Direct vobsub: ondertiteling op de goede plaats

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

Topicstarter
Ik gebruik sinds kort Zoomplayer in combinatie met Direct vobsub. Werkt opzicht heel handig met uitgebreide instellingen. Nu echter heb ik het probleem als ik een film afspeel dat de ondertiteling OP de film wordt geplakt!

Voorheen gebruikte in BSplayer met de ingebouwde subtitle functie. Daar had ik altijd netjes de ondertitels helemaal onderin het scherm bij het zwarte gedeelte.

Dus m'n vraag is, hoe krijg ik m'n ondertitels in vobsub ook in het zwarte gedeelte als BSplayer? Heb in de instellingen geklooit, maar niks hielp. Als ik de ondertiteling in helemaal naar beneden schuif "verdwijnt" ie in het zwarte gedeelte dus..

Help :)

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Daarvoor moet je de padding aanpassen. In de eigenschappen van DirectVobSub kies je op het 'General' tabblad bij 'Vertical padding': 'Extend to 4:3'. Alle films krijgen nu een zwarte band boven en onderaan zodat het formaat 4:3 wordt (de aspect ratio blijft natuurlijk wel correct). Met de standaard instellingen voor de weergavehoogte zullen de ondertitels zich nu in de zwarte band onder de film bevinden. Natuurlijk, bij een full screen (4:3) film staan ze nog steeds in beeld. Daar is niets aan te doen :)

• bl33d

bl33d

Topicstarter
Aaah heb het gevonden ja. Ik had inderdaad met die instellingen gerommeld (op 16:9 en 4:3 gezet). Maar die instellingen kan je nooit tijdens de film veranderen in vobsub!

SatCP je bent mijn held :)

Verwijderd

Wat misschien ook een aanrader is, om ipv de laatste divx decoder ffdshow te installeren. Deze heeft een shitload aan opties waardoor je, als je genoeg rekenkracht hebt, het beeld heel mooi kan opkalefateren. Daarbij zit de subtitle functie hier al in de decoder zelf, ook handig..

http://sourceforge.net/projects/ffdshow/

en een goede ac3 decoder:

http://prdownloads.source...filter_0_63b.exe?download

Deze neemt erg weinig resources in beslag...

• bl33d

bl33d

Topicstarter
ffdshow heb ik inderdaad al geinstalleerd (versie: 20021029 Alpha) Met Directshow filter + postprocessing en de MS mpeg codecs. Ik ben hier geen subtitle functie in tegengekomen..

Apart heb ik Xvid + Divx 5.03 + AC3 0.63b geinstalleerd.

• bl33d

bl33d

Topicstarter
Laat maar heb het al gevonden! Zat in de ffdshow config..was beetje blind :)

Maar ik blijf toch bij vobsub..werkt perfect hier in combinatie met zoomplayer.
Pagina: 1