[GF4 Ti4200XP Turbo 128 DDR] Groot performance probleem

Pagina: 1
Acties:

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011
Okay, dit is mijn probleem: Ik heb pasgeleden een Point of View GF4 Ti4200XP Turbo 4xAGP 128DDR 3.3ns gekocht, voor 229 euro...is alweer ergens in december geweest. Bij de aankoop werd verteld dat deze jongen met gemak op 310mzh core en 660 mhz memory zou moeten lopen, er zit namelijk een koperen koeler op en heatsinks op het geheugen. Nadat ik de coolbits registry hack had uitgevoerd, en het geheugen en de core op de aangegeven snelheden had gezet weigerde hij totaal met 3DMark2001 SE. En dat doet hij nu nog. Ook met bijvoorbeeld Unreal2k3 draait ie totaal niet. Er begint pas een beetje shot in te komen als ik em op 290 mhz core en 640 mem zet. Dan nog is de performance zwaar onder de maat. Dit alles gebeurd trouwens met de Nvidia Detonators 42.86... Hier nog een voorbeeld, ik heb MS Rallisport Challenge op m'n pc staan, wat een behoorlijk zwaar spel is. Als de resolutie op 1024x768 staat met graphics detail op high draait ie echt compleet waardeloos, en dit is dan op core 275mhz en mem 600mhz, hij begint pas een beetje redelijk te draaien op 800x600 low detail....ik snap er echt geen ene moer van. Moet ik met deze kaart terug naar de winkel waar ik hem gekocht heb? En wat zou de reden kunnen zijn van deze ondermaatse performance?

Specs:
Intel Celeron 1.3ghz
512 DDR
AOpen MX3S-T
Point of View GF4 Ti4200XP Turbo 128DDR

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
Je celeron :?
Ook al format gedaan?

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Wat is je 3dmark2001se score? Zonder overklokken dan. En idd die celeron is niet veel goeds, logisch ook dat MS rallisport challenge niet soepel draait, zelfs met mijn specs kan ik niet alles 100% vol-uit spelen :(

Verwijderd

draai je kaart eens op de standaart waarde en doe dan eens een benchmark ja zou op ongeveer tussen de 7000 en 8000 punten uit moeten komen

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:05

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Ik heb dezelfde kaart. Bij mij dezelfde problemen. Laatst kwam ik erachter dat de heatsinks voor de RAM chips slecht bevestigd zijn/los lieten (ze zijn met dubbelzijdig plakband vastgezet). Een heatsink lag er zelfs los tussen m'n POV en de naastgelegen PCI kaart kaart! :(

Dus alles maar goed schoongemaakt met wasbenzine en daarna wat Arctic prut ertussen en superlijm op de hoekpunten van de RAM chippies om de heatsinks vast te plakken en.... sindsdien geen problemen meer. :)

• Krewcial
Klopt...kom iets boven de 8000 uit....8100 geloof ik...kan dat dan echt aan me cellie liggen? ik bedoel ik heb dit ook met BF1942 en UT2k3 dattie gewoon gruwelijk brak loopt, maar een vriend van me heeft een P3 800mhz met een GF4 Ti4200 64MB standaard...en die heeft alles soepel lopen....

• Krewcial
Misschien is dat een id....maar ik ben bang dat alssik die heatsinks eraf ruk inclusief de koeler natuurlijk, dattik dan de core of het mem beschadig....

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10
Best wel vreemd, want ik heb mijn Point of View GF4 Ti4200XP Turbo 128DDR ook een weekje in een p3 600mhz geprobeert en daarin werkte Unreal2k3 echt supergoed mee.
Dus aan je celeron ligt het ook niet helemaal.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Krewcial
Ja dat bedoel ik dus....die ram heatsinks zagen er al een beetje cheap uit...maar als ze in de winkel garanderen dat ie op minimaal 310mhz core en 660mhz mem soepel moet lopen en dat ie dat dan op 290 en 640 in 3dmark nog steeds maar nauwelijks doet....weet ik het ook niet meer

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
Je videokaart is tamelijk overkill voor een fckng celeron, kom op zeg. Een GF3ti200 is al vér boven de maat voor een PIII950 (ik spreek uit ervaring, die maat van jou heeft ECHT niet alles soepel lopen: Americas Army, Morrowind, probeer die maar eens bij hem), laat staan een GF4ti200 turbo GTI

Je processor houdt het gewoon niet bij.

Van het overclocken is een ander verhaal, maar als jij een fatsoenlijke processor gaat gebruiken gaan je games echt wel goed lopen.

en dit:
de winkel garanderen dat ie op minimaal 310mhz core en 660mhz mem soepel moet lopen en dat ie dat dan op 290 en 640 in 3dmark nog steeds maar nauwelijks doet....weet ik het ook niet meer
geeft dus aan dat je m in kan ruilen als ie niet aan de eisen voldoet

[ Voor 25% gewijzigd door Stefke op 17-03-2003 23:05 ]

Verwijderd

je kan eens proberen om de handel te defragmenteren

Verwijderd

Die van mijn werkt goed.(15000 3d marks2001)
Bij mij loopt hij op 310/720 zonder problemen
Wel agp voltage omhoog gegooit 1.7v

Op 300/650 moet hij toch kunnen lopen.
Anders had ik hem al terug gestuurd.

• Krewcial
Alles wordt iedere nacht gedefragmenteerd..dus daar ligt het niet aan, maar jullie zijn het er toch wel mee eens dattik alles zou moeten kunnen spelen op minimaal 1024x768 of niet?

• Stefke
Vind ik niet. Niet met een celeronnetje.

Via drivers nodig? Ik noem maar iets

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 17-03-2003 23:08 ]

Verwijderd

even een klein vraagje tussen door wat voor geheugen heb je toch geen sd-ram maar gewoon ddr-ram?

• Krewcial
Kheb een Intel 815 chipset....en ja nog steeds sdram

[ Voor 27% gewijzigd door Krewcial op 17-03-2003 23:09 ]

• Stefke
Merk je veel verschil tussen performance met FSAA aan of uit?

Op mijn vorige computer (PIII950) met onderstaande GF3 maakte dat niet zoveel uit, maw: de videokaart was niet de bottleneck, maar de CPU.

[ Voor 54% gewijzigd door Stefke op 17-03-2003 23:10 ]

• Krewcial
Ik neem aan dat hier dan m'n cpu ook de bottleneck is, maar iig moet hij die snelheden wel kunnen draaien...zeker als ze dat bij de verkoop aan mij verteld hebben....

Welke game/resolutie/graphics detail moetik dan gebruiken om dat fsaa oid te checken, want nu loopt ie sowieso niet soepel....iemand een soort reference instelling waarbij hij wel soepel zou moéten lopen...?

[ Voor 40% gewijzigd door Krewcial op 17-03-2003 23:15 ]

• Stefke
Dat klopt, maar daardoor komt waarschijnlijk niet je lage performance.

Die instelling maakt niet zoveel uit, maar je moet in ieder geval zorgen dat ie MET FSAA slecht loopt. Als je dan FSAA uitzet en je krijgt nauwelijks verbetering dan weet je dat het probleem niet in de videokaart zit.

Ik had bijvoorbeeld in americas army op sommige maps 7fps als slechtste score. Resolutie lager zetten of FSAA uitzetten maakte bijna niks uit. Nu heb ik alleen de processor geupgrade en de laagste waarde is nu (op slechtste momenten dus) 25 fps.

Als zij zeggen dat ie op die waarden moet kunnen lopen en ze garanderen dat dan kun je m inruilen. Mogen ze even laten zien hoe ZIJ dat dan regelen.

Dat is nl. HET punt waarop jij de overeenkomst gesloten hebt, en dus voldoen zij niet aan de overeenkomst (even strikt gezegd)

[ Voor 43% gewijzigd door Stefke op 17-03-2003 23:18 ]

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Ik denk dat je Celeron en Sdram toch een beetje ondermaats zijn voor zo'n videokaart.
Wat wel vreemd blijft is dat hij slechter presteert naarmate de clocks hoger zijn.

• Stefke
Dat zegt ie volgens mij niet? :?

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Een videokaart kan slechter gaan presteren als hij te heet wordt (door te hoog overklokken) dan kan het zijn dat hij foute berekeningen gaat maken, en daardoor het opnieuw moet doen... wat snelheid kost.

Bij rallisport challenge zou ik de opties custom doen, en dan de drawdistance wat naar beneden (op het midden) en verder de details van de andere auto's wat omlaag, dat scheelt al een hoop (ook de reflecties wat lager zetten). Je zal het verschil (bijna) niet zien en toch loopt het lekkerder (en 800x600 gaan spelen zal geen overbodige luxe zijn voor dit spel)

• Krewcial
stefijn schreef op 17 maart 2003 @ 23:15:

Die instelling maakt niet zoveel uit, maar je moet in ieder geval zorgen dat ie MET FSAA slecht loopt. Als je dan FSAA uitzet en je krijgt nauwelijks verbetering dan weet je dat het probleem niet in de videokaart zit.
Sorry dit volg ik niet helemaal....in ieder geval is het duidelijk dat m'n proc gewoon brak is...maar m'n kaart is zeker ook niet 100%.... aan de drivers kan het niet liggen want ik heb zoon beetje alle recente drivers geprobeerd, de snelheden die mij beloofd zijn haalt de kaart niet, dus terug gaat ie zeker, maar bij bijvoorbeeld UT2k3, wat zouden jullie mij dan adviseren qua resolutie en detail settings (graag ff specifiek zijn) en op welke snelheden hij dit zou moeten kunnen halen, default voor deze kaart is geloof ik 275/550mhz....290/640 draait ie redelijk, 300/650 gaat brak en hoger begint ie nieteens aan 3dmark.....

• Stefke
Toch niet zo moeilijk: je moet zorgen dat je computer het moeilijk heeft (dus slechte prestaties) en dan ga je specifieke videoinstellingen wijzigen. Zie je geen wijziging in prestatieverbetering of iig niet relevant, dan zit het probleem niet in je videokaart.

Oplossing:
Kaart omruilen voor 1 die het wel haalt en processor upgraden naar AMDXP2000 (< € 100 en mobo < €100) of hoger of vergelijkbare P4

[ Voor 53% gewijzigd door Stefke op 17-03-2003 23:35 ]

• Krewcial
Dat is duidelijke taal....als m'n ouders dat nou ook maar ens geloofden, zit eigenlijk te asen op een AMD2400+ met A7N8X Deluxe, PC3500 Kingston HyperX 256DDR, en TT Vulcano 11, maar dat zit rond de 450 eurow, en dat hebbik niet, en ik ben ook niet zo iemand die genoegen neemt met minder, want daar krijg ik later toch weer spijt van....typisch geval van baantje zoeken lijkt mij...verder nog iemand suggesties? Over die heatsinks cq koeler?

• Stefke
Ach ja, een AMD2400+ is nog relatief duur, een XP2100 van 100 euro kun je op hetzelfde niveau of hoger laten lopen zonder problemen (doorgaans). Voor 250 euro ben je uptodate

• Krewcial
stefijn schreef op 17 maart 2003 @ 23:34:
Toch niet zo moeilijk: je moet zorgen dat je computer het moeilijk heeft (dus slechte prestaties) en dan ga je specifieke videoinstellingen wijzigen. Zie je geen wijziging in prestatieverbetering of iig niet relevant, dan zit het probleem niet in je videokaart.

Oplossing:
Kaart omruilen voor 1 die het wel haalt en processor upgraden naar AMDXP2000 (< € 100 en mobo < €100) of hoger of vergelijkbare P4
Oh wacht hier wordt ik wijzer van, w8 ff....ik had vanmiddag ook beetje lopen kloten voordat ik dit topic ging posten (heb al wat geleerd hier), MS Ralli op 275/600mhz, 1024x768 en high graphics draait zeer brak, medium graphics draait ook brak en low ook, dus dan maar naar 800x600, high draait zeer brak, medium begint beter te worden, en low draait op een paar haperingen (raakte van de weg af) lekker, dit is alles is trouwens gedaan met dezelfde auto's op hetzelfde parcours. Wederom op 640x480 draait high zeer brak, als ik em lager zet zijn de graphics wel vloeiend, maar wel om te huilen.....

• Stefke
PC3500 geheugen is ook weer overkill in dit lijstje (maw onnodig geld uitgeven). BIj een XP2400 past PC2700 geheugen (zeker icm nforce2 om het sync te laten draaien), hooguit PC3200 om zeker te zijn dat je XP2400 hoger loopt en het geheugen het bijhoudt.

• Krewcial
Omdat ik met dit systeempje nauwelijk tot niet kan overclocken (max fsb=114mhz) en dan looptie a-sync, wilde ik m'n volgende systeem goed ruig hebben, wil de fsb van dat nieuwe systeem op 200mhz hebben, vandaar dat HyperX geheugen, schijnt dat PC3200 daar nog wel eens problemen mee heeft, zelfs PC3500 heeft daar wel eens last van (check hardocp review van MSI Nforce2 board)....wat betreft het kopen van nieuwe spullen is het gewoon een kwestie van sparen....maar lees m'n post hierboven ff.....

• Stefke
eigenlijk draait in MSRA niks fatsoenlijk blijkbaar, zelfs niet op lage resoluties. En aangezien ik 100% zeker weet dat je gewoon een snelle kaart hebt (ook al kun je m niet zover overclocken als de specs aangeven, blijft het een snelle kaart) die geen enkele moeite zou moeten hebben met een game met fullopties aan op lage resolutie zit het probleem dus niet in de videokaart maar in je CPU/mobo/geheugen.

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 17-03-2003 23:51 ]

• Krewcial
Maar ik merk wel degelijk verschil als ik de resoluties en de kwaliteit van de graphics verander, het is in ieder geval zichtbaar....de performance blijft brak...maar er zit wel degelijk verschil tussen

• Stefke
sja..wat jij brak vind vind ik misschien niet brak, dus ik kan dit echt niet beoordelen. Je moet iets testen waarbij je een FPS readout krijgt. Probeer Live for Speed, dat is een echt CPU spel vanwege het realisme. Of Americas Army kost ook veel CPU kracht. Allebei gratis.

Succes ermee, imo hoefje niet te testen maar moet je gewoon je vidkaart omruilen en een snellere CPU kopen. Een GF4 is gewoon overkill voor een celeronnetje

Verwijderd

waarom geef je in je start topic aan dat je ddr geheugen hebt :? , maar je hebt toch sdr.

en ja, een celeron's zijn gewoon gaare klommels. . maar mischien kun je die ook overclocken.

• Krewcial
het geheugen op de videokaart is DDR.....en ik ga em binnenkort inruilen..kheb dit weekend eerst nog een lan...dus ff kijken hoe ie daar presteert....en dan maar sparen voor een nieuw systeempje...:)

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 20:56
Ik heb dus precies dezelfde kaart. Bij mij loopt 'ie nu op 320/720. De core is gelapt, TT Geforce 4 koeler met ASIII en gelapte grote heatsinks boven en onder op het RAM.
M'n Athlon 1700+ loopt op 2233Mhz. En wat schetste mijn verbazing? Met de 42.30 drivers haalde ik maar een miezerige 11.000 punten met 3dMark2001. Een week geleden ben ik terug gestapt naar 40.72 en toen viel m'n mond open van verbazing: nu opeens 14.000 met 3dmark2001. :? De benchmarks zijn achter elkaar uitgevoerd, dus geen tussentijdse hardware en software veranderd. Ik heb dit probleem met de hele 41.xx/42.xx serie (heb ze niet allemaal uitgetest maar een stuk of zes) 40.72 is bij het snelst. Ik draai DirectX8.1 (DirectX9 gaf problemen in een paar bestaande spellen).
Het lijkt vreemd en onlogisch maar toch is het echt zo. Zelf ben ik er nog niet uit waar dit grote veschil aan kan liggen.
Probeer het eens uit zou ik zeggen en kijk of je met de 40.72 evt. meer snelheid boekt.
En als iemand een idee heeft over het bovenstaande probleem dan hoor ik het graag B)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Krewcial
Ik draai trouwens ook op DX9, 3dmark03=1333 punten, 3dmark2001se=8100 punten....

• Krewcial
Welke drivers kannik hier tijdelijk ff het beste draaien ivm die lan van het weekend, khoef geen fancy beelden ofzow...gewoon lekker snelle framerates...

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/schwarzesblut86/Screenshots/drivers.jpg

Deze hebbik nu op m'n comp staan....

Edit: zo beter? ja sorry ben niet anders gewend...

Heb als laatste de Omega's, de 42.68 en de 42.86 geprobeerd, de omega's waren mooi, maar best langzaam, de andere twee zouden snel moeten zijn naar wat ik gehoord heb op het forum...maar ze presteren echt ruk hier...

[ Voor 35% gewijzigd door Krewcial op 18-03-2003 23:02 ]

• Pollewob
  • Niet online
Probeer er gewoon een aantal, dan merk je vanzelf welke de snelste/stabielste is voor jouw pc :)

En gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv 2 posts na elkaar (en op die manier je topic een schop omhoog te geven).

• Stefke
Ik zag vandaag een topic van iemand die met 40.72 de beste prestaties haalde (as in: extreem veel beter dan met andere drivers)

• Demon_Eyez
stefijn schreef op 18 March 2003 @ 23:22:
Ik zag vandaag een topic van iemand die met 40.72 de beste prestaties haalde (as in: extreem veel beter dan met andere drivers)
Dat was ik dus. Met de 40.72 haalde ik zo'n 13.800 punten in 3dmark2001 en met de 41.xx/42.xx serie gemiddeld zo'n 11.300 punten. Maar dat probleem is inmiddels uit de wereld. Tijdens het benchmarken van de 41.xx/42.xx stond de optie bij Intellisample op Toepassing en niet op Aggressief (betere performance) |:(
Nu haal ik met 41.09 weer 13.828 punten en er worden volgens mij geen effecten weggelaten. Dat is me wel duidelijk geworden bij Unreal II

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Krewcial
Denk dattik die 40.72 dan ff ga proberen....welke settings zijn dan het beste?

• Demon_Eyez
Da's denk ik een kwestie van uitproberen. Om te benchen zet je AF en FSAA natuurlijk uit, evenals V-Sync. Voor de rest,als je kan kiezen tussen kwaliteit en prestatie, kies je prestatie.
Om te gamen zet ik ze zelf op 2x AF, Quincunx 2x FSAA, texture verscherping aan, V-sync laat ik beide uit. Maar ja de kaart presteert bij dan ook beter.
Anders probeer je de eerste settings van het benchmarken ook bij je games.

• Krewcial
Heb nu die 40.72 drivers geinstalleerd, normale settings met 3dmark, kheb coolbits niet gebruik dus hij loopt standaard op 275/624 (don't ask why), en haalde nu met 3dmark2001se 7036 punten....kga em nu nog een keer draaien op 290 en 640 mhz....kijken hoeveel ie dan draait...

• Krewcial
Haal nu op 290/640 7323 punten in 3dmark2001se, en hij loopt stabiel....kga nu ff wat andere drivers proberen....

• Demon_Eyez
Met settings bedoel ik natuurlijk de settings in de tabbladen van nVidia bij Beeldschermeigenschappen van Windows, NIET die van 3Dmark2001.
Via beeldschermeigenschappen moet je eerst alles uitzetten. Als er hier toch iets aanstaat kan dit van grote invloed zijn op je score.
De benchmarks draai ik met de defaultwaarden van 3dMark2001 zelf

Wat betreft de hardware: 274/624 en 290/640??? MEM is wel erg langzaam!
De verkoper heeft gelijk, hij moet makkelijk op 300/700 kunnen lopen. De core kan je niet zo snel slopen, daar zit namelijk als het goed is pasta tussen. Zorg voor een zachte ondergrond, kaart omdraaien en gewoon die springveren één voor één indrukken met je nagel. Kaart voorzichtig omdraaien en koeler erafhalen.
Standaard koelprut eraf halen met zachte doek en reinigingsalcohol (heb zelf aceton gebruikt voor de koperenkoeler, niet op je RAM chips doen want da's niet zo goed!) Daarna dun laagje ASIII erop en koeler terugplaatsen. Die core kan wel wat hebben hoor. Ik ben er zelf overheen gegaan met schuurpapier en net zolang geschuurt totdat de koperen keren (lijkt op een stuiver) tevoorschijn kwam.

De heatsinks:Standaard zaten er bij mij zilverkleurige aluminium heatsinks op. Die heb ik bij mij ook vlakgeschuurt en bevestigd met ASII Adhesive. De heatsinks er draaiend afhalen. NIET omhoog trekken, dan trek je namelijk de RAM chips van je kaart |:( :'( , daarom heeft deze jongen nu ook die grote RAM heatsinks onderop z'n RAM zitten in plaats van die dunne reepjes.

Wat je wel moet weten is welke versie van de core op de kaart zit. Mijn revisie is a3. Deze is dus het beste te overclocken. Er zijn lui die hem op 345 hebben draaien.
a2 is minder en a1 is slecht. Hoe vindt je die gegevens? Staat op de core.

Voor je benchmarks kan je het beste een gemiddelde nemen, ik draai er meestal 5 maar 3 kan ook. Er zit namelijk altijd verschil tussen benchmarks van dezelfde configuratie. Bijvoorbeeld: De eerste keer 7000, tweede keer 7150 en de derde keer 6820.

[ Voor 15% gewijzigd door Demon_Eyez op 19-03-2003 15:19 ]

• Krewcial
Kijk! Erg bedankt! Hier heb ik wat aan, hoe moet ik die ram heatsinks er dan afhalen? Anyway, mem wil dus echt niet harder he....nu net ff 3dmark gedaan met de nieuwste 43.30 drivers (gemodificeerde Dell drivers van Guru3d), en nu haaltie met standaard settings (in die tabs van me kaart) en schuifje op prestatie, 7093 punten...kga em nu nog een keer draaien....kijken of ik dan andere score haal...en is het nou het verstandigste om em terug te brengen...of zelf te gaan klooien aan die koelers en pasta...?

• Demon_Eyez
Als ik jouw was zou ik de 41.09 draaien. Die zijn redelijk snel EN laten alle effecten zien in je games.
Wat betreft die heatsinks. Bij mij waren ze zo klote gemonteerd bij de tweede kaart. Twee stuks haalde ik er zonder moeite vanaf! Wat betreft de koelprut op m'n core: tube was zeker leeg in de fabriek. De complete core heb ik nu netjes bedekt met ASIII.
Heatsinks eraf halen? Langzaam draaiend eerst linksom, daarna rechtsom steeds een stukje verder. Neem de tijd! Merk je dat ze steeds losser zitten dan draaiend langzaam omhoog.
Of terug naar de winkel? Stop de kaart eerst bij iemand anders in een systeem en kijk wat daar de benchmarks zijn. Zijn ze daar nog steeds klote, dan zou ik er wel mee teruggaan.
Wat ook handig om te weten is, is dat er TWEE versies van deze kaart op de markt zijn. De eerst kaart staat bekend om zijn matige prestatie vooral in 2D! Zit er niet uit schijnt. Ook zit daar waarschijnlijk een a1 of a2 versie van de core op. Maar dan nog je, mem is 3,3ns dus dat mag je behoorlijk op z'n staart kunnen trappen.

Wel zou ik zorgen dat als je de kaart houdt er dezelfde heatsinks boven en onder op de kaart zitten. Die chips zijn alle 8 hetzelfde, dus vindt het merkwaardig dat de heatsinks op de onderkant zo dun zijn( is trouwenz bij meer kaarten zo)

En wat nog altijd de belemmerende factor kan zijn is die Celeron. Die zou ik zeker niet buiten beschouwing laten.

• Krewcial
Je had trouwens gelijk dat die scores per keer verschillen....heb nu weer iets van 6911 ofzow, dus dat ligt er maar aan, kga nu ff de 42.92 proberen..die schijnen ook wel goed te zijn. En dan op de lan ff die kaart uitwisselen met een paar vrienden van me, een van me vrienden heeft een identieke kaart, alleen hij heeft zoon standaard koelertje van nvidia erop (die je ook op de plaatjes ziet), en 2 anderen hebben de 8xagp versie, dus ff uitwisselen....en als het dan nog niets is ga'k em ff terug brengen....

• Demon_Eyez
Succes ermee! :P

• Krewcial
Thanks!

Pagina: 1