USB problemen - USB poorten zijn blind :?

Pagina: 1
Acties:

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Een vriend van mij zit met een probleem. Zijn USB poorten zijn blind.
Eerst ff config:

Packard Bell
PIII 866MHz
VIA 694 chipset
4 USB poorten (2 rear + 2 front)
256MB RAM
WinXP

Hij gebruikt een USB-keyboard en ook zijn racestuurtje is USB. Deze hebben het beide altijd goed gedaan. Tot 17 maart 2003... Toen hij zijn pc opstartte deed het keyboard het niet meer. Dus wij d88 ff opnieuw opstarten, stekker eruit en er weer in en zal het wel weer doen. Niet dus. Die werkte dus niet meer. Mijn 1ste idee: Misschien zijn ze uitgeschakeld in het BIOS. Nee daar staan ze aan.
2de idee: Misschien ziet WinXP ze op een of andere manier niet meer. Dus wij die uit Apparaatbeheer gegooit. Opnieuw opgestart. En ja WinXP vond de USB controllers e.d. weer en installeerde ze opnieuw. Wij racestuur en digicam geprobeert maar ze zagen nix.
3de idee: Zouden ze op een of andere manier geen stroom krijgen. Getest met racestuur. De force feedback geeft even een stootje als je hem aansluit. Dus stroom staat erop.

Ze lijken het gewoon te doen. Maar ze zien geen een apparaat. Hebben jullie ideeën hoe dit op te lossen is. :?

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 17-03-2003 21:33 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-03 19:01

Nobby

Nuts!

Is er niet iets mis met de bekabeling tussen het mobo en de usb poorten?
En probeer de digicam en het racestuur eens afzonderlijk van elkaar, misschien is een van de twee kapot?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:10

tweakerbee

dus..?

Heb je al gewisseld tussen de front en rear aansluitingen? Deze zitten vermoedelijk op een aparte USB controller. Als hij het op een van de twee wel doet zou dat erop kunnen wijzen dat er een USB controller overleden is.

You can't have everything. Where would you put it?

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Nou, het zal wel een beetje meevallen met die dooie controller. Kun je met datzelfde keyboard wel in het BIOS in komen?

edit:
Zelf heb ik wel problemen gehad met USB devices na 1 keer te hebben gehibernated.

[ Voor 29% gewijzigd door ParagonEnschede op 17-03-2003 23:05 ]

De Groningse beer

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
ff antwoorden op de reply's:

Met de bakabeling is denk ik nix mis. Want hij heeft het altijd prima gedaan. Rear heeft geen bekabeling en front ja dat dat zou kunnen maar denk het niet. Want dan zouden ze bij front niet allebei kaopt zijn want dat zijn andere kabeltjes.
We hebben allerlei mogelijke combinaties uitgeprobeert. Racestuur, digicam en zelfs keyboard afgewisseld. Deed nog nix.
De front en rear hadden we al afgewisseld en dat is het niet.
Ik heb een PS/2 Keyboard gebruikt om in het BIOS te komen.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Weet echt helemaal niemand wat hieraan te doen is? :?

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Je hebt kans dat er een zekering voor de spanningsverzorging van je usb devices is doorgeknalt. Moet je eens in de buurt van de usb connector zoeken naar een smd-zekering... hoe ze precies uitzien kan ik niet uitleggen maar als je op internet zoekt vindt je wel wat denk ik.
Theoretisch kun je die vervangen... maar evt kun je hem ook gewoon overbruggen met een stuk draad.... Moet je wel zeker zijn dat je usb apparaten niet teveel stroom trekken of kortsluiting veroorzaken, want dan sloop je dus echt je mobo ;)
Pagina: 1