Misschien kan iemand mij met dit slepende probleem helpen. Het gaat om het volgende: bij het drukken van visitekaartjes voor een nieuw domein, even te noemen domein.info, heeft de drukker al de website voor ons aangevraagd buiten onze toestemming om, in de hoop ook als webhoster te mogen optreden.
Uiteindelijk hebben ze hun excuses aangeboden en toegezegd dat ze akkoord gaan met een overdracht van de domeinnaam naar een andere provider. Daar heb ik zelf NoMonthlyFees.com voor (waar ik al meerdere adressen heb lopen).
Dus: ik wil domein.info over laten nemen door NoMonthlyFees. Ik heb daar een account afgesloten en aangegeven dat ik domein.info wil gebruiken. Ik krijg nu de volgende mail van NoMonthlyFees:
Uiteindelijk hebben ze hun excuses aangeboden en toegezegd dat ze akkoord gaan met een overdracht van de domeinnaam naar een andere provider. Daar heb ik zelf NoMonthlyFees.com voor (waar ik al meerdere adressen heb lopen).
Dus: ik wil domein.info over laten nemen door NoMonthlyFees. Ik heb daar een account afgesloten en aangegeven dat ik domein.info wil gebruiken. Ik krijg nu de volgende mail van NoMonthlyFees:
Nu open ik een support ticket en vraag of ze kunnen helpen. Hun antwoord is als volgt:***********************
Website Domain Name........: http://domein.info
In order to have your domain work on our servers, you need to change/modify/point your nameservers to us.
HERE ARE THE NAMESERVERS:
NS.SERVER884.NET
66.78.27.226
NS2.SERVER884.NET
66.78.27.227
If you need ANY HELP doing this, go immediately to:
http://www.nomonthlyfees.com/support/
And Open A Tech Support Ticket.
Ik mail de registrar van domein.info (in dit geval InfoSystem.nl) met dit verzoek en zij antwoorden als volgt:Hello Xander, We will need to know who your registrar is, and your login information to administrate your domain
Ik mail NetworkSolutions USA, en krijg vervolgens dit antwoord:We snappen weinig ervan wat de bedoeling is.
Er is niet zoiets als een login of zo.
Het domein is geregistreerd via NetworkSolutions USA.
Maar eerst zal de nieuwe provider het domein moeten verhuizen, zodat ze het
aan hun nameservers kunnen binden.
We zullen meewerken hieraan, als het verzoek binnenkomt.
Nu mail ik InfoSystem, en krijg het volgende antwoord:With regard to your inquiry, we regret that we are unable to assist
you as the domain name you asked about was not or is not currently
registered through Network Solutions. Therefore, it doesn't have a
record in our WHOIS database and cannot be modified through our
services. Our WHOIS database only contains records for domain
names registered by us.
WAT MOET IK NU DOEN... ik snap er niets meer van, en weet ook niet wie er nu gelijk heeft en wie niet.We snappen er niets van.
Waarom verhuisd je nieuwe provider niet gewoon het domein naar hun toe?
Je krijgt dan een mail waarin je toestemming moet geven, en klaar is de
transfer.
Ze kunnen zelf direct de juiste dns servers instellen en desgewenst een
login verstrekken dan voor de instellingen.
Echter zolang het domein niet is verhuisd, blijven ze op onze nameservers
staan.
Als zij dit niet kunnen of willen doen raad ik je aan het domein zelf te
verhuizen, we zullen dan hiervoor accoord geven als de transfer bij ons
binnenkomt.