[cdd 3610] probleem onder XP

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 22:49

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Heb zo'n oud Philips brandertje ergens op de kop getikt en dacht 'ík ga eens even lekker ouderwets 2 speed branden'. Kwam er achter dat dit dus niet zomaar werkt, maar dat de firmware updated moet zijn. Dit natuurlijk via GoT search opgezocht en daar kwam ik erachter dat je dan een bepaalde Philips 'flashtool' moest downloaden en de Adaptec ASPI-drivers. Zo gezegd zo gedaan;

Eerst ASPI-drivers geladen, rebooten daarna de flashtool opgestart en dan zegt ie dat je in het apparatenbeheer de DMA moet uitschakelen (gedaan) daarna opnieuw die flashtool opgestart. Vervolgens weer de mededeling dat ik die ASPI-drivers moet installeren!?

Of zou die tool flashtool niet onder XP werken?

[ Voor 3% gewijzigd door neanderthaler op 17-03-2003 19:22 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 18:38

Meneer aard

Porsche rulez!

Volgens mij wat mij verteld is hier kun je niet ouderwets flashen met aspi, want ik had nog een 6 speed fikker en wou ook de firmware veranderen maar ho maar kreeg telkens aspi drivers not found, maar waar had je die flashtool gedownload?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

hm ? mijn originele cdd3610 deed t zonder firmware upgrades ook prima :?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 18:38

Meneer aard

Porsche rulez!

gebruik je de standaard windows fik programma of een ander :? nero en sow.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Als je met google zoekt op 'drivers xp cdd3610' vind je best wat hits. De flashtool met info heb ik van 1 van die sites.

Ou-Tannu; misschien had jij al nieuwere firmware...

Verwijderd

neanderthaler schreef op 17 maart 2003 @ 19:36:
Als je met google zoekt op 'drivers xp cdd3610' vind je best wat hits. De flashtool met info heb ik van 1 van die sites.

Ou-Tannu; misschien had jij al nieuwere firmware...
lijkt me stug als ik hem uit originele verpakking had toen ze net uit waren :?

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-08 17:15

Halfkakkende

Vandring

Ik heb zelf ook op de een computer problemen ondervonden met de 3610 brander (ook xp als os). Echter op dit systeem werkt hij gewoon prima met XP als os.
Dus ik denk dat er wat anders aan de hand is.
Hbe je hem al kunnen testen in een ander xp systeem?

[ Voor 25% gewijzigd door Halfkakkende op 17-03-2003 19:49 ]

MUZIEK!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Het gekke is dus dat ik 'm 1 keer heb kunnen gebruiken, ik geloof met clone-cd.

Alleen nu krijg ik 'm niet meer aan de praat. Nero en Clone-cd herkennen hem, maar op gegeven moment gaat het fout. In een ander systeempje liet hij het hele OS 'hangen'. Bleef ie geven: 'scanning IDE/SCSI-bus en toen freeze.

Verwijderd

Misschien issie gewoon kapot? Die brander is al vrij oud, en heeft een naam snel kapot te gaan.Ik heb het zelf ook gehad. Kostte me heel wat cd's om daar achter te komen.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 22:34:
Misschien issie gewoon kapot? Die brander is al vrij oud, en heeft een naam snel kapot te gaan.Ik heb het zelf ook gehad. Kostte me heel wat cd's om daar achter te komen.
Daar heb je dus CD/RWs voor ;)

Verwijderd

neanderthaler schreef op 18 maart 2003 @ 09:32:
[...]
Daar heb je dus CD/RWs voor ;)
Die pakte dat brandertje al helemaal niet meer

Verwijderd

btw mischien ff vetten als die brandproblemen gaat geven :)

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik had trouwens nog een 4 speed Flipsen brander, maar heb tegen laatje gestoten, staat nu ietsje scheef en gaat niet meer terug! Ga vanmiddag bij De Block maar effe een nieuwe Philips 48 speed brander halen voor 59 euroos...

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Mijn Philips 48 speed doet z'n werk prima in mijn P4 werkpaard. Maar nu dacht ik die 3610 te gaan gebruiken in m'n Kazaalite bakje. Tijdens speurwerk kwam ik erachter dat hij het waarschijnlijk wel OK doet onder Linux. Dus gisteren even Morphix (heavy) gedownload en gebrand maar nog geen tijd gehad om het branden te gaan ontdekken. Dit is een Knoppix live-cd Linux-variant. Ziet er OK uit! Als Linux-n00b kwam ik binnen no-time op internet! Dit verbaasde mij echt.

Dus ik dacht; ik hang zowel mijn cdd3610 erin samen met een andere cd-rom speler en draai daar vanaf Morphix. Is het dan makkelijk om onder Morphix met XCDroast (ofzo) vanaf harddisk te branden? Heb weleens iets over Linux problemen met NTFS-schijven gelezen.
Pagina: 1