[Smoothwall] Tijdens update eth0 down

Pagina: 1
Acties:

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds twee dage een Smootwall 1.0 box draaien op mijn oude AMD 486. Installatie ging goed, helemaal geen errors.

Toen ik de fixes wilde gaan installeren lukte mij dit niet, dit komt omdat mijn eth0 down vliegt zodra ik op het upload knopje druk in de web interface.

Ik krijg na een herinstallatie geen errors meer in mijn log, maar de fout blijft. voor de herinstallatie kreeg ik "ipsec_setup configuration file not found" als error in mijn log. terwijl de file wel degelijk bestaat. Ik draai geen VPN.

Specs:

AMD 486
HD: 50MB
Geheugen: 15MB
NIC: Realtek 8139
ISDN: DIVA 2.0

Weet iemand wat hier fout kan zijn, als er meer info nodig is, zal ik het geven.

One's never alone with a rubber duck.

Verwijderd

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Wat heb je zelf al geprobeerd ? Al gezocht op bijvoorbeeld http://forum.minddigger.c...iewforum.php?forum=12&693 ?
Zonder foutmeldingen is het wel erg lastig hier iets zinnigs van te zeggen.

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Topicstarter
Ja, ik heb heel veel gezocht, ben al dagen aan het prutsen en aan het rond vragen, maar zonder resultaat helaas.

dit staat in mijn log nu:

18:34:33 ipsec_setup (/etc/ipsec.conf, line 1) cannot open configuration file "/etc/ipsec.conf" -- `stop' aborted

Dat is ook het enige wat ik krijg aan errors, daardoor klapt mijn eth0 er uit. vage shit

Verwijderd

Hoi, hoi

Uit een zoektocht op Google begrijp ik dat meerdere mensen dit probleem kennen, maar oplossingen zag ik niet voorbij komen. Dit kan ermee te maken hebben dat het een bekend probleem is met een bekende oplossing. (heb je al in de mailinglists van smoothwall gespit?) of dat het een heel specifiek probleem is gerelateerd aan jouw situatie. Wat voor inet aansluiting heb je bijvoorbeeld (verbindingsprotocol)?

Als work-around kun je eventueel ook kijken of het zelfde probleem optreedt als je IPcop installeerd. IPcop is een op smoothwall gebaseerd project.

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Topicstarter
Hoi,

Ik ben weer wat verder, mindigger probleem gepost, geen reactie tot dusver.
Idem dito met de maillist...

Waar ik wel achter ben is dat mijn eth0 er vooral uit vliegt als ik iets via een webpagina upload. Heeft dit mischien iets te maken met securitie? (snort staat uit)
En is er een manier om echt alles te loggen?

Verwijderd

Als het goed is worden meldingen gelogd in de /var/log/. directory.
Je zou kunnen kijken naar de volgende bestanden.
/var/log/messages
/var/log/syslog

Weet je trouwens zeker dat je de juiste config hebt gebruikt? Dit kun je controleren op de console met het programma setup...

suc6...
Pagina: 1