Toon posts:

USB printer en scanner niet werkend te krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Epson CU42 USB printer en perfection 660 scanner gekocht, maar krijg het met geen mogelijkheid aan de praat.
Mijn pc is een Athlon 900 mhz met windows 2000 sp2 op een Abit kt7-raid.
Ik had de fout gemaakt om de spullen eerst aan te sluiten voordat ik de software installeerde, maar daarna alles gedeïnstalleerd, maakt niks uit.
Hij vind de printer wel, maar kan er niet naar printen. De kabel controle werkt niet. Ik heb hem heel kort aan de praat gekregen, maar bij een print uit word begaf het geheel het weer. Ik heb in het bios al het e.e.a aangepast om een USB probleem van het mainboard te fixen, maar dat mocht ook niet baten. De scanner heeft het überhaupt nog niet gedaan. Heeft iemand ervaring met USB devices op een abit kt7, want ik vermoed dat daar het probleem zit.

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Giblet

Dingen

doet andere usb-hardware het wel? of kan je dat niet testen? T zou gewoon moeten werken

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
tis wel een kt133(a) toch? daar zijn wel wat usb probleempjes van bekend iig. je zou eens alles van epson uit je apparaatbeheer kunnen gooien en dan ff opnieuw opstarten. kijken of ie de apparaten wel weer herkend.

je hebt btw ook nog wat via usb patches die je kunt proberen.

meuktracker: VIA USB 1.1

[ Voor 22% gewijzigd door smvs op 17-03-2003 21:13 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat je zowiezo wel de VIA drivers hebt geinstalleerd? Mooi. :)

Op de KT7 horen gewoon USB devices te kunnen draaien hoor, dit is dus niet normaal. Jge eft trouwens aan dat de printer wel wordt gevonden, staat deze dan ook in apparaatbeheer? En bij printers, staat 'ie er daar ook bij?

Zo ja, probeer gewoon eens wat te printen uit kladblok, of een testpagina. Je kan ook kijken wat 'ie doet als je de generic text-driver gebruikt. Je kan dan direct ook kijken welke port ingesteld staat, dit moet dus iets van usb: zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, printer & scanner staan wel in configuratiescherm/printers/apparaatbeheer. Ook weer uit weggegooid, geprobeerd te herinstalleren ed. Laatste VIA drivers geïnstalleerd, USB patsh nog niet, dus die ga ik even proberen. Koppel nog terug.

Verwijderd

Topicstarter
werkt @#$% ook niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nog steeds niet, heb de printer en de scanner aan mijn laptop met RedHat gehangen, en daar werkt het wel. Moet hem in de USB zitten denk ik. Niemand een idee? Epson support helpt me ook niet verder...

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 02:24 ]

Pagina: 1