Domeinregistratie - problemen, wie heeft gelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cordswires
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 16:11
Misschien kan iemand mij met dit slepende probleem helpen. Het gaat om het volgende: bij het drukken van visitekaartjes voor een nieuw domein, even te noemen domein.info, heeft de drukker al de website voor ons aangevraagd buiten onze toestemming om, in de hoop ook als webhoster te mogen optreden.

Uiteindelijk hebben ze hun excuses aangeboden en toegezegd dat ze akkoord gaan met een overdracht van de domeinnaam naar een andere provider. Daar heb ik zelf NoMonthlyFees.com voor (waar ik al meerdere adressen heb lopen).

Dus: ik wil domein.info over laten nemen door NoMonthlyFees. Ik heb daar een account afgesloten en aangegeven dat ik domein.info wil gebruiken. Ik krijg nu de volgende mail van NoMonthlyFees:
Website Domain Name........: http://domein.info
In order to have your domain work on our servers, you need to change/modify/point your nameservers to us.
HERE ARE THE NAMESERVERS:

NS.SERVER884.NET
66.78.27.226

NS2.SERVER884.NET
66.78.27.227
If you need ANY HELP doing this, go immediately to:
http://www.nomonthlyfees.com/support/
And Open A Tech Support Ticket.
Nu open ik een support ticket en vraag of ze kunnen helpen. Hun antwoord is als volgt:
Hello Xander, We will need to know who your registrar is, and your login information to administrate your domain
Ik mail de registrar van domein.info (in dit geval InfoSystem.nl) met dit verzoek en zij antwoorden als volgt:
We snappen weinig ervan wat de bedoeling is.
Er is niet zoiets als een login of zo.
Het domein is geregistreerd via NetworkSolutions USA.
Maar eerst zal de nieuwe provider het domein moeten verhuizen, zodat ze het
aan hun nameservers kunnen binden.
We zullen meewerken hieraan, als het verzoek binnenkomt.
Ik mail NetworkSolutions USA, en krijg vervolgens dit antwoord:
With regard to your inquiry, we regret that we are unable to assist
you as the domain name you asked about was not or is not currently
registered through Network Solutions. Therefore, it doesn't have a
record in our WHOIS database and cannot be modified through our
services. Our WHOIS database only contains records for domain
names registered by us.
Nu mail ik InfoSystem, en krijg het volgende antwoord:
We snappen er niets van.
Waarom verhuisd je nieuwe provider niet gewoon het domein naar hun toe?
Je krijgt dan een mail waarin je toestemming moet geven, en klaar is de
transfer.

Ze kunnen zelf direct de juiste dns servers instellen en desgewenst een
login verstrekken dan voor de instellingen.
Echter zolang het domein niet is verhuisd, blijven ze op onze nameservers
staan.

Als zij dit niet kunnen of willen doen raad ik je aan het domein zelf te
verhuizen, we zullen dan hiervoor accoord geven als de transfer bij ons
binnenkomt.
WAT MOET IK NU DOEN... ik snap er niets meer van, en weet ook niet wie er nu gelijk heeft en wie niet.

Verwijderd

Wat er in het kort moet gebeuren is danwel een verhuizing, danwel een aanpassing in de nameservers. Ik zou persoonlijk kiezen voor een verhuizing. In dat geval is het inderdaad zo dat de admin contact een mailtje krijgt (bij de meeste registars dan) welke je dan vaak moet beantwoorden op een bepaalde manier. De nieuwe registar moet de verhuizing 'aanvragen'. De 2e mogelijkheid, het aanpassen van de nameservers, moet je (bij je) huidige registar doen.

Dus eigenlijk hebben ze beide deels gelijk en ongelijk. :)

• cordswires
Hmm, dan vraag ik me toch echt af waarom beide registrars niet duidelijk een oplossing aandragen. Ik weet nog steeds niet hoe ik precies verder moet - ik neem aan dat ik NoMonthlyFees dus maar even moet mailen dat ze het domein compleet moeten oververhuizen en daarvoor dus contact opnemen met de admin... maar ik ben bang dat ze weer zeggen dat ze een login nodig hebben om de nameservers in te stellen... argh!

Verwijderd

cordswires schreef op 17 March 2003 @ 22:40:
Hmm, dan vraag ik me toch echt af waarom beide registrars niet duidelijk een oplossing aandragen. Ik weet nog steeds niet hoe ik precies verder moet - ik neem aan dat ik NoMonthlyFees dus maar even moet mailen dat ze het domein compleet moeten oververhuizen en daarvoor dus contact opnemen met de admin... maar ik ben bang dat ze weer zeggen dat ze een login nodig hebben om de nameservers in te stellen... argh!
De conclusie die je kunt trekken is dat of geen van beide genoeg clue heeft of dat je zelf nog duidelijk moet zijn. Ik vind echter wel duidelijk wat je wilt dus ik denk dat je toch met 2 personen te maken hebt die beide niet goed weten waar ze mee bezig zijn. :)

Verwijderd

neem even contact met me op :)
dan zal ik je alles haarfijn uitleggen :)
Je kan me mailen of icqen
contact informatie staat in me profiel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 23:05:
neem even contact met me op :)
dan zal ik je alles haarfijn uitleggen :)
Je kan me mailen of icqen
contact informatie staat in me profiel.
Hoezo wil je het niet hier uitleggen?

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Kijk eerst even bij NIC om te zien WIE nu eigenlijk dat domein geregistreerd heeft en waar ie nu in DNS staat (gebruik deze link als het om een NL domein gaat).
Het vervelende is namelijk dat de huidige partij (die het nu in zijn DNS heeft staan) een verzoek krijgt/heeft gekregen tot verhuizing.
Jij bent nu niet de eigenaar en jouw toestemming is dus voor hun niet relevant.
Het is officieel zo dat de huidige eigenaar 2 dingen kan doen:
1) domein-eigenaarschap naar jou overschrijven (is een aparte procedure voor), jij kunt er vervolgens mee doen wat jij wilt.
2) domein overschrijven naar nieuwe provider en dan eigenaarschap naar jou overzetten.

Ik lees namelijk niet in jouw verhaal dat ze ook daadwerkelijk het domein als zodanig naar jou overschrijven (of lees ik er overheen?).
Ergo: het domein blijft in eigendom van de drukker en jij 'mag er gebruik van maken'.
Je moet dus wél zorgen dat jouw (voormalige) drukker het domein naar jou overschrijft!

Je hebt (als eigenaar van een domein) de permissie NIET nodig van de 'oude' partij waar ie nu in DNS staat.
Officieel moet je ze wél in kennis stellen (dat je het domein dus gaat verhuizen).
De nieuwe partij hoeft alleen het domein in hun DNS op te nemen en klaar...

Wat jij de nieuwe partij ook even moet zeggen (want ook dat lees ik nergens) is WAT je er mee wilt doen... wil je de domeinnaam alleen registreren (parkeren voor later gebruik), webserver door hen laten hosten of het zelf exploiteren (doorverwijzing naar een eigen webserver oid). In dat laatste geval zal je een IP-adres moeten opgeven waar ie naar toe moet wijzen.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

omdat ik uit zijn verhaal eruit opmaak..dat hij zijn echte domein naam niet hier wil vrijgeven.
en ik wilde even kijken wat ik voor hem kan doen.
ben namelijk zelf een hoster en weet me weg wel zo te vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 23:28:
omdat ik uit zijn verhaal eruit opmaak..dat hij zijn echte domein naam niet hier wil vrijgeven.
Je hebt zijn domein toch niet nodig, alles is duidelijk, lijkt me handig als je hier neerzet dan hebben andere er ook nog wat aan.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 23:28:
'Tuurlijk 8)7

lees even je eigen vraag

Vragen én antwoorden horen HIER op dit forum en NIET behandeld te worden via email. No excuse.

En als edit op de reactie hieronder: de domeinnaam is niet relevant.

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 18-03-2003 07:11 ]

ARME AOW’er

• cordswires
En toch bedankt; MisterTweak, ik neem even contact met je op en ik laat iedereen hier weten hoe het precies afloopt. De enige reden dat ik het domein niet vrijgeef hier is dat er misschien mensen met iets minder oneerbare bedoelingen zijn die het voor elkaar krijgen om de domeinnaam te kapen, waar ik niet op zit te wachten.

Overigens: bij NoMonthlyFees wordt de webhosting gedaan. Ik heb al een werkende website (met bijbehorend IP-adres) daar draaien, alleen moet het info domein daar natuurlijk nog wel heenwijzen.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:04

Stewie!

Keen must die!

InfoSystem zelf moet mee werken, zij blokkeren alles
/e heeft al heel veel van deze ervaringen gehad

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-05 09:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 23:40:
Je hebt zijn domein toch niet nodig, alles is duidelijk, lijkt me handig als je hier neerzet dan hebben andere er ook nog wat aan.

Mee eens.
Dat x5nder zijn domein niet wil vrijgeven is prima en maakt voor het probleem ook gewoon NIET uit. Hij heeft een .info domein dat nu een beetje tussen 2 partijen in hangt, ik zie absoluut niet wat voor een meerwaarde mail zou kunnen hebben.

Daarnaast als je een oplossing hebt (of meer info want de uitleg van DeLaNo en Metalrush zijn gewoon prima), post die dan gewoon hier want dan heeft iedereen er wat aan.

Verwijderd

die post was inderdaad al wel een tijdje geleden.
inmiddels veel bijgeleerd en ook meer handige kennissen gekregen.
Ik ga hier natuurlijk niet mijn hele doopzeel lichten.

maar vind het wel vreemd dat er hier meteen met je word afgerekend zodra je iemand serieus probeerd te helpen.
en de persoon in kwestie kan zelf beslissen of hij/zij contact met mij op wil nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 16:04 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 16:00:
maar vind het wel vreemd dat er hier meteen met je word afgerekend zodra je iemand serieus probeerd te helpen. en de persoon in kwestie kan zelf beslissen of hij/zij contact met mij op wil nemen.
Er wordt niet afgerekend, er wordt alleen maar gewezen op het feit dat dit forum is bedoeld als een plaats waar discussies plaats vinden.

Het is geen een-op-een helpdesk maar een forum wat toepasselijk de naam Gathering of Tweakers heet.

Directe hulp kan door je bijdrage te plaatsen waardoor iedereen er wat aan heeft. Bijkomend voordeel voor de TS en andere users is dat als jij met een onzin verhaal komt of met onjuiste informatie dat anderen hierop kunnen reageren.

Als 'gewoon user' zou ik het op prijs stellen als je dit soort dingen voortaan achterwege laat in dit forum.

ARME AOW’er

Verwijderd

Heeft de topic starter al een oplossing voor zijn probleem gevonden?

We kunnen hier wel een andere discussie gaan openen, maar dat is denkt niet de bedoeling van de topic starter.

Topic starter update ons even van hoe de zaken er nu voorstaan.

• cordswires
MisterTweak, ik heb je geICQed, ik denk dat we er wel gaan uitkomen...

• Stewie!
  • Laatst online: 00:04

Stewie!

Keen must die!

cordswires schreef op 19 March 2003 @ 19:59:
MisterTweak, ik heb je geICQed, ik denk dat we er wel gaan uitkomen...
en plaats je alles effe hier als t uit is |:(

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Op dit moment ben ik zijn domein voor hem aan het verhuizen
en er dan juiste nameservers aan het aanknopen.

problem solved. B)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 23:47 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-05 09:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 23:46:
Op dit moment ben ik zijn domein voor hem aan het verhuizen
en er dan juiste nameservers aan het aanknopen.

problem solved. B)

Als je ook nog neerzet wat jij gedaan hebt wat andere mensen blijkbaar niet konden dan hebben mensen er later ook nog wat aan :) Ik heb een vermoeden maar dat lijkt me niet handig :P.

Verwijderd

Ik ben naar mijn admin login gegaan voor het registeren en updaten van .info domeinnamen.
B)
daar heb ik de verhuizing aangevraagd.

alleen leden kunnen daar dus komen,
dus eigenlijk heeft het geen waarde om hier neer te zetten. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 00:53 ]

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Dus nu heeft zijn drukker een domein bij jou in DNS staan... wat is ie er nu mee opgeschoten?
Domein is nog steeds niet van topicstarter... of heb je hem daar ook bij geholpen?

Verwijderd

De drukker of de registrator van de drukker hebben er nu niks meer mee te maken.
Domein is nu van de topic starter, dus deze staat op zijn naam.
Hier heb ik hem ook inderdaad mee geholpen.

vanavond z'n nameservers geupdate.
morgen zal ze domein actief zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 23:57 ]

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Dan is het probleem van de topicstarter idd opgelost.
(dan hoop ik dus dat de voormalige registrar dus ook zelf de opdracht tot domeinoverdracht heeft gegeven... anders is het domein-hijacking en heb jij straks een probleem).

• Pogostokje
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

Beetje vreemd dat jij nu een commercieel slaatje slaat uit een probleem van een medetweaker, waarbij je dat via private mail wil afhandelen zodat de rest hier niet kan nagaan of wat jij wil niet te veel commercieel is en de topicstarter een nog veel grotere buil valt.

Of begrijp ik je nu verkeerd?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
cordswires schreef op 17 March 2003 @ 18:13:
[..]

Nu mail ik InfoSystem, en krijg het volgende antwoord:

[...]

WAT MOET IK NU DOEN... ik snap er niets meer van, en weet ook niet wie er nu gelijk heeft en wie niet.
Dat laatste antwoord klopt.. jouw nieuwe provider kan gewoon een verhuizing voor dat domein naar hun registrar aanvragen. Dan krijgt de huidige eigenaar van het domein (dus die drukker) een emailtje waarmee hij kan instemmen met die verhuizing. Op dat moment is het domein van jou.

Je moet dus gewoon bij je nieuwe provider zijn, die kan het voor je doen. Of je moet zelf het domein verhuizen naar joker.com ofzo (die vind ik zelf wel makkelijk) en dan met de hand die nameservers instellen.

Maargoed, dat is inmiddels al een beetje overbodig zie ik ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bigs op 22-03-2003 01:39 . Reden: lees de draad voor je blaat bigs :) ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 00:52:
Ik ben naar mijn admin login gegaan voor het registeren en updaten van .info domeinnamen.
B)
daar heb ik de verhuizing aangevraagd.

alleen leden kunnen daar dus komen,
dus eigenlijk heeft het geen waarde om hier neer te zetten. ;)
Er zijn genoeg registrars waar iedereen met een credit card dat gewoon kan doen hoor, waaronder het bovengenoemde Joker.com, daar heb je zoiets binnen 5 minuten voor elkaar.
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 16:00:
die post was inderdaad al wel een tijdje geleden.
inmiddels veel bijgeleerd en ook meer handige kennissen gekregen.
Ik ga hier natuurlijk niet mijn hele doopzeel lichten.

maar vind het wel vreemd dat er hier meteen met je word afgerekend zodra je iemand serieus probeerd te helpen.
en de persoon in kwestie kan zelf beslissen of hij/zij contact met mij op wil nemen.
Het is gewoon basiskennis die elke webhoster heeft hoor, is echt niks bijzonders (laat staan iets om stoer mee te doen). En hier op het forum is het gewoon gebruikelijk om alles ook op het forum af te handelen zodat iedereen er iets aan heeft.

Maar goed :) just my 2 cents

Verwijderd

je begrijpt het inderdaad verkeerd, want ik doe dit niet vanwege commerciele overwegingen.
Ik heb dit gratis voor onze topic starter gedaan om hem zo uit de nodige problemen te halen.
Dus de topic starter zal niet een grotere buil vallen.

En trouwens, het domein is nu gewoon volledig operationeel.
en dat zonder dat ik er een cent aan heb verdiend.
Hoezo commercie? |:(

En inderdaad, een .info domein kan je pas verhuizen zodra de huidige eigenaar toestemming heeft gegeven. en dat is gewoon netjes gebeurd.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 11:18 ]

• Pogostokje
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

nouja, oke dan. Je houdt wel die schijn op. Immers, domeinregistraties en dergelijke is voor heel veel mensen hier gewoon basis kennis. Er zijn hier honderden tweakers die dit dromend kunnen en daarom is het een beetje vreemd dat jij iemand die er minder vanaf weet wilt helpen, maar zonder dat wij 'mee mogen kijken'. Alsof je iets te verbergen hebt. Je had daar met het grootste gemak misbruik van kunnen maken. Ik denk dat de topicstarter geluk heeft gehad met jou dan. Toch?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Thats real life, het leven is altijd afwegingen maken.
En jullie mogen van mij best meekijken.
En wij zijn hier toch om mensen die er minder van af weten op een goede manier te helpen?
Of begrijp ik hier het doel van dit forum niet?
en ik ben voor de goede aanpak. Zijn 2 hosting providers wisten alletwee half niet wat ze moesten doen, dus ik help dan gewoon de topic starter eventjes.

Maargoed, mocht dit nog een keer gebeuren dan weten jullie dat ik niet een of andere geldmonster ben die een medetweaker in meer problemen gaat brengen.

en trouwens..dan zijn al die medetweakers waarvoor dit ook basiskennis is perse ook allemaal boefjes?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 17:28 ]

Pagina: 1