Toon posts:

[XP] Soltek SL-75DRV2 met XP geen boot Duron wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn KT266A Soltek mobo boot totaal niet met een XP1700+ (ook geprobeerd met XP2000+) maar wel met een Duron proc. . Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Alle switches op default gezet en de FSB op 100 en 133 geprobeerd. CMOS CLR uitgevoerd maar het blijft zo dat als de Duron erin gezet wordt het systeem boot zonder enig probleem. Echter gaat de XP erin dan boot het systeem niet eens, geen VGA signaal niets ...... . Kan het zijn dat het board nog wel werkt met een Duron en niet met een XP?

Verwijderd

Ik heb dat board ook gehad en hij doet het cker weten met een XP (ik heb er altijd een 2000+ op gedraaid). Misschien moet je een biosupdate proberen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit graag lezen eer je een topic opent
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Probeer eens:
BIOS updaten: check de website van de moederbordfabrikant. Flash wel schoon, d.w.z. álle reset opties gebruiken, zoals /CC /CD /CP bij AWDFLASH.EXE.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de grappenmaker over de topic Technisch etc. . Mijn vraag was concreet kan er een verschil zijn tussen een Duron en XP. Als je de topic goed hebt gelezen dan was er uit op te maken dat het systeem wel werkt met een Duron maar niet meer met een XP. Is er een verschil (afgezien van de FSB en freq. :) ) tussen de Duron en XP zodat het mobo niet kan opstarten?

Verwijderd

Topicstarter
Om het nog een beetje duidelijker te maken, zodra de start switch wordt ingedrukt start de voeding, alle coolers draaien maar er komt geen VGA signaal (al ander VGA kaartje geprobeerd) dus ook niet te zien of ie opstart of niet.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 22:03:
Even voor de grappenmaker over de topic Technisch etc. . Mijn vraag was concreet kan er een verschil zijn tussen een Duron en XP. Als je de topic goed hebt gelezen dan was er uit op te maken dat het systeem wel werkt met een Duron maar niet meer met een XP. Is er een verschil (afgezien van de FSB en freq. :) ) tussen de Duron en XP zodat het mobo niet kan opstarten?
Het hangt er vanaf welke Duron het is (Spitfire of Morgan) en welke AXP (Palomino of Tbred (A of B )). Maar als je de Technische PMG FAQ goed gelezen hebt had je dat ook zelf kunnen opmaken (zie daar, of een search alsnog voor het antwoord) :Z

Je hebt duidelijk niet alle stappen van het [NOHTML]Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen[/NOHTML] gevolgd, daarom verwees ik je ernaar, met een specifieke quote van datgene wat het meest waarschijnlijk lijkt- namelijk het advies een BIOS update te doen, want dat is waar het met CPU herkenning het vaakst fout gaat.

Verder een tip:
gebruik de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif als je iets nieuws toe te voegen hebt aan een bestaande post- nodeloze schopreacties worden op GoT niet op prijs gesteld :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

thoroughbreds worde niet ondersteund door dit mobo, dus ik hoop voor je dat je palomino hebt.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik heb net even de pdf bekeken van jouw soltek, ik neem aan dat je de jumpers mbt fsb goed zijn ingesteld. (CPU External Frequency Setting (By SW3))
Wat je nog kan doen is hier naar kijken http://www.soltek.com.tw/...rv2%201.0/75drv2-hard.pdf
en het voltage voor een Thor.-B aan te passen, ik weet niet of het helpt, je zou me een plezier doen om de settings van je Frequency Setting.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 22:33:
thoroughbreds worde niet ondersteund door dit mobo, dus ik hoop voor je dat je palomino hebt.
Met het oog hierop verwijs ik de topicstarter naar het advies van BalusC aan hem in deze topic: [NOHTML]Palomino[/NOHTML] :)

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke PCB versie heb je? Kijk eens in Technische PMG FAQ welke processoren je allemaal op je mobo kan prikken B)

• Spice

Spice

De link in de pmg Faq naar soltek is niet meer ok, je krijgt dan de specs en pic van de 75FRN voor meer info: Soltek 75FRN-L topic ;)

Wat is dit nu? Chieftec maakt mooie kasten, maar hun voedingen zijn niks.
Misschien de voeding die bij de kasten worden bijgeleverd dan? De 340-201 is niks mis mee, met potmeters voor de 3.3 en de 5-volts lijn en stil, wat wil je nog meer?

Ik wil zelf ook graag weten waarom een Thoro.-B het hier niet in zou doen? Ik heb niet alles uitputtend gelezen maar waar moet het probleem dan inzitten, buiten het feit dat er misschien geen bios update voor is? Dus graag de technische uitleg/onderbouwing.

De link die het wel zou moeten zijn http://www.soltek.de/English/faq/CPU%20list/amd.pdf
werkt bij mij niet :(
Verder gekeken voor dit mobo: http://www.soltek.de/English/faq/75DRV2.htm
is duidelijk Does SL-75DRV2 support AMD Athlon XP (Thoroughbred)?
No, it does not support AMD Athlon XP (Thoroughbred).

Mijn vraag blijft wel staan btw :)

[ Voor 3% gewijzigd door Spice op 18-03-2003 10:45 . Reden: t vergeten ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien Acrobat opnieuw installeren :? De link werkt hier wel B)

Uit de tabel volgt: alléén PCB rev. P2 werkt met de Palomino (en niet met de T'bred). De overige PCB revisies kunnen maximaal de snelste Duron Morgan (1300) en de snelste Thunderbird (1400/266) hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 18-03-2003 10:46 ]

• Spice

Spice

Misschien Acrobat opnieuw installeren
Misschien updaten?, Acrobat werkt wel met andere pdf's, kan helaas niks veranderen (werk) :(

[ Voor 3% gewijzigd door Spice op 18-03-2003 11:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, even terug naar de topic die nog steeds loopt. Het Soltek SL-75DRV2 moederboard heeft gedraait op een XP1700+ (Pal) maar doet het nu niet meer. Na het plaatsen van een Duron 700 (Morgan) startte het systeem door. Wat kan het verschil tussen beide zijn. Wat nu gebeurd me de XP1700+ is dat het systeem opstart, HD, coolers etc. draaien. Alleen geen beep en geen video signaal. CMOS al gecleared etc. FSB etc. etc. . Het feit blijft dat met een Duron alles direct opstart en met de XP1700+ die overigens in een ander ASUS boardje wel werkt niet.
Dit is dus de topic, is het dan een hardware probleem met mijn moederboard?
Pagina: 1