Toon posts:

[Formulier] meerdere doelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk dat je de "form action" in een formulier kunt bepalen ??

Er moet namelijk een keuze gemaakt kunnen worden naar 1 van de 12 tekst bestandjes waar de informatie opgeslagen gaat worden.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
JavaScript :)

Er zijn nog wel wat andere opties, welke scripttaal gebruik je :?

[ Voor 73% gewijzigd door supakeen op 17-03-2003 22:01 ]

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 21:20

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Om het in tekstbestanden op te slaan, zul je toch een script moeten hebben dat dat opslaat. Dat doet dus het script achter "action".

of begrijp ik je niet :?

/edit:
Ooh, wacht even, je wilt een action die afhankelijk is van ingevoerde gegevens?

[ Voor 24% gewijzigd door Thijsmans op 17-03-2003 22:03 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

je kan de bestandsnaam meegeven in een hidden field, anders kan je ook gewoon de action veranderen als je dat graag wilt: http://www.w3schools.com/dhtml/dhtml_dom_form.asp

• supakeen
Prammenhanger schreef op 17 March 2003 @ 22:02:
Om het in tekstbestanden op te slaan, zul je toch een script moeten hebben dat dat opslaat. Dat doet dus het script achter "action".

of begrijp ik je niet :?

/edit:
Ooh, wacht even, je wilt een action die afhankelijk is van ingevoerde gegevens?
Ja dat wil hij, maar als je het later toch gaat weglezen kun je net zo goed in het formulier een optie opnemen waarin je dat selecteerd waarna het script dat het formulier ontvangt het goede bestand schrijft :)

Verwijderd

Topicstarter
Juist ik wil een action die afhankelijk is van ingevoerde gegevens, is dit mogelijk en hoe wordt dat dan gedaan??

• supakeen
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 22:10:
Juist ik wil een action die afhankelijk is van ingevoerde gegevens, is dit mogelijk en hoe wordt dat dan gedaan??
Ik leg net uit dat dit niet perse nodig is :) maar geef eens wat meer informatie(scripttaal vooral ;) ) :)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 21:20

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

C:
1
2
3
4
<body onload="document.forms[0].action='melp.php'; alert(document.forms[0].action);">
<form action="blaat.php" method="post">
 <input type="submit">
</form>

dus het form-object heeft een att. action, dat kun je opvragen en veranderen. Dat is toch wel genoeg info om zelf wat te pruts0ren? ;)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Prammenhanger schreef op 17 March 2003 @ 22:18:
C:
1
2
3
4
<body onload="document.forms[0].action='melp.php'; alert(document.forms[0].action);">
<form action="blaat.php" method="post">
 <input type="submit">
</form>

dus het form-object heeft een att. action, dat kun je opvragen en veranderen. Dat is toch wel genoeg info om zelf wat te pruts0ren? ;)
Om met de woorden van Prammenhanger te spreken "ik zal eens effekes gaan prutsOren, Bedankt :)
Pagina: 1