Ik heb half Januari een nieuwe Fiat Ducato bestelbus gekocht, en ben sindsdien bezig om daar een computer in te plaatsen. Heb het gehele systeem al bijeen, 'behuizing' erbij gemaakt, software geinstalleerd etc. Hij is gebaseerd op een micro-ATX board met onboard VIA C3 666 MHz processor, heeft een 60GB harddisk, 12-inch touchscreen TFT, DVD, Radiografische remote control, etc. Het systeem draait al volledig hier thuis (zie ook de foto's).

Hoop hem ook soon in de bus te kunnen uitproberen, maar moet eerst nog een 3A 12v>5v converter bestellen en bouwen, anders krijgt de TFT geen beeld. Het moeilijkste gaat vervolgens denk ik de monitor steun worden, want deze moet ik speciaal ervoor laten maken. Hij moet zowel horizontaal als verticaal kunnen draaien, maar dat moet ook weer niet TE makkelijk kunnen want anders duw je het scherm steeds weg als je de touchscreen gebruikt. Als mensen hier nog advies voor hebben, laat het me aub horen.
Het zal een nogal lange termijn project worden voordat ik alles zo heb als ik het wil hebben denk ik. Zo staan GPS en Wireless lan ook in de planning.

Verder ga ik ook de case om de pc case modden (ofwel, ik ga de auto stylen
). Wat ik allemaal gedaan heb en nog van plan ben staat ook op mijn site over dit project, inclusief tips en links etc. De URL is http://www.fdzmm.nl/ducarputer

Hoop hem ook soon in de bus te kunnen uitproberen, maar moet eerst nog een 3A 12v>5v converter bestellen en bouwen, anders krijgt de TFT geen beeld. Het moeilijkste gaat vervolgens denk ik de monitor steun worden, want deze moet ik speciaal ervoor laten maken. Hij moet zowel horizontaal als verticaal kunnen draaien, maar dat moet ook weer niet TE makkelijk kunnen want anders duw je het scherm steeds weg als je de touchscreen gebruikt. Als mensen hier nog advies voor hebben, laat het me aub horen.
Het zal een nogal lange termijn project worden voordat ik alles zo heb als ik het wil hebben denk ik. Zo staan GPS en Wireless lan ook in de planning.

Verder ga ik ook de case om de pc case modden (ofwel, ik ga de auto stylen
Jah ik weet het, trage server Specs: VW T3 Benzine Automaat (Als er btw nog iemand verstand heeft van automaten, graag een mailtje sturen. ik heb wat probleempjes)