Toon posts:

Chello quickfix + ICS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het chello programmatje Quickfix een sleutel in het register wegschrijft dat ICS disabled. Wie weet welke sleutel dat is?

(Ik heb em ooit 1 keer gevonden maar heb het toen niet opgeschreven |:()
(Is trouwens niet voor mijn PCtje)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb geen antwoord op je vraag maar wat ik me wel afvraag of chello dit zomaar mag doen zonder toestemming ?? Het is namelijk jouw pc en niet die van hun.

Overigens is het zelfs zo dat binnenkort het thuisnetwerk wordt toegelaten dus dan lijkt het me helemaal al niet toegestaan dat deze software zoiets doet.

Verwijderd

Topicstarter
Toch doet chello dat wel.
Je moet maar eens proberen:
1pc met 2 netweerkkaarten waarvan 1 op chello die werkt.
dan quickfix draaien pc opnieuw opstarten en dan ICS proberen aan te zetten.

Denk dat het bniet werkt :)
daar om wil ik dus weer eens weten wat die sleutel was

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Fairy schreef op 17 maart 2003 @ 20:24:
Het is namelijk jouw pc en niet die van hun.
Wie dubbelklikt er trouwens op de quickfix executable ?
Joe Clueless User toch?
Overigens is het zelfs zo dat binnenkort het thuisnetwerk wordt toegelaten dus dan lijkt het me helemaal al niet toegestaan dat deze software zoiets doet.
Jawel hoor.
Waarom zou dat niet toegestaan zijn?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Het Quickfix programmaatje is ervoor gemaakt, om de meest voorkomende configuratie problemen qua internet betreft op te lossen. Een van de mogelijke oorzaken, dat een internet verbinding niet meer werkt, is ICS. Dus ja, ik vind het niet zo vreemd dat Quickfix dat uitschakelt. Niet dat ik er blij mee zou zijn als dit zou gebeuren, maar ik snap de redenering van Chello wel.

Maar goed, de personen die genoeg van netwerken weten kunnen zelf wel de oorzaak en evt. de oplossing vinden. Maar voor degenen voor wie het niet allemaal zo vanzelfsprekend is, moeten problemen zo makkelijk mogelijk opgelost kunnen worden, dan maar op deze manier :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar heeft iemand wel een idee welke sleutel het is of zou kunnen zijn?

Verwijderd

Wat moet je met quickfix????? Maak gewoon een backup van je registry; start->uitvoeren->regedit, in regedit registry exporteren naar een folder. Je hebt nu een mooie backup van je registry! Als er iets fout is gegaan in de registry, kan je het filte'tje weer mooi importeren.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Quickfix zuigt aars. Een standaard Windowsinstallatie moet zo het internet op kunnen. Quickfix is gemaakt om de n00b weer online te krijgen die aan z'n instellingen heeft zitten rommelen zonder dat 'ie wist wat 'ie deed. Zo stelt Quickfix bijvoorbeeld ook een proxyserver in die we op de helpdesk doodleuk afraden omdat ie -of- eruit ligt -of- de verbinding trager maakt. (Nouja, de proxy is een paar weekjes geleden vervangen en zou nu wel rap moeten zijn, maargoed. Het vertrouwen in de proxy is weg.) Over het algemeen zullen de meeste op de helpdesk Quickfix afraden. Wat het programma precies instelt en verandert weten we dan weer niet, over zulke dingen krijgen we geen info. |:( Uhm.. maar er zijn toch progjes te downloaden die monitoren wat er wordt gewijzigd in het register?

[ Voor 45% gewijzigd door Bergen op 19-03-2003 06:25 . Reden: olifant. ]

Verwijderd

Waarom zou je software van Chello instaleren ?????????
Die CD is hier nooit uit de verpakking geweest.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 22:14:
Waarom zou je software van Chello instaleren ?????????
Die CD is hier nooit uit de verpakking geweest.
cd :?
sinds wanneer krijgt men bij chello een cd :?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

ontopic graag?
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;230112

To permanently disable ICS, use the Ics.adm policy file located in the Tools\Mtsutil\ICS folder on the Windows 98 Second Edition CD-ROM. Loading the Disable Internet Connection Sharing option disables the ability to route requests to the Internet and to hand out IP addresses on any computer that loads this profile.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino schreef op 19 maart 2003 @ 23:51:
ontopic graag?
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;230112

To permanently disable ICS, use the Ics.adm policy file located in the Tools\Mtsutil\ICS folder on the Windows 98 Second Edition CD-ROM. Loading the Disable Internet Connection Sharing option disables the ability to route requests to the Internet and to hand out IP addresses on any computer that loads this profile.
Dit komt al iets in de richting.
Het probleem is nu eigenlijk dat het onder winxp is.

Ik heb er nog geen andere mogelijkheid voor gevonden dan herinstalleren.
Pagina: 1