[TV-Kaart] Geluid blijft wegvallen

Pagina: 1
Acties:

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011
Hey mensen, heb probleempje met m'n tvkaart, tis een Pinnacle PCTV Pro, kheb em nou net een maandje, en hij heeft goed z'n werk gedaan, hoewel de ontvangst niet bijster goed is. Maar zondag wilde ik ff tv gaan kijken, en na een minuutje kijken hield het geluid opeens op. Ik switchen naar een ander kanaal, en het geluid deed het weer, dus ik terug naar V8 (was temptation island 2 aant kijken) en het geluid doet het daar ook weer, dus ik blij. Minuutje later valt weer het geluid weg, dus ik programma afgesloten, en opnieuw opgestart. Zelfde verhaal. Dan maar ff windows rebooten. Wederom zelfde verhaal. Ik heb nu inmiddels de drivers gedeinstalleerd, nieuwe drivers van de site van pinnacle geinstalleerd, en de oude drivers opnieuw geinstalleerd, geprobeerd te herstellen en de kaart is er ook fysiek uit geweest, maar nog steeds hetzelfde probleem... kan iemand me hierbij helpen?

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Verwijderd

Ik heb hier precies hetzelfde alleen met een hauppage kaart. Ik heb het probleem al maanden en kan niet vinden waar het aan ligt, maar ik denk zelf aan een te zwak signaal.

• Krewcial
Ik snap het echt niet want hij heeft tot nu toe goed gewerkt!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Ik heb ook precies hetzelfde probleem met dezelfde kaart, sinds 3 weken, daarvoor nooit last gehad! Het rare is, het is alleen onder XP en niet onder 2000 (ik heb een dual boot).

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Norto nAntivirus uitschakelen als je die aan heb staan .... sterker nog helemaal uninstallen ... wil 9 van de 10x helpen

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Zelfde probleem heb ik ook gehad, volgens mij heeft het te maken met een te zwakke voeding. Het probleem verdween namelijk als ik mijn ISDN-kaart of SCSI-kaart uit mijn PC haalde.

Verwijderd

Ik heb het zelf ook vaker gehad (heb XP). Gebeurde vaak bij het plaatsen van een CD of soms met bepaalde MSN events of andere software.

Ik weet niet precies waardoor het onstaan is, maar nu na windows reinstall en misschien andere drivers, heb ik er geen last van.

• Krewcial
Had eerst de drivers hersteld, en nieuwe geinstalleerd..maar heb nu het hele zooitje er maar afgeflikkerd, inclusief het programma...en hijs nu weer op zoek naar de zenders.....welke antivirus zou hier geen probleem mee hebben dan?

Verwijderd

had ik ook met m'n wintv theater....na het switchen van de kaart in een ander PCI-slot is het verdwenen

• Krewcial
Kheb em nu ook al in een anders slot gezet...maar nog steeds hetzelfde....weet iemand trouwens welke instellingen ik met deze kaart moet gebruiken bij Dscaler?

• Krewcial
Kheb alles geprobeerd, anders slot, cddrive eruit gesloopt ivm voeding, andere drivers, opnieuw oude drivers, antivirus eraf...niets helpt...terug naar de winkel dan maar?

Verwijderd

Antwoord is volgens mij al gegeven. Als je Norton Anti-Virus hebt draaien, moet je de optie Instant messenger uitschakelen.
Verder kun je Norton gewoon blijven draaien.
Wel toevallig, ben er gisteren zelf ook druk mee bezig geweest, had hetzelfde probleem.
Nu extra veel tv kijken ivm Irak he...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 22:40 ]

• Krewcial
En waar zou die optie moeten staan dan?

Verwijderd

Krewcial schreef op 20 March 2003 @ 22:32:
En waar zou die optie moeten staan dan?
Start Norton op. Ga naar opties. Kijk bij Internet in het rijtje links. Klik dan op Instant messenger. Daarna vink je de bovenste drie uit. Ik heb engelse versie, maar het gaat om:

- AOL Instant messenger
- MSN Instant messenger
- Yahoo! messenger

Let op, ik heb dus Noton a/v 2003, weet zo niet waar dit geregeld is bij Norton 2002.

Verwijderd

idd het probleem ligt erst bij norton.
als je dan het zelfde probleem hebt dan ligt het aan messenger. messenger gaat namelijk om de paar minuten connecten met zijn serverd oid en dan valt je geluid weg.
ik had bij mij na de norton optie nog steeds hetzelfde probleem. als je in je taakbeheer een paar minuten gaat kijken dan zie je dat msnnogiets.exe bezig is en dan merk je ook dat dan je geluid wegvalt als je je tv aan hebt.
als je heb gezien welk process er bezig is van msn dan moet je daarop zoeken hier op got. dan vind je het antwoord om dat uit te schakenlen.
Pagina: 1