Wat is de beste 80 gig HDD met een 8 mb buffer

Pagina: 1
Acties:

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-03 19:19
Beste Tweakers en natuurlijk gewoon normale mensen :)

Ik heb een vraag, ja de gene in mijn titel, en die zal al genoeg gesteld zijn maar toch wil ik het weten.

Ik heb net een nieuwe HDD gekocht, een WD800JB, ben er best tevreden over, hij is best snel, vrij geluidloos in vergelijking met mijn vorige maxtor schijf, model nr 5T060H6 ( mijn maxtor schijven gaan altijd naar een jaar of drie intens gebruik weird doen, deze stond op het punt om op zijn face te gaan, dus na jaren trouw te zijn aan maxtor ben ik toch voor Western Digital gegaan) maar ik heb het idee dat deze WD800JB schijf met het omgaan van bestanden, vooral kleinere bestanden, en het laden van games enzo, toch iets sneller is dan mijn maxtor schijf, maar bij het copieren van grote bestanden zoals Ghost files is de WD800JB weer sneller.

Ik wil nog een schijf er bij kopen omdat ik toch merk dat 80 gigs alleen niet genoeg meer is, maar ik heb ook niet echt zin om een 160 gig schijf aan te schaffen, en ik moet deze schijf als het mis gaat nog wel kunnen backuppen in zijn totaal op een andere schijf ( kon ik eerst niet omdat ik maar een schijf er in had zitten, die maxtor schijf, dit wil ik dus niet weer hebben)

Dus mijn vraag is, : Welke 80 gig schijf met 8mb buffer is volgens jullie het beste, ik wil het echt weten, en de reden waarom jullie die beter vinden, bv deze schijf voeld sneller aan als de ander, of wat dan ook.

Ik zal effe mijn sys specs optypen, das altijd wel handig denk ik.

Hoop veel antwoorden te krijgen.

CAse: Thermaltake Xaser 2 6000 with Big Window
Motherboard = Asus P4S533
Processor: p4 2.53 ghz with Thermaltake Vulcano 7+ Cooler
RAM : PC2700 Samsung with heatsinks from Thermaltake 1024MB
Graphics card: PNY Vertigo Geforce 4 TI4600
Soundcard: Creative Labs audigy2 Platium
DVD drive= Nec 5800A
CDWriter= HP9500
Monitor = Dell 21 inch Triniton P1100
network card= 2x 3com 3c905B-Tx
Harddisk = Western Digital WD800JB ( 80 gigs)
Internet connection = Cable 2mbit up, 16kbs down

OS = Win2000 with SP3 and all recent patches and updates from windows update

Ok nou dit was het wel, ik zie de berichten wel binnen komen :) :)

GRoeten van LORD_DrDeathhand (mocht mijn complete nick niet gebruiken)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daar is recentelijk ook nog een topic over geweest :)
De snelste 80GB IDE hard disk op aarde

Ik kijk nog wel even aan of hierop nog nuttige reacties komen (immers, je maakt niet voor niks een knots van een openingspost). Anders gaat deze ook dicht onder het mom 'even searchen en reviews lezen' ;)

Verwijderd

DrDeathhand schreef op 17 March 2003 @ 19:25:
Beste Tweakers en natuurlijk gewoon normale mensen :)

maar ik heb het idee dat deze WD800JB schijf met het omgaan van bestanden, vooral kleinere bestanden, en het laden van games enzo, toch iets sneller is dan mijn maxtor schijf, maar bij het copieren van grote bestanden zoals Ghost files is de WD800JB weer sneller.
Wat bedoel je nu? ik neem aan dat je denkt dat de maxtor bij één van de 2 dingen sneller is, maar er staat 2x WD.

Persoonlijk zou ik, als ik nu zo'n schijf zou moeten kopen, een IBM 180gxp kopen. Dingen zijn erg betrouwbaar(ook al zeggen blaten veel mensen van niet) en zijn ook nog eens erg snel.

• DrDeathhand
Beste Schouw, wat ik daar mee bedoel is, toen ik mijn oude maxtor schijf gebruikte, had ik een gevoel van snelheid enzo, net zoals jij het met jou schijven hebt, en net wat ik nu ook met mijn nieuwe WD schijf heb. Als ik bepaalde dingen vergelijk, en bekijk, dan voel ik dat de maxtor schijf in sommige dingen sneller was ( zoals bv het copieren van kleine bestanden en laden van games. En de WD is weer beter in andere dingen zoals ik al zij, het copieren van grote bestanden, het maken van ghost images en natuurlijk andere dingen.

Met het maken van ghost images is het geen gevoel maar dus echt wel een feit, kan een image van iets van 2 gig in 4 mins maken, dus das ERG snel, maar de rest is meer gevoels matig hoor.

Zo ik hoop dat dit was wat jij wilde weten.

Groeten van LORD_DrDeathhand

Verwijderd

Check m'n gequote stuk, nú zeg je pas dat de Maxtor in het ene gebied sneller is dan de WD, eerst zei je dat de WD met alles sneller was.

Btw, groeten onder aan de post hoeft niet, zie de FAQ.

• DrDeathhand
Beste Schouw,

Wat ik hier in mijn stuk zeg is precies het zelfde, je moet het gewoon maar eens wat beter lezen.

En, als je moeilijk ga doen over groeten, tsja, hmmzzz dan zijn we wel ver van huis he.

Maar ja, ik wacht wel tot iemand anders respond.

Verwijderd

Je zegt in je eerste post: de WD is met kleinere bestanden iets sneller dan de maxtor, maar met grotere bestanden is de WD weer wat sneller.
Daar gaat het om ;)

En groeten is hier not-done, als het in de faq staat is het juist heel dicht bij huis :Y)

• lucasvanlierop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2018
idd check eerst de FAQ even Dr...

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 09:39
Snelheid is leuk maar geef mij maar een betrouwbare en stille harde schijf

Verwijderd

Hey ik heb die WD ook en daarvoor die maxtor (nu in andere PC). Ik kan niet zeggen dat ik veel verschil merk. Daarom was jij in je eerste post vast in de war ;)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-03 20:34

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Wat vind je 'best'? Oftewel, waar hecht je waarde aan? Snelheid, betrouwbaarheid, geluid?
Zeker als je je nieuwe schijf als 'backup schijf' gaat gebruiken heb je meer aan betrouwbaarheid en (lage) geluidsproductie dan aan 1 mb/sec sneller schrijven :).

Ik zou zelf voor een WD of een Seagate gaan, ik heb de 800JB zelf, die voldoet prima, lekker snel, lekker stil (alleen te klein maar daar kan die schijf niks aan doen ;)). Daarnaast heb ik ook een Baracuda V (120 gb weliswaar), die is nog iets stiller maar ook snel genoeg.
Voor zover ik mijn 80-gb schijf research nog kan herinneren was de maxtor het snelst, de baracuda het 'langzaamst' en hing de WD er tussen in. Maar het ging om dusdanig kleine verschillen dat ik liever een stille schijf had.

Verwijderd

Ik heb zelf een Matrox 80 GB/8mb en een WD 80 GB/8mb in de zelfde machine zitten.
Als ik met bonnie++ onder linux test komt de WD er toch net iets beter uit.

Het read/write van de cache is ongeveer het zelfde, maar de file transfer is van de WD beter zowel kleine files als grote files.

Ik ben zelf vroeger altijd een maxtor fan geweest. Nu ik een paar 80 gb disken nodig had heb ik er eerst 2 getest de maxtor en de WD. WD kwam er voor mij als best uit.
Nu heb ik 1 maxtor en 3 wd.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:55
De beste is de Hitachi 180gxp , maar helaas is de 8mb 80 gig versie nog steeds niet te krijgen. Heb zelf de 120 gig 8mb, dus ik weet waarover ik spreek.
Hijs zowat net zo stil als de seagate. Hij is zowat net zo snel als de WD, sneller zelfs met access-times. Vindik onverslaanbare combinatie.

Komt tenslotte bij dat je weet dat je 60-gig platters krijgt, terwijl je bij de wd dikke kans hebt dat je 40-gigs krijgt , en bij de maxtor weet je helemaal niet wat je krijgt (60 of 68 of 80 gigs).

[ Voor 58% gewijzigd door Sjah op 18-03-2003 12:15 ]

Pagina: 1