Toon posts:

[Opera] tweakers.net _erg_ traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de tweakers.net site is op mijn computer (athlon750 / 384Mb) erg traag bij 't laden van een willekeurige pagina in Opera 6.05.

wachttijden varieren van 10 tot 30 seconde, wat imho te lang is. Opera meldt al wel dat de data al binnen is alleen 't laden van de pagina opzich duurt dus lang.

als ik bijvoorbeeld de pricewatch neem van videokaarten, en vervolgens de items laat herschikken op prijs doet opera er 30 seconde over. Als ik 't zelfde geintje probeer in IE dan doet ie er enkele seconden over.
Bekend is dat Java in opera niet helemaal optimaal werkt.. maar toch.. iemand die weet of dit niet sneller kan ?

Het gezoek via GoT-search en google leverden ook niet echt op wat ik zocht :(

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 02:00
Meestal zijn banners problemen, die laden ontiechelijk traag...

Verwijderd

Topicstarter
ja maar waarom laden die dan wel snel in IE ?
/me vat dat niet helemaal dan
(zou idd kunnen)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 22:32:
Bekend is dat Java in opera niet helemaal optimaal werkt.. maar toch.. iemand die weet of dit niet sneller kan ?
aan java ligt het iig niet, want dat wordt volgens mij niet gebruikt :)

maar moet dit niet in Tweakers.net Frontpage Feedback :?
of heb je het ook bij andere sites?

[ Voor 5% gewijzigd door Erkens op 17-03-2003 22:49 ]

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 13:43
Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 22:42:
ja maar waarom laden die dan wel snel in IE ?
/me vat dat niet helemaal dan
(zou idd kunnen)
Bij IE laden IFrames (waar de banners in staan) meestal als laatste (if i'm right).
Bij Opera mischien als eerste, dus dan wordt de rest vertraagd.

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:04
probeer eens 7.03

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. Vaag.. op school draai ik ook opera 6.05, en daar laad ie wel vrij snel.. ( 3x zo snel ongeveer)

kweenie of dat verschil bij de i-net verbinding te leggen is.. maar dat lijkt me stug :?

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Idd, zeer de moeite waard. Ik gebruik 'm zelf ook en het lost echt al je 6.0x problemen op.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28

mno

Het heeft waarschijnlijk met je History and cache preferences te maken. Bij 'server checking'- 'images' heb je waarschijnlijk always staan. Zet die eens op 5 hours.

Gewoon rösti

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 13:40
6.05 heeft nu eenmaal problemen met het tonen van sommige sites.

Met versie 7.xx is het volgens mij helemaal verholpen, tenminste, ik merk dat hij vrijwel hetzelfde laadt als IE.

Niet dat ie de sites niet kan tonen, het duurt alleen lang voordat ie de hyperlinks "vrijgeeft".

[ Voor 22% gewijzigd door Goldme op 18-03-2003 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
mno schreef op 18 March 2003 @ 21:53:
Het heeft waarschijnlijk met je History and cache preferences te maken. Bij 'server checking'- 'images' heb je waarschijnlijk always staan. Zet die eens op 5 hours.
staat allemaal op '5 uur' dus dat is 't niet :(
tnx iig
Skaah schreef op 18 maart 2003 @ 20:36:
[...]

Idd, zeer de moeite waard. Ik gebruik 'm zelf ook en het lost echt al je 6.0x problemen op.
dat neemt niet weg dat ie op school wel (stukken) sneller is dan thuis.
+ Ik heb Opera 7 draaiende gehad, en daar had ie andere vage problemen met 'uitklap menuutjes' en erg wazig gebruik van cache (soms wel, soms niet goed doen..) en dat was niet de beta..
Pagina: 1