Omdat ik m'n case wat mooier wilde maken, d8 ik dat ik weleens een deurtje zou kunnen maken, en dan wel hierin:

Maar ik weet niet precies hoe ik dat moet doen
Een pianoscharnier is niet zo mooi, dus wilde ik het oplossen door een gaatje te boren op dat mooie rose puntje:

Alleen dan zit het wel voor me floppy en zipdrive, dus misschien aan de andere kant dan maar..
Maar als ik iets nieuws in wil bouwen, dan zit het deurtje wel in de weg
Dus het moet er ook nog uit kunnen
En mag niet teveel draairuimte nodig hebben, want anders gaan me cd-rom etc niet meer open..
Ik dacht aan iets met een veertje zodat het deurtje eruit kan...
Verder, in een later stadium ofzo, wil ik de platen (zij, boven en maybe front) gaan namaken in aluminium, maar ik wilde weten hoe haalbaar zoiets zou zijn..
Zo'n plaat heeft omgebogen randen, dus kan je alu helemaal ombuigen?
En er zitten ook haakjes aan, is dat met bijv. een dremel makkelijk na te maken?
Haakje:

Ik weet niet echt hoe makkelijk een dremel te 'besturen' is..
Een uitleg van de voorkant ongevouwen..

Maar is dit mooit te buigen etc?
Maar ik weet niet precies hoe ik dat moet doen
Een pianoscharnier is niet zo mooi, dus wilde ik het oplossen door een gaatje te boren op dat mooie rose puntje:
Alleen dan zit het wel voor me floppy en zipdrive, dus misschien aan de andere kant dan maar..
Maar als ik iets nieuws in wil bouwen, dan zit het deurtje wel in de weg
Dus het moet er ook nog uit kunnen
Ik dacht aan iets met een veertje zodat het deurtje eruit kan...
Verder, in een later stadium ofzo, wil ik de platen (zij, boven en maybe front) gaan namaken in aluminium, maar ik wilde weten hoe haalbaar zoiets zou zijn..
Zo'n plaat heeft omgebogen randen, dus kan je alu helemaal ombuigen?
En er zitten ook haakjes aan, is dat met bijv. een dremel makkelijk na te maken?
Haakje:
Ik weet niet echt hoe makkelijk een dremel te 'besturen' is..
Een uitleg van de voorkant ongevouwen..
Maar is dit mooit te buigen etc?
[ Voor 21% gewijzigd door Bender op 17-03-2003 19:51 ]