Toon posts:

[help] cistron probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ADSL via Cistron; verbinding met modem is goed, maar ik kan niet het internet op. Vanaf PC kan ik wel het modem pingen, maar als ik bijv de DNS ping dan krijg ik een time-out terug van het modem. Iemand id?

Ja, ik heb de faqs doorlopen ;)

Het viel me op dat ik geen usernaam/pwd hoefde in te voeren volgens de handleiding.. how come? bij planet internet moest ik dat wel ..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 22:30 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-08 21:55
Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 22:28:
Ik heb ADSL via Cistron; verbinding met modem is goed, maar ik kan niet het internet op. Vanaf PC kan ik wel het modem pingen, maar als ik bijv de DNS ping dan krijg ik een time-out terug van het modem. Iemand id?

Ja, ik heb de faqs doorlopen ;)

Het viel me op dat ik geen usernaam/pwd hoefde in te voeren volgens de handleiding.. how come? bij planet internet moest ik dat wel ..
Ik hoefde ook niks in te vullen in me router/modem mbt gebruikersnaam etc.
Dus dat lijkt me wel in orde..

Helaas kan ik je verder niks zinnigs melden..

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:41

Willem2

Ω is futile

nou, als jij je modem kan pingen is hij zeker niet aan het bridgen... en dat moet dus wel voor cistron adsl!

oftewel, het lijkt erop dat je modem nog een mxstream config heeft...

dit al gelezen & gedaan? http://www.cistron.nl/node.php?id=175

btw, ping op 10.0.0.138 toevallig?

[ Voor 18% gewijzigd door Willem2 op 17-03-2003 22:45 . Reden: link vergeten! :) ]

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heeft het wel eens gewerkt? Zo niet: heb je al bericht dat je aan bent gesloten?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
het heeft nog niet gewerkt, maar wel bericht dat het is aangesloten.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bericht van Cistron of van je provider? (Of is Cistron je internet-provider?)

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Zover ik weet heeft Cistron een prima telefonische helpdesk, heb je die al eens proberen te bellen?

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:41

Willem2

Ω is futile

Heb je die bovenstaande procedure nou al uitgevoerd of niet??

of negeer je mijn bericht omdat je het niet begrijpt?
In dat geval kun je beter even zeggen wat je niet begrijpt nl, anders heeft een forum weinig zin...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Je moet je ADSL modem herconfiggen. Dan je NIC (netwerkkaart) die aan de ADSL modem hangt op DHCP zetten. Je krijgt rechtstreeks je IP/DNS/Default Gateway aangewezen, en je hoeft dus niet te verbinden. Ook je modem hoor je niet te kunnen pingen, dat is alleen bij de PPTP connectie die je bij Mxstream had.

En Cistron heeft uitstekende helpdesk, maar op hun website staat heel duidelijk hoe je je speedtouch home modem moet herconfiggen voor cistron gebruik. Kwestie van lezen dus.
Pagina: 1