers?
Sind wanneer gebeurt het? Wat had je vlak daarvoor geinstalleerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 07:57 . Reden: tenenkrommende spelvauten weggehaald ]

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Als er hier toch al open deuren ingetrapt worden, let dan even op de tenenkrommende spelvaut die je tot 6 keer toe maakt :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Op spelvauten letten we niet dus dat is klaar.

Maar wat me wel weer opvalt is de topic titel...snelle machine en dit weer in combo met een Divx.

Ik heb hier een iets ander systeempje ( ietsje sneller) en heb nergens last van.

Maar je geeft 3 opties en 1 zal wel zijn dat je teveel codecs hebt geinstalleerd,dus verkeerde codecs.

Ook kan het probleem liggen aan de films,hoe gebrand en dergelijke.

Check deze site eens voor al je Divx problemen:http://abdul1.netfirms.com/

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

http://abdul1.netfirms.com/

ff aanklikbaar linkje, is hendiger :P

edit: En nutteloos voor dit topic :+

http://www.divx-digest.com/

Lijkt me nuttiger.

[ Voor 42% gewijzigd door GA!S op 18-03-2003 01:00 ]

de betaler vervuilt

• twiFight
  • Niet online
Mja ik heb ook "opeens" last van trage divx/xvid na reinstall van win2k + SP3 op een p3 600 / 384 mb / GF2 gts. Verder zelfde codecs, player etc.

Maar opeens duurt het 3 keer zo lang om een film te openen, gebruikt hij bijna 2 keer zoveel cpu, duur het zoeken onnodig lang, heeft de pc 15 seconden nodig om beeld te geven als ik FF door een film etc etc

Het is helemaal over de zeik. Ik gebruik XviD Video Codec 04102002-1 (Koepi's build with epsz me) maar die had ik hiervoor ook al en toen ging het goed. Weet iemand de beste codec (lees: minste cpu gebruik) voor xvid?

Het enigste dat ik kan bedenken is dat ik nu WMP9 geinstalleerd heb (maar die gebruik ik niet om films af te spelen). Zou die misschien codecs door de war halen?

• Flame17
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

teveel codecs installeren is niet goed.

Op de site die ik aangaf heb je ook een verwijzing naar problemen en dergelijke en daar staat ook vermeld dat je beter alle codecs moet installeren aan de hand van het progje Gspot,dus niet meer maar ook niet minder.

FFdshow is een goede,maar dan wel ff de ontbrekende via Gspot er bij zoeken.

Dus aan topic starter zou ik zeggen, uninstall al die zooi en bezoek eens de sites die worden aangegeven en install alleen de codecs die nodig zijn.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 00:01:
In het kader van open deuren week:

Gebeurt dit ook als je alle programma's verder uitzet?
Gebeurt het ook als je ander codecs installeerd?
Geberurt het ook als je direct 8.x installeerd?
Gebeurt het met nieuwe geripte films of alleen met oudere?
Gebeurt het met 1 speler of met meerdere spelers?
Sind wanneer gebeurt het? Wat had je vlak daarvoor geinstalleerd?
Eerste punt heb ik natuurlijk gedaan (voorheen kon ik zonder stotteren alles open hebben.

Na een schone installatie heb ik er nogsteeds last van..

DirectX 8.1 heb ik nog niet geprobeert, of iemand moet weten hoe je dit er zonder reinstall er af haalt?

Gebeurt met alle films, aan de film ligt het niet, want hij hapert niet op dezelfde momenten.

Gebeurt met alle spelers die ik geprobeert heb, BSplayer, WMP, een DVD player, Global Divx player....

Sinds wanneer weet ik dus niet, heb een schone installatie er op gezet, daarna de hoogst nodige codec's er op gezet, en weer hetzelfde probleem.

Ik ga zometeen ff directX 8.1 proberen.
Nieuwe videokaart drivers helpen trouwens wel een beetje, het beeld wordt nu heel ff paars, en heb geen vastloper meer gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik trouwens ook Win2k + SP3...

Verwijderd

probeer divx pro codec eens dan, die heeft betere ondersteuning voor de nieuwere divx versies. komt volgens mij gewoon van divx.com. ja sorry, maar als je een beetje fatsoenlijk beeld wil, moet je er ook wat voor over hebben. maar het kan ook met een grdvrrdmme :r adware :r versie. die is gratis, maar dan heb je wel de beste codec's eronder hangen

edit:

ohw jah, sorry vergeten te zeggen, die adware is ingebakken, dus zonder die troep doet hij het ook echt niet

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 11:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bang dat de vastlopers ergens anders door komen....

Ik verdenk directx 9.0 er van, maar hoe kom ik weer aan de nieuwste versie 8?
Het vreemde is dat ik voor de rest nooit vastlopers heb....

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54

Cyphax

Moderator LNX/AI
Onboard AC'97?
Ik had in het probleem last van gewoon een supertraag systeem, haperende (constant dan he!) films enzo...
Ik heb die AC'97 de schuld gegevens (processorbelasting is te hoog met zo'n ding) en er een SBLIve ingezet, probleem opgelost.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik wil eerst nog eens alle codec's doorlopen...

Ik heb ze er nu allemaal af, welke moeten er nu op om alles:
DivX, VCD, Mpeg af te spelen?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54

Cyphax

Moderator LNX/AI
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 18:22:
Ok, ik wil eerst nog eens alle codec's doorlopen...

Ik heb ze er nu allemaal af, welke moeten er nu op om alles:
DivX, VCD, Mpeg af te spelen?
Installeer even echt alleen wat je nodig hebt... kijk even met G-Spot naar je films om erachter te komen.
Meestal heb je al genoeg aan een nieuwe versie van XVid en DivX 5. VCD heb je geen codec voor nodig, die zit bij Windows wel als 't goed is. SVCD weet ik niet. MPEG iig ook.
En dan eventueel nog een audio-codec.
Als je dan nog films tegenkomt die andere codecs nodig hebben kan je die altijd nog installeren.

Saved by the buoyancy of citrus

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Om af te spelen heb je eigenlijk alleen ffdshow-alpha nodig. Deze kan alle mpeg4 implementaties (divx3,4,5 xvid enzo) afspelen zonder extra codecs nodig te hebben.

En nog een AC3 codec voor sommige films met AC3 audio, maar dat spreekt voor zich.

99% van de films zul je nu gewoon kunnen afspelen.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:21

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Met ffdshow heb ik niet zulke goede ervaringen, vaak speelde het geval dan helemaal geen films meer, sinds ik echter K-Lite Codec Pack 2.0 erop heb staan werkt alles prima. Zit zelfs DivX Pro Corporate Editie bij. Ik weet niet of deze 100% legaal is, maar hij werd wel in de meuktracker genoemd. IK heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad. Hope it works for TS either...

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
Codec's zijn het probleem niet, als ik alleen DivX 5.03 Pro installeer schokt het nogsteeds af en toe. De vastlopers komen denk ik door het te lang blijven hangen van het beeld.

Ik verdenk nu het meest het onboard-geluid er van. Zeker omdat dit geen hardware buffer heeft. Ik denk dat me geluid, in combinatie met DirectX9 niet lekker wil lopen en dat daarom alle soorten films af en toe haperen.

Morge horen jullie meer :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb er nu een soundblaster live 5.1 in zitten....

Nogsteeds problemen eens in de 10 minuten blijft het beeld/geluid haperen...
Krijg nu alleen iets van trrrrr als geluid.

Iemand een verklaring hiervoor?
Pagina: 1