Toon posts:

Shuttle instabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb hier dus een instabiele shuttle. Hij freezed op bepaalde momenten. Het lijkt er op dat de processor te warm wordt. Want als ik cpuburn draai, hangt ie onmiddelijk. Maar volgens de bios is dat ding heel niet zo warm (48). Ik heb dane-elec geheugen er in zitten. Dus dat lijkt me ook vrij goed. Kheb ook memtest86 een nachtje gedraaid. En die draait ook goed zonder vast te lopen.

Heeft iemand een idee. Ik denk dus gewoon dat de cpu stuk is (duron 1300). Kga hem dus ook omruilen. Maar als iemand nog een suggestie heeft, of dezelfde ervaring. Speak up plz :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ut gaat dus om een ss40g. En dat ding blijft dus gewoon hangen. Je ziet ut scherm zeg maar wel. Maar je kan je muis nie bewegen. Gebeurt verder helemaal niks noppes nada

Verwijderd

Blijft hij alleen hangen bij CPUburn? Of ook bij bv de burn-in test van SANDRA? Misschien dat het 't progje zelf is wat je bak doet hangen?

Controleer ook de voltages eens, want als de CPU-load naar de 100% gaat, neemt de belasting van de voeding ook navenant toe. De kans bestaat dat dat misschien een probleempje kan zijn.

Die voedingen staan bekend om hun kwaliteit, maar misschien heb jij net een maandagmorgen exemplaar. Let met name op de +5V lijn - die mag niet onder de 4,75V komen.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:40

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Shuttle kampt wel vaker met instabiele borden, een hele grote kans dat dat de boosdoener is. Laatst zag ik nog twee mensen achter elkaar een Shuttle-moederbord retourneren in een winkel, allebei omdat ze last hadden van vastlopers en blauwe schermen :).