Toon posts:

[WinXP] na booten zorgt NIS2003 voor > 70s wachttijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik WinXP boot moet ik na de desktop nog ongeveer een minuut wachten voor ik echt iets kan doen. Bekend probleem...... Ik heb inmiddels gespeeld met bootvis -> dit geeft een network delay van ~75 seconden zonder noemenswaardige andere activiteit na het booten (~24s).

Blijkt dat het inschakelen van de firewall (norton internet security 2003) de boosdoener is. Als ik namelijk via de opties van internet security het opstarten van de firewall op handmatig zet (dus niet enable tijdens het opstarten) is de netwerk vertraging verdwenen. Norton Virusscanner opstarten, en live-update aan/uit heeft geen invloed.

Diagnose lijkt dus helder, maar helaas geen idee hoe ik dit zou kunnen oplossen. Al geprobeerd.

1) Vast IP-adres toewijzen (i.p.v. DHCP) == geen invloed
1b) allerhande opties in netwerk settings veranderen.
2) NIS2003 later opstarten d.m.v. shortcut in startup folder == helpt niet.
--> dit met opstarten = manual geeft dan een latere start van NIS2003
3) Symantec knowledge-base & google geven geen krimp

Systeem : WinXP + Sp1a (clean install) + chipset drivers + norton internet security 2003

Dus heeft iemand suggesties om dit op te lossen. 8)7
Randvoorwaarde : ik wil wel NIS2003 blijven gebruiken.
Mate waarin je poorten en IP ranges kunt configureren vind ik erg prettig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een suggestie?

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg geen reakties, maar heb het uiteindelijkt toch kunnen oplossen.
Dus voor iedereen die het tijdens het zoeken tegen mocht komen.

Probleem zat in SP1 van WinXP. Met de Q815411 patch van Windows XP die is langsgekomen in de headlines is het nu normaal tijdens het booten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 17:48:
Jammer genoeg geen reakties, maar heb het uiteindelijkt toch kunnen oplossen.
Dus voor iedereen die het tijdens het zoeken tegen mocht komen.

Probleem zat in SP1 van WinXP. Met de Q815411 patch van Windows XP die is langsgekomen in de headlines is het nu normaal tijdens het booten.
Hey, Ik heb het zelfde probleem. Hoe heb jij het opgelost. Heb je SP 1 gewoon opnieuw geinstalleerd of het je de afzonderlijke Patch gedeinstalleerd?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 00:51:
[...]

Hey, Ik heb het zelfde probleem. Hoe heb jij het opgelost. Heb je SP 1 gewoon opnieuw geinstalleerd of het je de afzonderlijke Patch gedeinstalleerd?
Hij zegt toch zelf al dat hij door de patch die een keer in de tweakers.net headlines is langsgekomen, het probleem is opgelost? Installeren die patch dus!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals FairFox zegt.
Je moet dus patch Q815411 installeren net zoals alle windows patches gewoon op je systeem met SP1. Helaas kun je deze patch niet downloaden van microsoft, je moet bellen.......

Echter als je hier op tweakers even zoekt op dit patch nummer dan zul je zien dat er ergens wel links staan naar de file (let alleen even op dat je de juiste taal-versie pakt). Dit is natuurlijk veel sneller dan bellen.

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05-2025

TifKag436

Yeah......Right !!

Heeft er dan al iemand de nederlandse versie van deze patch ergens zien staan ??

Ik heb op google gezocht. en op filemirrors, en op dit forum.
Ik kan dus alleen de engelse, duitse en poolse vinden :'(

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Verwijderd

Topicstarter
In een ander forum - [rml][ XP]windows start programma's te sloom op of niet[/rml]
was in ieder geval iemand die de nederlandse versie had bemachtigd......
misschien daar even vragen?
Pagina: 1