Toon posts:

Printerprobleem NT in combinatie met HP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
we maken gebruik van Extend5 van Acucorp als runtime.
Tot voor kort algemeen probleem met aansturen van de printers.
Na installatie van Versie 5.2.1.1 geen probleem meer behalve in geval van gebruik van HP laser printers. Soms komt er wel wat op de printer en soms niets. Printer geeft op display wel "bezig met ontvangen data' maar komt daarna met "klaar"zonder dat de output wordt afgedrukt.
Drivers zijn gecontroleerd.
Afdrukken onder Word geeft geen probleem.
Heeft iemand enige suggesties.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 18:44

grimson

domeingrommer

Misschien wordt er toch geen af te drukken data naar je printer gestuurd.

Kan je niet eens een spoolfile vasthouden en bekijken of er echt data instaat ?
(ik bedoel dan data buiten de PCL codes om)

[ Voor 13% gewijzigd door grimson op 17-03-2003 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat als de zelfde data naar een brother laser printer gestuurd wordt in hetzelfde netwerk deze de data wel afdrukt.
Dus exact dezelfde printopdracht uit het zelfde programma geeft op de ene printer wel output en op de HP niet.

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Kweet niet welke HP printer het precies is, maar de symptomen ken ik wel. Je zou eens kunnen kijken in de configuratie van de HP zelf of ie ingesteld staat op PCL of Postscript. Mogelijk dat daar de oorzaak zou kunnen liggen. Wat ik zelf dus gehad heb... printen vanuit de meeste windows apps loopt prima, maar vanaf DOS progjes niet. Zelfde symptoom dat ie wel data ontvangt maar daarna net is of de printer de data achteloos weggooid. De printer op PCL gezet en alles werkte weer prima.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik ben een paar dagen weg geweest maar de HP printers waar dit over gaat zijn de 4400 en de 4100 laser printers, bij de 4100 stond PCL 6