GF3 detonators en 2d acceleratie.

Pagina: 1
Acties:

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Volgende is het geval:
Heb een hele zooi detonators al geprobeerd, maar vanaf 28.xx is de 2d acceleratie zwaar klote. Full screen windows openen traag, slepen met een 1024x768 Mozilla window over de desktop gaat langzaam, divx en andere animaties schokken full-screen. Met alles ONDER de 28.xx heb ik daar geen last van.

Probleem is echter dat alles tussen de 23.xx en de 28.xx niet stabiel is. De 23.12 zijn hier de snelste drivers (OpenGL) maar heel af en toe wil dat nog wel eens een spontane reboot geven (met problemen traceerbaar op de videodriver). Met de 28.xx (en hoger) heb ik daar geen last van. Alleen de 2d is echt irritant trager.

Mijn vragen:
- zijn er meer mensen die last hebben van merkbaar tragere 2d acceleratie met detonators >28.xx op een GF3.
- Zijn er workarounds?
- Weet iemand WAAROM die 2d acceleratie zo crap is van alles > 28.xx (dus ook de 30.xx en 40.xx) op een GF3? Ik heb in de changelogs niets kunnen vinden. (sterker nog, ik zie zelden een changelog van detonators..)

[ Voor 3% gewijzigd door GA!S op 17-03-2003 21:22 ]

de betaler vervuilt

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vreemd probleem.. heb je wel steeds je oude drover goed verwijderd voordat je een nieuwe installeerde?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
ja, ook alle files kloppen en horen bij de betreffende driver. AGP4x staat aan en ook RivaTuner biedt geen uitkomst...

de betaler vervuilt

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En wat als je de AGP snelheid op 2x zet? En staat Fastwrites uit?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
AGP 2x / 4x maakt geen (merkbaar) verschil. Heb wel het idee dat 4x "ietsje" sneller is met opbouw. Fastwrites stond uit, ben nu aan het rebooten met "force on" via RivaTuner.

edit: en ook dat hielp niet. Het probleem is het beste te beschrijven als:

Op het moment dat je een full-screen (1280x960) window opent zie je het window heel snel van boven naar beneden een invulling krijgen. Bij de oude drivers zie je niets van die opbouw maar staat het nieuwe window in 1x op het scherm.

[ Voor 50% gewijzigd door GA!S op 17-03-2003 21:46 ]

de betaler vervuilt

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
2D is met een GF4 en 4x.xx ook zwaar klote. Je staat niet alleen GA!S, op usenet zijn ook verscheidene voorbeelden te vinden van mensen met een GF4 of GF3 die 2D problemen hebben qua snelheid. Ik gebruik op mn gf4 ti4600 nu de off asus drivers, 31.xx. Die zijn qua 2D wel aardig snel, veel sneller dan de 4x.xx series.

Op mijn GF2 gebruikte ik 30.82, verreweg de snelste drivers voor 2D. Wellicht werken die op jouw kaart ook goed. Ook de officiele drivers van je cardvendor geprobeerd? (bv indien je een asuskaart hebt, de asus drivers) ?

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Kan geen officiele drivers gebruiken aangezien ik de Quadro DCC opties nodig heb en met Maxtreme werk. Dat is alleen mogelijk bij detonator drivers :P
Ik ga die 30.82 nog eens proberen en eens door usenet spitten! Heb je misschien een linkje naar een thread op usenet?

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.54/var/DSCF0004.JPG

Dat zie ik dus bij het resizen van grote windows. Schermopbouw is dus rete traag. Vooral merkbaar op hoge resoluties (>=1280x960)
30.82 bood ook geen uitkomst. Had ik al eens geprobeerd. Refreshrates doen er niet toe. Het al dan niet gebruiken van een background doet er niet toe.
Iemand nog enig idee waar ik naar zou kunnen gaan zoeken? Het MOET een driver probleem zijn, dat kan niet anders.

Edit: het enige dat wel (minimaal, maar merkbaar) verschil maakt is het verschil tussen 16 en 32 bpp.

[ Voor 29% gewijzigd door GA!S op 18-03-2003 19:22 ]

de betaler vervuilt

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

23.11 ook al gehad?
Je zegt alles vanaf 23.xx, maar ik heb met 2 G3s 23.11 met grote tevredenheid gebruikt :)
Zijn ook WHQL enzo, dacht ik :)

41.09 werkt btw hier ook zonder problemen op een ti500 :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Okyah schreef op 18 maart 2003 @ 19:21:
23.11 ook al gehad?
Je zegt alles vanaf 23.xx, maar ik heb met 2 G3s 23.11 met grote tevredenheid gebruikt :)
Zijn ook WHQL enzo, dacht ik :)

41.09 werkt btw hier ook zonder problemen op een ti500 :)
23.11 is inderdaad een driver die ik zeer lang gebruikt heb, echter zit deze ook met het crash@random probleem. Dat is voor mij pas vanaf >23.12 verholpen. :P Ja ja ja, de problemen stapelen zich op.

Ik ga eens aan de 41.09. BRB

de betaler vervuilt

Verwijderd

Ik heb hier een asus GF3 Ti500, Draai op 41.72 WHQL, Perfect, Misschien Chipset drivers ?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 19:24:
Misschien Chipset drivers ?
Been there, done that, didn't work... AGP draait prima op 4x en andere detonators werken wel goed. Probleem zit dus puur in de detonators.

de betaler vervuilt

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Dat gezeur :( had ik dus ook maar voordat ik een biosupdate kreeg van creative werkte de 41.80 van creative beter na de update geen problemen meer met geen enkele detonator. :*)

Kweet niet welk merk :? videoplank je hebt maar misschien een bios updateje.

SUC 6

Right for all the wrong reasons.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
hmmmmm, dat zou misschien wel eens kunnen werken. Asus kaartje hier, ga eens zoeken en proberen.

de betaler vervuilt

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Misschien de omega drivers wat?

Tweakers Discord

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
tweakduke schreef op 18 March 2003 @ 22:43:
Misschien de omega drivers wat?
?

Am I missing something? Daarbij: werken de Quadro drivers daarna nog? Deze zijn namelijk noodzakelijk (is de enige reden dat ik ooit die GF3 aangeschaft heb).

de betaler vervuilt

Verwijderd

Heb je je GF3 omgebouwd naar een Quadro? Dan ligt daar misschien het probleem. Ik weet niet wat je met de kaart hebt gedaan waardoor je de Quadro drivers echt nodig hebt... het is alleen volgens mij niet de bedoeling dat een GF3 Quadro drivers benodigt om goed te lopen.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
IK heb die drivers nodig, niet de kaart :P
Mod naar Quadro is via NVStrap in RivaTuner. Geen hardware mod dus, maar dat zou voor de 2d performance niet uit moeten maken. Een verse installatie (waarbij de kaart als GF3 herkend wordt) zonder RivaTuner geeft namelijk hetzelfde resultaat. Ook de laatste drivers mochten niet baten. Alles >23.xx is hier bagger in 2d... :/

de betaler vervuilt

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:32

AirX

Tweak Guru

geen ID, heb een Geforce 3 TI500 met de nieuwste WHQL drivers.... werkt perfect. Misschien is je windows fucked up??? Worden ze ook lekker traag van :p

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Wazig. Heb hier ook een GF3 en zelfs eens een poosje gespeeld met RivaTuner. Ook toen (dus als 'DCC') met 40.72 en 41.09 drivers nooit last gehad van traagheid. Had juist wél weer last van enorm trage 2D wanneer ik nView activeerde (heb er namelijk nog een 2e nVidia kaart inzitten), dan verliep het verslepen/verplaatsen van een schermpje gewoon erg traag; langzaam opbouwen, schokkerig de pointer volgen en dat soort crap. Dat heb ik dan ook snel weer uitgezet. Jij hebt toevallig geen nView geactiveerd?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
AirX schreef op 19 maart 2003 @ 07:47:
geen ID, heb een Geforce 3 TI500 met de nieuwste WHQL drivers.... werkt perfect. Misschien is je windows fucked up??? Worden ze ook lekker traag van :p
Lees nou eerst eens... Het zit puur ergens in de drivers, hoe verklaar je anders dat de alles onder de 28.xx het WEL doet. :)
Abbadon schreef op 19 maart 2003 @ 08:31: Jij hebt toevallig geen nView geactiveerd?
Nope, alleen UltraMon en uitzetten heeft geen enkele zin :)

[ Voor 23% gewijzigd door GA!S op 19-03-2003 10:37 ]

de betaler vervuilt

Pagina: 1