Toon posts:

compaq deskpro - nu nog mijn HD installeren .....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Daar gaat het dus fout, want het schijnt dus dat je een soort van 'partitie' nodig hebt daarvoor of zoiets.

Ik vraag mij dus af of iemand daar ervaring mee heeft en hoe ik deze nieuwe HD kan installeren.

Iemand?

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:12
Wat voor deskpro is het ???
een EN of een EP als het een EP is moet het geen probleem geven om een harde schijf er in te stoppen. Ik er beheer 30 van die dingen op mijn werk en geven nooit problemen met het wisselen van schijven en zo. Let wel heel goed op de jumpers want daar is zijn ze nogal kritisch in. En het kan makkelijk 30 seconden duren voordat hij beeld geeft. |:(

Verwijderd

Vraag is hoe oud deze deskpro is.

Oudere versies van compaq's hebben de BIOS op een kleine partitie staan, ipv de BIOS on chip te hebben.

Als je zo'n comp hebt (ken je gemakkelijk checken; fdisk starten en kijken of er een kleine partitie vooraan staat)moet je via compaq's site een setje bootdisks maken die de BIOS weer op de had zet.

Vervang je gewoon de HD, dan start je systeem dus niet meer op.

heb je een modern systeem (even naar het jaartal op de sticker onderaan aan de rechter zijkant kijken) dan heeft'ie wel een on chip BIOS.

Vaak tolereren compaqjes alleen dat een schijf op 'cableselect' moet staan, ipv het normale slave/master.

behalve dan dat geen probleem ;)

Verwijderd

waar kan je zo'n v7700 krijgen voor 599 ???