Toon posts:

linux boot probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb redhat 7.2 server, en sinds ik terug ben van vakantie heb ik een probleem met me server.

ik deed het beeldscherm aan en zag alleen maar 6666666666666666666 ga zo maar door.

ik kon niet veel doen met dit scherm en dacht doe maar een reboot.

bij het opstarten zag alles er ok uit maar na de regel,

"freeing unused kernel memory: 216K Freed" stopt hij gewoon. ik heb ook al geprobeerd linux single te booten maar hij komt hier niet verder. ik kan wel gewoon dingen intoesten maar hij luistert er niet naar. alleen ctrl alt del.

Is dit nog te redden.

Verwijderd

Ja, denk wel dat het nog te redden is... Red Hat boot-cd erin, rescue mode?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:46
In zo'n geval is het dus slim om eerst zelf gaan zoeken. Bij gebrek aan een kristallen bol kunnen wij er zonder meer informatie namelijk, net als jij waarschijnlijk, zo verder geen zinnig woord over zeggen 8)7

Dus: check de hardware. Draai memtest86. Check of de CPU e.d. niet veel te heet is. Check of de harddisks het allemaal nog wel goed doen. Zie evt. suggesties in de NOS FAQ: random crashes (en ook de daar gelinkte 'PMG hangen en opstartproblemen FAQ').

Lijkt het absoluut niet hardware-related: draai chkrootkit. Probeer te booten van de installatie-CD, en kijk of die ook blijft hangen (dat wijst in de richting van een hardware-probleem, als die CD het vroeger wel deed).

Kortom, er is een hele stapel dingen die je kunt doen totdat je uitkomt bij suggesties waar je zelf nooit op zou komen, maar die iemand hier toevallig weet.

Dit topic sluit ik om die reden. Mocht je al het soort dingen als hierboven uitgeprobeerd hebben, maak dan een lijstje van dingen waar het volgens jou niet aan kan liggen (en waarom). Open daarmee dan een nieuw topic, als je in de tussentijd de oplossing niet hebt gevonden :)

Dit topic is gesloten.