[Mandrake] CRC error bij laden van linux

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wanneer ik voorbij de bootamanger heb gekozen om linx te starten krijg ik deze vage foutmelding
code:
1
2
3
4
5
Uncompressing Linux...

crc error

-- System halted

Beetje weesten snuffelen in de search, .. het ligt niet aan een foute iso (checked it), ram is niet brak, hd werkt normaal ook perfect ?! What can be the prob ?
De installatie verliep vlekkeloos

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
is dit tijdens de install ? Of heb je hem geïnstalleerd, maar geeft ´ie dit tijdens het booten ?
edit: verkeerd gelezen ....

Misschien kun je proberen om via de install disk te booten, dan je partitie te mounten en daarna een nieuwe kernel van cd halen (of zelf compileren).

[ Voor 48% gewijzigd door Mitch op 17-03-2003 22:33 ]

• Blizard
  • Niet online
Dit was bij de eerste boot. Dus na de install kreeg ik een reboot, dan het opstartmenutje .. dan de foutmelding. Niet tijdens de install zelf. (had hem wel ff gekregen eerst, omdat ik de iso op een cd-rw had geschreven, vond ie blijkbaar niet leuk ?!)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Heb je de originele ISO file nog ? Draai daar eens een md5sum overheen ?
Mocht dat wel kloppen, dan kan het nog zo zijn dat de rpm van de kernel, die op de cd staat, niet helemaal tof op de hd is beland. Ik zou dan proberen nog een keer te installeren, just to be sure.
(Of via een bootdisk de rpm er zelf opzetten, maar de installatie opnieuw starten is even wat simpeler :P )

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Blizard
  • Niet online
moto-moi schreef op 17 March 2003 @ 23:02:
Heb je de originele ISO file nog ? Draai daar eens een md5sum overheen ?
Mocht dat wel kloppen, dan kan het nog zo zijn dat de rpm van de kernel, die op de cd staat, niet helemaal tof op de hd is beland. Ik zou dan proberen nog een keer te installeren, just to be sure.
(Of via een bootdisk de rpm er zelf opzetten, maar de installatie opnieuw starten is even wat simpeler :P )
Ik heb de checksums al geckecked, deze klopten.
Ga strax ff opnieuw installeren

• Blizard
  • Niet online
Nieuwe install gedaan .. krijg net dezelfde foutmelding ... :(
Pagina: 1