Welke PC kast heeft een 120mm fan in de zijkant?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
In verband met mijn PC die TE heet wordt (33 graden in de kast en 62-68 graden CPU!), ben ik nu op zoek naar een PC kast/case die meerder fan's heeft, niet veel geluid produceert EN het liefst een 120mm fan in de zijkant (die dus ALLE hardware van opzij lucht toevoerd, dus niet van achteren...). Andere oplossingen zijn ook welkom natuurlijk, alleen heb ik gehoord dat een 120mm fan stiller is dan een goede 80mm fan vandaar....
Who can help me out?

Heb nu een Aopen HX/HQ08 Bigtower...

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Verwijderd

men neme:
1 dremel(kloon)
1 120 mm fan+ fanguard
men tekent af:
het rondje (dmv cd doe dat meestal)
men doet:
de dremel in het stopcontact en gaat dremelen

als er geen dremel aanwezig is is er altijd wel een decoupeerzaag te leen..

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31

sapphire

Die-hard pruts0r

MaxPayne schreef op 17 March 2003 @ 20:55:
(die dus ALLE hardware van opzij lucht toevoerd, dus niet van achteren...).
Heb nu een Aopen HX/HQ08 Bigtower...
lijkt me ook ook niet slim om aan de achterkant (meestal hoog) je intake te doen.
En 120mm fans hoeven niet stiller te zijn, ze hebben vaak een hoger CFM bij een iets hoger of het zelfde aantal db.

Gabriël AM5

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zie dat je voor wat betreft DOC nieuw bent maar kan uiteraard niet zien hoeveel van de topics je hier hebt gelezen :)

Over dit onderwerp is een berg topics te vinden en opnieuw het wiel uitvinden wil je vast niet.

Dus zoek, en gij zult vinden en veel wijzer worden.

ARME AOW’er

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

sapphire schreef op 17 March 2003 @ 21:28:
[...]

lijkt me ook ook niet slim om aan de achterkant (meestal hoog) je intake te doen.
En 120mm fans hoeven niet stiller te zijn, ze hebben vaak een hoger CFM bij een iets hoger of het zelfde aantal db.
het geluid van 120mm fans is niet zo zeer stiller, maar wel lager (kleine fan = hoog, scheeuwerig geluid) en dat maakt het een stuk minder storend om aan te horen.

En voor de topic starter, een 120mm in de zijkant helpt inderdaad heel goed. Heb het zelf ook gehad scheelde velen graden.

Geen inspiratie

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

OMG, hier ga je toch geen speciale kast voor kopen :?
Zie je subtitle, eens een tweaker...
Ik persoonlijk heb het zo opgelost:
1x120mm fan intake voorin(gat gedremeld)
1x80mm van cpu outtake, via een blowhole aan de zijkant de warme lucht rechtstreeks naar buiten.
Efficiënter dat dit kan bijna niet(in mijn ogen). Als je de cpu-fan lucht laat aanzuigen van buiten, blaas je de warme lucht juist de kast in. In mijn geval wordt de chipset dan 10 graden warmer.

ps. dit is gedaan met een AOpen HQ08 kast, ruimte zat dus

🖥️ | 🚗

Verwijderd

33C casetemp te heet :? , je cpu temp is wel behoorlijk hoog ,maar wat voor cpu cooler heb je er nu op zitten.
Als het alleen om je temps gaat moet je gewoon je cpu cooler vervangen en is het niet noodzakelijk om een extra fan in de zijkant te dremelen, wil je dat toch dan is een 120mm fan in de zijkant wel erg groot en lijkt het me best wel lelijk zo'n grote fan in je zijkant, wees verstandig en ga voor een stille 80mm fan en zet hem op 7V, dan is die ook fluister stil.
Hier ff een voorbeeld van mijn 80mm :) :
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~d.steenbergen1/80mm.jpg

Verwijderd

ik heb (volgens mij) dezelfde kast als jij, en ik ga een 120mm fan bovenop maken met een zuigende werking. en een 92mm fan die blaast over m'n G3-ti 500 en richting de proc.

Verwijderd

Lijkt me niet zo moeilijk, een 120mm fan in een kast maken. Dremel of decoupeerzaag. De laatste werkt erg netjes, maar oordoppen vereist :P Een 120mm kan idd stiller zijn dan een 80mm. Het ligt eraan welke je koopt :P
Dit topic gaat dicht omdat een blowhole maken toch echt wel heel erg makkelijk is ;) Zaag gewoon een gat is je case, vier gaatjes eromheen, fan erachter en een fanguard erop en klaar :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.