Toon posts:

[foto] Spiegeling wegpoetsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mn vriendin heeft een leuke vogelfoto gemaakt met dr HP850 digicam. Helaas zat ze binnen en moest ze de foto dus door een ruit heen maken, waardoor je nu dus precies in het midden irritante spiegelingen ziet. Ik ben zelf al even bezig geweest in PSP om te kijken of ik het ergste weg kon halen, maar ik ben daar niet zo'n held in. Met de clone brush kom ik bij repeterende stukken een heel eind, maar onderaan, bij al die takjes gaat dat niet echt werken... Als iemand dus nog tips heeft hoe ik dit het beste voor elkaar kan krijgen (ik ben al even met filters/kleurbalans e.d. aan het prutsen geweest maar dat wordt er nog niet echt beter op), of misschien dat iemand zin heeft om zelf even photoshop aan te slingeren... :)

Origineel
Eigen fix makkelijke stukken

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Rommel eens wat met de clonebrush, die is perfect voor wat jij wil :)

Stop uploading passwords to Github!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Afbeeldingslocatie: http://prammenhanger.nl/got/merel.jpg
Een ideetje hoever je kunt komen met de clonse/stamp-tool van Photoshop :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 09:03

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Turbo Kloonstempel Piccie

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~westr456/temp/merel.jpg

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

:X zozo, is dronken dakdekker tegenwoordig ook een beroep ;)

* Dark Blue houdt haar mond want ze merkt ff dat het echt een shittaakje is om die foto op te poetsen

[ Voor 45% gewijzigd door Dark Blue op 17-03-2003 19:42 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 17:30

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Nu nog even de creaties van Hans.Solo mixen met je eigen versie en je hebt een redelijke foto!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 09:03

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Dark Blue schreef op 17 March 2003 @ 19:32:
:X zozo, is dronken dakdekker tegenwoordig ook een beroep ;)
Owwwkay, da's dus idd de laatste keer dat ik ga soepen zonder me bril op te zetten ja... :P

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
Ha, dat dak is idd iets minder, maar die heg ziet er zo op het oog wel goed uit, maar dat is met zo'n klein plaatje ook minder moeilijk. Ik ben dus ook wel benieuwd naar het fullsize plaatje.

Zoals iedereen ook al suggereerde heb ik ook al even met die clonebrush zitten prutsen (staat ook in openingspost), maar die heg is daar wat minder geschikt voor aangezien daar totaal geen regelmaat in zit. Het lukt dus niet dat lichte stuk netjes te vervangen voor iets dat er precies "in past".

Ik heb net ook even in PS zitten prutsen met de burn tool, dat is iets makkelijker aangezien je dan alleen de kleuren iets aanpast en niet compleet nieuwe stukken erin hoeft te plakken, maar met burn wordt het hele zaakje al snel te donker...

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Probeer eens om van een recht aanzicht (nieuwe foto maken dus!) die dakpannen een patroon te maken, en dan met de Transform > Distort te goochelen. Is misschien zelfs nauwkeuriger dan de clonebrush.

teveel zooi, te weinig tijd

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Yoozer schreef op 17 March 2003 @ 22:45:
Probeer eens om van een recht aanzicht (nieuwe foto maken dus!) die dakpannen een patroon te maken, en dan met de Transform > Distort te goochelen. Is misschien zelfs nauwkeuriger dan de clonebrush.
En dan wachten tot het vogeltje weer langskomt ? :+
Werkt niet die nieuwe foto, licht is anders..

nikszolekkeralss.exe

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik verveelde me since ik zit te wachten tot die vent met die enge kraaloogjes een idem speech gaat houden op TV.

Afbeeldingslocatie: http://www.moodbenders.nl/merel.jpg

recept:

- 7 minuten
- Clonetool
- Glas wijn
- Dat pleister geval, patch geloof ik

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

likkepot schreef op 17 March 2003 @ 23:39:

En dan wachten tot het vogeltje weer langskomt ? :+
Zie jij een vogeltje op 't dak zitten? Je hoeft alleen maar het patroon van de pannen te hebben, verder niks. ;)
Werkt niet die nieuwe foto, licht is anders..
En daarvoor heb je weer Hue/Saturation, Brightness/Contrast, Levels etc. etc. etc. :P.

teveel zooi, te weinig tijd

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

wat een onzin, je wil toch alleen de vogel hebben, de rest van die foto is lelijk, crop dat!

Stoer; Marduq

• Willem
  • Laatst online: 02:05
topictitle fixed. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Gebruik de burntool eens, zet die op highlights, en je dak is weer schoon.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

OzBoz schreef op 18 March 2003 @ 01:29:
Ik verveelde me since ik zit te wachten tot die vent met die enge kraaloogjes een idem speech gaat houden op TV.

recept:

- 7 minuten
- Clonetool
- Glas wijn
welke wijn levert dit mooie resultaat? :)

www.jurgroessen.nl

• OzBoz

OzBoz

Hangloozz schreef op 18 March 2003 @ 10:53:
[...]

welke wijn levert dit mooie resultaat? :)
Het kan netter maar ok.. misschien meer wijn. Het is Estola, een spaanse wijn uit 1998. Drinkt lekker weg en geen hoofdpijn-wijn.

Verwijderd

OzBoz schreef op 18 March 2003 @ 01:29:

[afbeelding]

recept:

- 7 minuten
- Clonetool
- Glas wijn
Ziet er netjes uit, ik vind persoonlijk het stuk "nieuwe" heg iets te regelmatig. Ik zou dat met "het pleister" geval wat onregelmatiger maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat dak is nog niet helemaal af, maar begint er al aardig op te lijken. Verder zie ik nog steeds niet helemaal in hoe je nou met zo'n clone tool (want dat is die patch tool toch) een mooie overgang kunt krijgen tussen oud en nieuw als het plaatje een niet-regelmatige structuur heeft. Toegegeven, je pic ziet er indrukwekkend uit, maar als je goed kijkt naar die heg (op ware grote) 'kloppen' de takjes dan ook nog?

Ik heb zelf de heg gefixed door er lekker simpel met een bijna doorzichtige zwarte brush een paar keer over de lichte stukken te gaan...Klinkt een beetje bot, maar het resultaat is eigenlijk best goed, is alleen nu op sommige plekken iets te donker, moet dus misschien nog even een keer opnieuw, maar ik vermoed dat ik op deze manier het plaatje acceptabel genoeg kan krijgen... Nogmaals bedankt voor de tips en ik zal op een vrije avond nog eens goed naar al die photoshop clone tools kijken ;-)

crop + resize origineel:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jvanwijngaarden/Images/merel_fout.jpg
crop + resize eigen fix:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jvanwijngaarden/Images/merel_goed.jpg

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Netjes gedaan hondass50 Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/yes_new.gif

Enne Ozboz: ik ben niet zo van de spanjaarden, zijn vaak een beetje laf :P
Doe mij maar een Italiaanse Sagrantino di Montefalco, Brunello Montalcino of een 'simpele' Canaletto (5 euro bij de C1000 of konmar; absolute aanrader)

www.jurgroessen.nl

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 21:09:
Ok, dat dak is nog niet helemaal af, maar begint er al aardig op te lijken. Verder zie ik nog steeds niet helemaal in hoe je nou met zo'n clone tool (want dat is die patch tool toch) een mooie overgang kunt krijgen tussen oud en nieuw als het plaatje een niet-regelmatige structuur heeft. Toegegeven, je pic ziet er indrukwekkend uit, maar als je goed kijkt naar die heg (op ware grote) 'kloppen' de takjes dan ook nog?
IK heb um ook nog wel op ware grootte. Valt wel mee met de takjes. Dat is het grote voordeel van dat nieuwe pleister-patch-kloon geval. Die zorgt dat de structuur meer kloppend blijft zonder dat het een wazige, waterige bende wordt. Het kan beter hoor.. maar in 7 minuten moet je niet teveel verwachten. En ben gewend betaald te worden voor beeldbewerking :)
Hangloozz schreef op 18 March 2003 @ 22:57:
Netjes gedaan hondass50 [afbeelding]

Enne Ozboz: ik ben niet zo van de spanjaarden, zijn vaak een beetje laf :P
Doe mij maar een Italiaanse Sagrantino di Montefalco, Brunello Montalcino of een 'simpele' Canaletto (5 euro bij de C1000 of konmar; absolute aanrader)
Ik zal ze eens checken. Mits ze aanwezig zijn in mijn supermarkt aan de overkant van de straat. Moet praktisch blijven :)

Pagina: 1