Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ducarputer auto computer project (en meer)

Pagina: 1
Acties:

• ThunderStrike
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
Ik heb half Januari een nieuwe Fiat Ducato bestelbus gekocht, en ben sindsdien bezig om daar een computer in te plaatsen. Heb het gehele systeem al bijeen, 'behuizing' erbij gemaakt, software geinstalleerd etc. Hij is gebaseerd op een micro-ATX board met onboard VIA C3 666 MHz processor, heeft een 60GB harddisk, 12-inch touchscreen TFT, DVD, Radiografische remote control, etc. Het systeem draait al volledig hier thuis (zie ook de foto's).

Afbeeldingslocatie: http://www.fdzmm.nl/ducarputer/photos/big/puter-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fdzmm.nl/ducarputer/photos/big/puter-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fdzmm.nl/ducarputer/photos/big/puter-15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fdzmm.nl/ducarputer/photos/big/tft-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fdzmm.nl/ducarputer/photos/big/puter-16.jpg

Hoop hem ook soon in de bus te kunnen uitproberen, maar moet eerst nog een 3A 12v>5v converter bestellen en bouwen, anders krijgt de TFT geen beeld. Het moeilijkste gaat vervolgens denk ik de monitor steun worden, want deze moet ik speciaal ervoor laten maken. Hij moet zowel horizontaal als verticaal kunnen draaien, maar dat moet ook weer niet TE makkelijk kunnen want anders duw je het scherm steeds weg als je de touchscreen gebruikt. Als mensen hier nog advies voor hebben, laat het me aub horen.

Het zal een nogal lange termijn project worden voordat ik alles zo heb als ik het wil hebben denk ik. Zo staan GPS en Wireless lan ook in de planning.

Afbeeldingslocatie: http://www.fdzmm.nl/ducarputer/pix/welcome.gif

Verder ga ik ook de case om de pc case modden (ofwel, ik ga de auto stylen :)). Wat ik allemaal gedaan heb en nog van plan ben staat ook op mijn site over dit project, inclusief tips en links etc. De URL is http://www.fdzmm.nl/ducarputer

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Kewl gedaan, maar waarom heb je dat mobo'tje nou helemaal ingepakt??

• ThunderStrike
Voornamelijk om te voorkomen dat er stof op komt, en om ervoor te zorgen dat er geen of heel weinig condens op het moederbord gevormd wordt.

Nu zit er namelijk maar heel weinig lucht rondom het board, dus kan er ook maar heel weinig condens gevormd worden.

Verwijderd

Word ie nou niet te warm dan?

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:23

Halfkakkende

Vandring

Waar ik benieuwd naar ben is van welk merk dat schermpje is en hoe duur die was. ZIet er namelijk gaaf uit.

[ Voor 50% gewijzigd door Halfkakkende op 17-03-2003 19:42 ]

MUZIEK!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-11 17:44
om je scherm soepel te laten bewegen als het nodig is en om 'em vast te zetten als het moet kun je misschien een soort bouten met grote vleugelmoeren gebruiken. Je draait de moeren vast in de stand die je wilt en je kunt je screen gebruiken, om 'em te bewegen draai je ze gewoon wat losser.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Waar heb je dat schermpje vandaan gehaald? Dat ziet er namelijk netjes uit! Ik heb van de week een oude laptop in mijn bus gebouwd... wordt ook een soort van gps/mp3 systeempje: Afbeeldingslocatie: http://oce.ath.cx:2500/jpglcd/image10.jpg Jah ik weet het, trage server Specs: VW T3 Benzine Automaat (Als er btw nog iemand verstand heeft van automaten, graag een mailtje sturen. ik heb wat probleempjes) :'( My precious.... :D

[ Voor 3% gewijzigd door Corn op 17-03-2003 21:39 ]

Verwijderd

Die dingen zien er best stoer uit :)

Jammer dat ik geen bestelbus heb...

@TS: Hoezo condens op mobo? :?

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:12
ThunderStrike schreef op 17 maart 2003 @ 19:30:
Voornamelijk om te voorkomen dat er stof op komt, en om ervoor te zorgen dat er geen of heel weinig condens op het moederbord gevormd wordt.
Wat is dat voor schuim, waarin het mobo "verpakt" is?
Ik hoop voor je dat het ESD veilig is, anders had je er beter stof op kunnen laten komen.

Wanneer het schuim namelijk niet ESD-veilig is, kan het statisch geladen zijn en dat vinden de componentjes op je mobo echt niet fijn....

• ThunderStrike
Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 19:33:
Word ie nou niet te warm dan?
Nee, dat niet. Hij heeft nog een gat dat direct naar de processor cooler leidt, en van daaruit stroomt de lucht alle kanten op op het moederbord. Het enige gedeelte wat nog vrij warm wordt, is de Northbridge, maar wat ik zo kon voelen blijft dat binnen de perken (dat heet, hij voelt warm aan (schat 30-35 graden), maar dat moet ie makkelijk kunnen hebben.

De processor zelf wordt maar iets van 25-30 graden.

• ThunderStrike
Halfkakkende schreef op 17 March 2003 @ 19:41:
Waar ik benieuwd naar ben is van welk merk dat schermpje is en hoe duur die was. ZIet er namelijk gaaf uit.
Het is een ELO ELT121C 12-inch touchscreen, zie http://www.elotouch.com/products/lcds/1225l.asp

Normaal ben je voor zo'n soort schermen al gauw € 600 - € 700 ofzo kwijt, toevallig werd deze mij gebruikt aangeboden nadat ik een advertentie op marktplaats.nl had gezet. Ik heb dit scherm nu voor 250 € kunnen kopen, geen cent te veel naar mijn mening.

• ThunderStrike
Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 22:00:
Die dingen zien er best stoer uit :)

Jammer dat ik geen bestelbus heb...
LOL :). Ja, een bestelbus is wel ideaal hoor, mega praktisch en je hoeft niet zo miniatuur te werken, je hebt toch plaats zat. Daarbij heb je een grijs kenteken en kost zo'n bus (op Diesel) maar iets van 33 euro per maand :D. Als je graag een ruimte auto hebt, zou ik je echt aanraden een bus te kopen i.p.v. een MPV!
@TS: Hoezo condens op mobo? :?
Je hebt wel eens met nat weer dat je in de auto stapt en dat de ruiten je dan beslaan. Als het koud weer is, beslaat dat ook enigszins op je interrieur zolang dat koud is. Om te voorkomen dat het op het mainboard condenseert en kortsluiting veroorzaakt, heb ik het zooitje enigszins ingepakt.

• ThunderStrike
Pitchin schreef op 17 March 2003 @ 22:25:
[...]
Wat is dat voor schuim, waarin het mobo "verpakt" is?
Ik hoop voor je dat het ESD veilig is, anders had je er beter stof op kunnen laten komen.

Wanneer het schuim namelijk niet ESD-veilig is, kan het statisch geladen zijn en dat vinden de componentjes op je mobo echt niet fijn....
Het is, zoals ook op mijn website staat, verpakkingsschuim van een door Seagate omgewisselde harddisk. Mag aannemen dat Seagate wel zo slim is om bij harddisks gebruik te maken van anti-statisch materiaal, anders krijgen ze wel heel vaak hun harddisks retour :).

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-11 20:08

Falcon10

Hit it i would !

misschien id voor die schermhouder :

statief van achteruitkijkspiegel in de wagen !
Heb zelf al ervaren dat enkele van die achteruitkijkspiegelhouders nogal redelijk sterkk staan, en je er echt wel meot aan wringen om ze te laten bewegen. En als ik me niet vergis is er een bepaald merk dat ook dat principe gebruikt voor hun GPS display op je dashboard te plaatsen. Wel kan je hierbij het scherm ontkoppelen en losdraaien van de houder, zodat je het kan wegsteken/meenemen zodat hij niet gestolen kan worden als je van je wagen weg bent.
Misschien dat eens onderzoeken ?

-| Hit it i would ! |-

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:39
Als je nauw zeker wilt weten dat er geen condens vorming is en er geen stof op komt, dan doe je het geheel in een doos, die plak je dicht en dan zorg je er voor dat je processor watergekoeld wordt :P.

• ThunderStrike
Falcon10 schreef op 17 maart 2003 @ 22:40:
misschien id voor die schermhouder :

statief van achteruitkijkspiegel in de wagen !
Heb zelf al ervaren dat enkele van die achteruitkijkspiegelhouders nogal redelijk sterkk staan, en je er echt wel meot aan wringen om ze te laten bewegen. En als ik me niet vergis is er een bepaald merk dat ook dat principe gebruikt voor hun GPS display op je dashboard te plaatsen. Wel kan je hierbij het scherm ontkoppelen en losdraaien van de houder, zodat je het kan wegsteken/meenemen zodat hij niet gestolen kan worden als je van je wagen weg bent.
Misschien dat eens onderzoeken ?
Da's inderdaad een heel goed idee, thnx!

Zo'n spiegel zou inderdaad ideaal zijn, daar kan je dan alle wenselijke bewegingen mee maken. Nu vraag ik me alleen af of die ook sterk genoeg zijn om een beeldscherm van 2 KG te dragen :S. Misschien eens testen, eens kijken of ze op de sloop hier nog ergens een spiegel hebben.

Verwijderd

2 kg? op die site van die link die je gaf weegt ie 5 kg, heb je der gewicht afgegooid?

• ThunderStrike
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 23:08:
2 kg? op die site van die link die je gaf weegt ie 5 kg, heb je der gewicht afgegooid?
Jups.. Hoop metaal eruit geflikkerd :). Staat btw ook op de site, check maar bij de foto's van het tft scherm.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 23:08:
als je de link naar zijn site had gevolgd kon je lezen dat ie wat rommel eruit gesloopt heeft om em nog maar 2,1 kilo te laten wegen :Z

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:07

iMars

Full time prutser

Cewl :Y)

Ik zelf ben ook bezig om zoiets te maken in m'n oude volvo'tje.
Vind alleen zo'n scherm nog een beetje prijzig (buiten m'n budget :'( )

Heb zelf een ATX boardje met een AMD K-2 500,... maar nog geen display :'(

Zit eigenlijk te wachten totdat ik een keer tegen zo'n betaalbaar schermpje loop..
(iemand? :o :o :o )

edit:
cewl links:
http://www.automp3.de/
http://home.austin.rr.com/sshipman/lorelei/
http://www.geocities.com/tangmonster911/carmp3player.htm (38W voeding)
http://www.carplayer.com/
http://www.dashpc.com/ (deze vind ik hot _/-\o_ )

[ Voor 31% gewijzigd door iMars op 18-03-2003 09:05 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.computerparty.nl/ducarputer/photo.php?serie=pr2sound&pic=6

zie ik hier een gamma boom box? hoe klinkt ie ?

ik neem aan dat die bus gruis kenteken heeft?
die komt als het tegen zit niet meer door de keuring aangezien je nu gaten hebt gemaakt in het achterschot en dat is wetelijk verboden dus let op je apk.
o ja maak je het scherm verwijderbaar ivm diefstal?

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 18:38

Roel

screen -x addict

Gave mod!
Die elo schermpjes zijn trouwens goed, niet kapot te krijgen! (Naja, met grof geweld dan)..

Ben van plan of een pentium 200 of een via in m'n auto te bouwen, maar die tip om alles goed in te pakken komt als geroepen... Heb dit weekend minstens 5 gaten in m'n auto gevonden waar vocht door naar binnen komt.. :(

Maar verder: Hoe lang denk je dat je harddisk het uit houdt voor ie bad sectors geeft ? :)

(Nou nog bluetooth, zodat je via gprs kunt internetten.. :) )

[ Voor 9% gewijzigd door Roel op 18-03-2003 09:47 ]

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

Roel schreef op 18 March 2003 @ 09:46:
Dat doe ik al een tijdje zonder bluetooth maar met datakabel hoor :+
Alleen de snelheid is niet erg goed... meestal rond enkele bytes per seconde :(

Alleen moet ik nu wel op zoek naar een andere mobile provider, aangezien Ben wel GPRS voor prepay had en T-Mobile niet meer...

• ThunderStrike
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 09:04:
zie ik hier een gamma boom box? hoe klinkt ie ?
Beter dan verwacht. Ik heb hem rechtstreeks op mijn Sony radio aangesloten, zonder aparte eindversterker ofzo, en ik moet zeggen dat er een leuk geluidje uitkomt en aardig wat getril. Ik merk alleen bij sommige nummers dat het bereik van deze speakers niet zo heel groot is, voornamelijk bij de diepe basstonen dan.
ik neem aan dat die bus gruis kenteken heeft?
die komt als het tegen zit niet meer door de keuring aangezien je nu gaten hebt gemaakt in het achterschot en dat is wetelijk verboden dus let op je apk.
Bus heeft grijs kenteken ja. Maareh, de gaten zijn nu weer dicht he? Zitten de speakers is, dus feitelijk heb je geen gat meer. De achterwand is nu wederom één gesloten geheel. Ik heb ditzelfde in mijn oude (grijs kenteken) bus ook gedaan, en ze hebben er met de APK nooit wat van gezegd.
o ja maak je het scherm verwijderbaar ivm diefstal?
Was ik eigenlijk NIET van plan. Dan loop je steeds met een scherm te violen, met grote kans op beschadigingen en defect raken. Wat ik wel wilde doen, is een alarminstallatie in de auto bouwen.

• ThunderStrike
Roel schreef op 18 March 2003 @ 09:46:
Gave mod!
Die elo schermpjes zijn trouwens goed, niet kapot te krijgen! (Naja, met grof geweld dan)..

Maar verder: Hoe lang denk je dat je harddisk het uit houdt voor ie bad sectors geeft ? :)

Thnx.

Ja, die schermpjes zijn inderdaad heel goed wat ik tot zoverre heb kunnen beoordelen.

Wat ik van andere carputers vernomen heb, is de kans op bad sectors eigenlijk niet groter dan bij normale computers. Aangezien ik de harddisk al helemaal op een verend plateau heb geplaatst, ga ik ervan uit dat ie het toch zeker een tot twee jaar moet uithouden. Zo niet, dan gaan we ff garantie claimen :)

Ik wilde voornamelijk gaan Internetten via wireless lan. Wil in de bus een wireless kaart plaatsen met 8 DB omnidirectionele antenne, en thuis een zelfde opstelling. Zo zou ik in principe tot misschien wel 1 of 2km van huis verbinding moeten kunnen maken.

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:05
ey wel vet gedaan ja!
wat doe je als je je auto verkoopt? Gaat dat ding mee of haal je hem eruit?

• ThunderStrike
Ben niet van plan om de auto te verkopen, hoop met deze wagen toch nog zeker een aantal jaren vooruit te kunnen, misschien wel op te rijden :).

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

@ thunderstrike> en andere in jou netwerk komen dmv enig wat hacken..

[ Voor 15% gewijzigd door wdekreij op 18-03-2003 15:07 ]

• ThunderStrike
Ver zullen ze niet komen met hacken, heb enkel Win 2000 en XP machines en daar flikker ik de security gewoon helemaal op dicht, zodat alleen ik ingelogd op mijn shares kan. En dat ze dan met Winroute via mij op internet gaan heb ik in principe geen probleem mee, kost het teveel bandbreedte dan blokkeer ik ze wel.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:07

iMars

Full time prutser

... plus dat je macadressen kan blokkeren met wireless netwerk,... moet je wel een wireless router hebben (toch? me dummy @ wireless netwerk ;) )

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Misschien is WiFi een idee?

Ben je niet gebonden aan je eigen verbinding.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 19:55 ]

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:12
ThunderStrike schreef op 17 March 2003 @ 22:35:
[...]

Het is, zoals ook op mijn website staat, verpakkingsschuim van een door Seagate omgewisselde harddisk. Mag aannemen dat Seagate wel zo slim is om bij harddisks gebruik te maken van anti-statisch materiaal, anders krijgen ze wel heel vaak hun harddisks retour :).
Ah, dan is het inderdaad wel safe lijkt mij (hoewel er om zo'n hdd nog wel vaak een antistatisch zakje zit).

Leuk projectje overigens! ;)

Mijn complimenten :)

Verwijderd

ThunderStrike schreef op 18 March 2003 @ 10:53:
Was ik eigenlijk NIET van plan. Dan loop je steeds met een scherm te violen, met grote kans op beschadigingen en defect raken. Wat ik wel wilde doen, is een alarminstallatie in de auto bouwen.
Ik zou m toch zeker wel vastlassen oid... met klinknagels en zo vastmaken. Zo'n alarm heeft niet veel zin als ze het slot openbreken (mn vaders auto had ook alarm, ging niet af 8)7 |:( )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 21:45 ]

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

vastlassen... lijkt me erg goed in de buurt van elektronica?!?!

• ThunderStrike
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 21:44:
[...]

Ik zou m toch zeker wel vastlassen oid... met klinknagels en zo vastmaken. Zo'n alarm heeft niet veel zin als ze het slot openbreken (mn vaders auto had ook alarm, ging niet af 8)7 |:( )
Ligt er net aan welk alarm je hebt he? Ik wil er eentje met bewegingscensoren, die gaat dan zeker af als ze binnenkomen.

• ThunderStrike
Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 19:55:
Misschien is WiFi een idee?

Ben je niet gebonden aan je eigen verbinding.
Waar ik op doelde is ook wifi, maar door te zorgen dat ikzelf een sterke zender heb, ben ik hier in Blerick waarschijnlijk verzekerd van een verbinding en niet afhankelijk van anderen.

• Henk B
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

ThunderStrike schreef op 18 maart 2003 @ 10:57:
[...]
Ik wilde voornamelijk gaan Internetten via wireless lan. Wil in de bus een wireless kaart plaatsen met 8 DB omnidirectionele antenne, en thuis een zelfde opstelling. Zo zou ik in principe tot misschien wel 1 of 2km van huis verbinding moeten kunnen maken.
Is dat veel beter dan een standaard antenne?
Met de zooi die ik hier heb (3Com/Alcatel) kan ik hier voor op straat alleen verbinding maken als ik de WLAN module op het dak van de auto leg.

Ik wil dat nl. gebruiken om de mp3's te sychen, en voor het wegrijden nog even de laatste flitsmeldingen en verkeerssituaties dowloaden.

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

• ThunderStrike
Henk B schreef op 19 maart 2003 @ 01:06:
[...]
Is dat veel beter dan een standaard antenne?
Met de zooi die ik hier heb (3Com/Alcatel) kan ik hier voor op straat alleen verbinding maken als ik de WLAN module op het dak van de auto leg.

Ik wil dat nl. gebruiken om de mp3's te sychen, en voor het wegrijden nog even de laatste flitsmeldingen en verkeerssituaties dowloaden.
Ja zo'n extra antenne geeft een veel beter bereik dan de standaard antennes. Nu weet ik alleen nog niet hoe deze 8 db antenne's eruit zien en of ze makkelijk in (of op) de auto te plaatsen zijn. Het is wel belangrijk dat je kaart een externe antenne mogelijk maakt, anders moet je zelf op de kaart alles gaan solderen waarbij je garantie vervalt.

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-11 20:08

Falcon10

Hit it i would !

Is bij de meeste onderdelen die modders gebruiken de garantie niet vervallen ? :D

toch zeker eenmaal ze er mee "bezig" geweest zijn :p

[ Voor 26% gewijzigd door Falcon10 op 19-03-2003 07:28 ]

-| Hit it i would ! |-

• ThunderStrike
Falcon10 schreef op 19 March 2003 @ 07:27:
Is bij de meeste onderdelen die modders gebruiken de garantie niet vervallen ? :D

toch zeker eenmaal ze er mee "bezig" geweest zijn :p
Hehehe, dat klopt. Maar je kan natuurlijk het beste gewoon een kaart kopen die standaard al die features heeft i.p.v. zelf eraan te gaan modden, zeker als ze hetzelfde kosten.

• ThunderStrike
wdekreij schreef op 18 March 2003 @ 22:15:
Lijkt mij ook niet zo'n heel goed idee nee. Ik wilde sowieso de monitor vastzetten met schroeven of moeren.

Verwijderd

wdekreij schreef op 18 March 2003 @ 22:15:
Weet ik niet... heb ik geen ervaring mee... maar waarom niet? Elektronica in een metalen behuizing, en dan de behuizing vastlassen, is er minder hitteprobleem tijdens lassen :?

Verwijderd

ThunderStrike schreef op 19 March 2003 @ 19:02:
[...]
Lijkt mij ook niet zo'n heel goed idee nee. Ik wilde sowieso de monitor vastzetten met schroeven of moeren.
Dan lijkt me klinknagels (oid) beter, want schroeven/moeren zijn zo los...

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 19:10:
[...]

Dan lijkt me klinknagels (oid) beter, want schroeven/moeren zijn zo los...
ik neem aan dat je popnagels bedoelt :P
met klinknagels maken ze de scheepshuid van een onderzeer mee aan elkaar enzo :)

maarre waarom zouden moeren of schroeven los zijn? ligt er maar aan hoe netjes je het vast maakt en of je goede revetjes/klemringetjes gebruikt

• Henk B
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

AtomicShockwave schreef op 19 March 2003 @ 19:17:
[...]
maarre waarom zouden moeren of schroeven los zijn? ligt er maar aan hoe netjes je het vast maakt en of je goede revetjes/klemringetjes gebruikt
Ik denk dat'ie bedoelde dat moeren door onverlaten makkelijk losgemaakt kunnen worden, maar dat is misschien wel beter, want anders wordt toch je halve auto gesloopt voordat 'ze' opgeven - of ze jatten de hele auto mee! Dan lijkt het mij toch maar beter als alleen de carpc gejat wordt.

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Henk B schreef op 19 March 2003 @ 19:41:
[...]

Ik denk dat'ie bedoelde dat moeren door onverlaten makkelijk losgemaakt kunnen worden, maar dat is misschien wel beter, want anders wordt toch je halve auto gesloopt voordat 'ze' opgeven - of ze jatten de hele auto mee! Dan lijkt het mij toch maar beter als alleen de carpc gejat wordt.
mjah zit wat in, maar een popnagel door een plastic dashboard is ook 1x hard snukken en je rukt de popnagel dwars door het plastic heen :P

Verwijderd

AtomicShockwave schreef op 19 March 2003 @ 19:17:
[...]

ik neem aan dat je popnagels bedoelt :P
met klinknagels maken ze de scheepshuid van een onderzeer mee aan elkaar enzo :)
Zit 't in ieder geval goed vast :+

Maar klinknagels bedoel ik dus popnagels mee :P
Pagina: 1