Als ik WinXP boot moet ik na de desktop nog ongeveer een minuut wachten voor ik echt iets kan doen. Bekend probleem...... Ik heb inmiddels gespeeld met bootvis -> dit geeft een network delay van ~75 seconden zonder noemenswaardige andere activiteit na het booten (~24s).
Blijkt dat het inschakelen van de firewall (norton internet security 2003) de boosdoener is. Als ik namelijk via de opties van internet security het opstarten van de firewall op handmatig zet (dus niet enable tijdens het opstarten) is de netwerk vertraging verdwenen. Norton Virusscanner opstarten, en live-update aan/uit heeft geen invloed.
Diagnose lijkt dus helder, maar helaas geen idee hoe ik dit zou kunnen oplossen. Al geprobeerd.
1) Vast IP-adres toewijzen (i.p.v. DHCP) == geen invloed
1b) allerhande opties in netwerk settings veranderen.
2) NIS2003 later opstarten d.m.v. shortcut in startup folder == helpt niet.
--> dit met opstarten = manual geeft dan een latere start van NIS2003
3) Symantec knowledge-base & google geven geen krimp
Systeem : WinXP + Sp1a (clean install) + chipset drivers + norton internet security 2003
Dus heeft iemand suggesties om dit op te lossen.
Randvoorwaarde : ik wil wel NIS2003 blijven gebruiken.
Mate waarin je poorten en IP ranges kunt configureren vind ik erg prettig.
Blijkt dat het inschakelen van de firewall (norton internet security 2003) de boosdoener is. Als ik namelijk via de opties van internet security het opstarten van de firewall op handmatig zet (dus niet enable tijdens het opstarten) is de netwerk vertraging verdwenen. Norton Virusscanner opstarten, en live-update aan/uit heeft geen invloed.
Diagnose lijkt dus helder, maar helaas geen idee hoe ik dit zou kunnen oplossen. Al geprobeerd.
1) Vast IP-adres toewijzen (i.p.v. DHCP) == geen invloed
1b) allerhande opties in netwerk settings veranderen.
2) NIS2003 later opstarten d.m.v. shortcut in startup folder == helpt niet.
--> dit met opstarten = manual geeft dan een latere start van NIS2003
3) Symantec knowledge-base & google geven geen krimp
Systeem : WinXP + Sp1a (clean install) + chipset drivers + norton internet security 2003
Dus heeft iemand suggesties om dit op te lossen.
Randvoorwaarde : ik wil wel NIS2003 blijven gebruiken.
Mate waarin je poorten en IP ranges kunt configureren vind ik erg prettig.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 14:53 ]