[95&XP] Nullmodem

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik heb hier 2 pc's staan, welke met elkaar moeten gaan praten. Heb er een null-modem kabel tussenliggen, deze werkt ook.

De bedoeling is om uiteindelijk te kunnen internetten onder 95, via de xp bak.

Wat heb ik geprobeerd? zo ongeveer alle tutorials die ik heb kunnen vinden. Maar, krijg filesharing niet eens aan de praat (ze zien elkaar niet). Zowel bij 95 als guest, of als host. Maken verbinding, wisselen wat data uit (login etc, geven connected, en vervolgens niks meer)

Met de 95-bak als host, en xp als guest werkte het iets beter, daarmee kon ik nog geen files sharen, maar kon ik wel internetten! Ware het niet dat diezelfde bak ging proberen via de null-modem te internetten. Ofwel, alles wat er op XP draaide (apache) werkte, maar, beiden konden niet 'buiten' kijken...

Het zou mogelijk moeten zijn, maar, ik geef na enkele uren proberen, rebooten, en nogmaals proberen de hoop op... Iemand de gouden tip?

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik heb het zelf ook geprobeerd ja, t'is leuk om ermee te stoeien.
T'is mij alleen ook niet gelukt :(

Die dingen maken inderdaad verbinding, er staat een icoontje, licht even op aan het begin, maar meer wil dan niet...

Ik wil het inderdaad ook graag weten :)
Als je trouwens puur wil internetten en bestanden uitwisselen en het niet om het hobbyen gaat ermee kun je beter 2 netwerkkaartjes + kabeltje kopen. Ben je voor €20 klaar.

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Files sturen via hyperterminal is ook handig... Maar, nee, 2 netwerkkaartjes zijn momenteel geen optie... Later...

• Scatman_II

Scatman_II

WieMie schreef op 17 March 2003 @ 20:59:
Files sturen via hyperterminal is ook handig... Maar, nee, 2 netwerkkaartjes zijn momenteel geen optie... Later...
Ik geloof niet dat er mensen zijn die er verstand van hebben :|

Das jammer, t'was leuk geweest... Ik heb het trouwens via de com-poort geprobeerd, maar printerpoort is sneller toch :?

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik heb het voor een deel aan de praat gekregen:

Heb de XP bak als guest ingesteld, met een VPN. Als je nu onder 95 ook als guest verbinding maakt, krijgt deze een IP toegekend. Zover werkt alles. Internet delen heb ik nog niet voor elkaar...

• Scatman_II

Scatman_II

WieMie schreef op 18 March 2003 @ 20:52:
Ik heb het voor een deel aan de praat gekregen:

Heb de XP bak als guest ingesteld, met een VPN. Als je nu onder 95 ook als guest verbinding maakt, krijgt deze een IP toegekend. Zover werkt alles. Internet delen heb ik nog niet voor elkaar...
Werkt dat ook met IP's dan?...

Damn, dit topic is meer een chat :(

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
hahaha :P

Ja, werkt ook met IP's. Beide pc's zien elkaar ook keurig, (ping naar de IP's), maar ik krijg de internetsharing (nog) niet aan de praat...

• Scatman_II

Scatman_II

WieMie schreef op 18 March 2003 @ 21:03:
hahaha :P

Ja, werkt ook met IP's. Beide pc's zien elkaar ook keurig, (ping naar de IP's), maar ik krijg de internetsharing (nog) niet aan de praat...
Ik ga d'r ook weer ff mee kloten denkik :P

Ff kabeltje zoeken en verbinding proberen te maken tussen W98 op een P75 @ 120 en XP op m'n eigen bak :)

Hoe heb je dat gedaan, die verbinding? Via die windows XP wizard ofzo?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Internet delen is mij gelukt met een proxy.
Ik ben er niet achter gekomen hoe ik een gateway op kon geven daaraan, misschien wel met ipconfig oid.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1