Ik ben (nog steeds) bezig met een eigen MSN client maar ben (Alweer) tegen een probleem aangelopen. Alles gaat perfect, ik maak verbinding met de 1e server die mij het IP geeft van de volgende server en hiermee begint het probleem.
Ik maak de TClientSocket inactive:
Ik wacht netjes tot ie goed dicht is:
En stel het nieuwe IP en port in:
Vervolgens verwacht je natuurlijk dat de socket de nieuwe verbinding opent maar helaas, hij doet NIETS, ik krijg zelfs geen disconnect of error.
Als ik vervolgens EXACT dezelfde procedure start via een button werkt het als een trein
Iemand die dit kent?Ik begin me er nogal aan te irriteren want de oplossing kan toch nooit moeilijk zijn?Wat doe ik fout?
Ik maak de TClientSocket inactive:
code:
1
| csMSN.Close; |
Ik wacht netjes tot ie goed dicht is:
code:
1
2
3
4
5
| while csMSN.Active do
begin
csMSN.Close;
Application.ProcessMessages;
end; |
En stel het nieuwe IP en port in:
code:
1
2
3
4
| csMSN.Address := aAddress; csMSN.Host := aHost; csMSN.Port := aPort; csMSN.Open; |
Vervolgens verwacht je natuurlijk dat de socket de nieuwe verbinding opent maar helaas, hij doet NIETS, ik krijg zelfs geen disconnect of error.
Als ik vervolgens EXACT dezelfde procedure start via een button werkt het als een trein
Iemand die dit kent?Ik begin me er nogal aan te irriteren want de oplossing kan toch nooit moeilijk zijn?Wat doe ik fout?
Eigenaar van domoticavergelijken.info